CC og køb af egen voip router?
Fra : Stig N. Færch

Dato : 16-03-05 23:24

Hejsa,

Jeg er på jagt efter en fornuftig og ikke for dyr router med voip til
brug hos CC.
Jeg stødte på AVM's Fritz!box Fon Wlan, som ser ud til at være ret
populær i tyskland.
http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZCard_DSL/FRITZ_Box_Fon_WLAN/index.html
Den har indbygget modem, wifi, 2 telefon porte, lan-port, og port til
analog/isdn telefonlinie.
Mon det er en der vil fungere sammen med CC?

Med venlig hilsen
Stig

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-03-05 23:44

Stig N. Færch <stig@8620.dk> writes:

> [...]
> populær i tyskland. [ ... ]
> Mon det er en der vil fungere sammen med CC?

Nej, formentlig ikke, da Cybercity ikke bruger voice over IP, men
voice over DSL.

Same same, only different.

--
Jacob - www.bunk.cc
Normal times may possibly be over forever.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-05 00:52

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev

> Nej, formentlig ikke, da Cybercity ikke bruger voice over IP, men
> voice over DSL.

Han skriver da ikke noget om, at han vil bruge den til CC telefoni...

Måske vil hane bare køre Ip telefoni hos f.eks. Musimi over en CC dsl..

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 17-03-05 10:51

> Han skriver da ikke noget om, at han vil bruge den til CC telefoni...
>
> Måske vil hane bare køre Ip telefoni hos f.eks. Musimi over en CC dsl..

Musimi mener jeg kører via SIP-standarden. Jeg kan ikke umiddelbart se om
den angivne router supporterer SIP eller om de anvender en anden VoIP
standard.

Niels Dybdahl

Fra : Stig N. Færch

Dato : 17-03-05 16:22

> Han skriver da ikke noget om, at han vil bruge den til CC telefoni...
>
> Måske vil hane bare køre Ip telefoni hos f.eks. Musimi over en CC
> dsl..

Ja, det var faktisk noget i den retning jeg gerne ville.

Mvh Stig

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-05 17:24

"Stig N. Færch" <stig@8620.dk> skrev

> Ja, det var faktisk noget i den retning jeg gerne ville.

Så skal du være opmærksom på, hvilken standard CC anvender til DSL og om dit
modem understøtter dette. Der er vist nok noget med, at CC benytter en lidt
særegn DSL standard, men det ved jeg ikke noget om. Men jeg ved med
sikkerhed, at Jacob ved en masse om det.

Claus

Fra : Stig N. Færch

Dato : 17-03-05 20:09

> [...]
> benytter en lidt særegn DSL standard, men det ved jeg ikke noget om.
> Men jeg ved med sikkerhed, at Jacob ved en masse om det.

Jeg har sakset dette fra manualen om "Operation Requirements":
one DSL Line: Standard ITU G.992.1 Annex A or Annex B (depending on
hardware model)
Er det ikke også det der kaldes g.dmt. Og er det ikke det CyberCity
kører efter?

Jeg har dog ikke kunnet finde ud af om den understøtter PPPoA. Har
skrevet til AVM, men har ikke fået noget svar.

Mvh Stig

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 17-03-05 11:28

> [...]
> analog/isdn telefonlinie.
> Mon det er en der vil fungere sammen med CC?

Som allerede nævnt vil den ikke fungere med CCs telefoniløsning, men sikkert
med andre.
Bemærk iøvrigt at Danmark anvender en anden nummervisningsmetode end resten
af verden, så du vil ikke kunne få "vis nummer" via boxen til en dansk
nummerviser.
Mht modemet, så er spørgsmålet vel om CC og modemet anvender samme standard
(ATM/Ethernet...)

Niels Dybdahl