Hvad er det ATM for noget...
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 11:24

Jeg har en af de allerførste ADSL-tilslutninger fra TDC Erhverv. Dengang hed
det ProAccess.

Den kører med noget ATM grænsesnit halløj, som jeg ikke aner betydningen af.
Men betyder det, at jeg ikke kan købe en billig trådløs router og sætte på?

Er der overhovedet nogle fordele ved TDC Erhverv i forhold til de langt
billigere alternativer? Jeg betaler godt 700 kr. om måneden for 2 megabit -
og er helt afhængig af, at forbindelsen aldrig er nede (det har den nu
alligevel været et par gange - men det er snart længe siden).

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-03-05 12:17

"S Hansen" <-> wrote:

> [...]
> Den kører med noget ATM grænsesnit halløj, som jeg ikke aner betydningen
> af. Men betyder det, at jeg ikke kan købe en billig trådløs router og

ATM er en måde at sende data på, på samme måde som ethernet er det.
Og ja, det betyder at du ikke kan sætte en billig ethernet2ethernet router
på.
Du kan få lavet din ADSL om, så det er et ethernet ADSL modem du får, og så
kan du sætte en billig ethernet2ethernet router på.

Ivar Madsen

Fra : Søren Hansen

Dato : 31-03-05 14:37

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan få lavet din ADSL om, så det er et ethernet ADSL modem du får, og
> så
> kan du sætte en billig ethernet2ethernet router på.

Men hvis jeg kender TDC ret, koster det tusindvis af kroner og måneders
venten... Nogen der har prøvet?

Er Webspeed mon lige så stabilt og hurtigt som min "proffe"
ADSL-forbindelse? Jeg downloader med 220K+, og forbindelsen har ikke været
nede i det sidste års tid.

Men Webspeed koster vist under det halve, og TDC's ADSL-tilbud til private
er også væsentligt billigere end de godt 700 kr. jeg nu giver om måneden for
min 2megabit-forbindelse.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 31-03-05 14:58

> Men Webspeed koster vist under det halve, og TDC's ADSL-tilbud til private
> er også væsentligt billigere end de godt 700 kr. jeg nu giver om måneden for
> min 2megabit-forbindelse.

Jeg har en 4Mbit forbindelse hos TDC. De leverer varen og oppetiden hos mig.
Bedre end hos tiscali. Tiscali havde også god oppetid, men lousy ping (jeg
er gamer)

Mvh Thomas

Fra : Christian

Dato : 31-03-05 17:50

Søren Hansen den 31-03-2005 15:36:

> Er Webspeed mon lige så stabilt og hurtigt som min "proffe"
> ADSL-forbindelse? Jeg downloader med 220K+, og forbindelsen har ikke været
> nede i det sidste års tid.

Har prøvet at ha' webspeed 1 års tid.
Mine erfaringer var ærgelige.
Mindst 1 udfald pr. uge Oftest af 30 min / 1 times varighed.
Derudover 1 døgns udfald hver 3 md.
Jeg har så ikke regnet de næsten daglige krav om at resette sit kabel
modem for at få hul igennem.

Jeg har måske været uheldig men kan i hvertfald ikke andbefale webspeed
hvis du er afhængig af din forbindelse.

CC som andre i gruppen har været inde på, har jeg også kun oplevet som
stabile - som privatbruger dog.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-03-05 19:01

On Thu, 31 Mar 2005 15:36:32 +0200, Søren Hansen wrote:

> "Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse
>
> Men hvis jeg kender TDC ret, koster det tusindvis af kroner og måneders
> venten... Nogen der har prøvet?

Da jeg var i biksen var det gratis og tog kun et par dage, hvis
dit ADSL modem har en Ethernet port ogsaa (de aller foerste havde
kun ATM), hvis du skal have et nyt modem tager det lidt laengere
tid.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 01-04-05 13:49

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> [...]
>dit ADSL modem har en Ethernet port ogsaa (de aller foerste havde
>kun ATM), hvis du skal have et nyt modem tager det lidt laengere

Da jeg fik det gjort for et par år siden, kostede det ca. 500 DKK +
moms (selvom jeg havde et modem). Spørg en sælger om prisen.

Men hvis formålet bare er at få trådløs adgang, kan man jo også vælge
at sætte et access point eller en ruter på indersiden af den
TDC-leverede ATM-ruter.

"S Hansen" <-> wrote:

>Er der overhovedet nogle fordele ved TDC Erhverv i forhold til de langt
>billigere alternativer?

Tjah - man får en forbindelse der er bedre egnet til at køre visse
typer servere på, fordi der ikke er blokeret nogle porte, man kan få
flere ip-adresser om nødvendigt, man kan (tilsyneladende i praksis,
selvom de vist ikke skriver det noget sted) få et pænt "reverse
DNS"-navn tilknyttet sin ip-adresse, og man får nok mere kompetente
svar fra supporten. Hvis man ikke har behov for nogle af de ting, så
kan man sikkert lige så godt bruge et privatabonnement.

Man kan tilkøbe en "servicepakke" til erhvervsabonnementet, og vistnok
også til privatabonnementet, og derved få repareret sin forbindelse
hurtigt hvis den har problemer. Det er utvivlsomt en god idé hvis man
virkelig har brug for sin telefon- og/eller ADSL-forbindelse. Se
nærmere på
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_mtlf_p

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 18:47

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> skrev > Men hvis formålet bare
er at få trådløs adgang, kan man jo også vælge
> at sætte et access point eller en ruter på indersiden af den
> TDC-leverede ATM-ruter.

Det er netop hvad jeg pt. kører med. Er bare lidt lun på de der superbillige
trådløse routere med indbygget printserver og total kontrol over portene.

Men hvis jeg bliver fristet over evne af en router, må jeg jo tage fat i TDC
og om nødvendigt slippe de 500 kr. eller hvad det nu koster i dag.

Fra : René Sørensen

Dato : 31-03-05 15:03

S Hansen wrote:

> [...]
> og er helt afhængig af, at forbindelsen aldrig er nede (det har den nu
> alligevel været et par gange - men det er snart længe siden).

Hvorfor ikke bare vælge Cybercity. De er heller aldrig nede. Tror på
ca 3 år den har været nede 1½ dag. Den ene dag var strømsvigten på
sjælland. Den ½ dag var en fredag med nedetid på 3 timer. Jeg har
deres tilbud med 2048/128{192} til 379,- md.

René