CC og Linksys Wireless?
Fra : Mugge

Dato : 16-03-05 10:48

Jeg har netop blevet kunde hos CC, og i den forbindelse vil jeg lige spørge
gruppen om det er muligt at koble en trådløs Linksys router efter den
modem/router der medfølger som standard?

mvh Mugge

Fra : René Sørensen

Dato : 16-03-05 17:59

Mugge wrote:
> Jeg har netop blevet kunde hos CC, og i den forbindelse vil jeg lige spørge
> gruppen om det er muligt at koble en trådløs Linksys router efter den
> modem/router der medfølger som standard?

Hvorfor vil du koble en router efter en router? linksys wag54g er
rigeligt. koster vist nok 700 - 800 kr

Fra : Peter Anskjær

Dato : 16-03-05 18:18

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vil du koble en router efter en router? linksys wag54g er
> rigeligt. koster vist nok 700 - 800 kr

Jeg har selv en WAG54G. Den kan jeg ikke anbefale.
For det første kan jeg ikke få single port forwarding til at fungere og ved
jeg ikke er den eneste.
Dernæst er det trådløse totalt ustabilt, er bestemt heller ikke den eneste
der.

Jeg overvejer pt at sende min wag54g til rma for dernæst at sælge den til
fordel for et stand-alone modem, min gamle D-Link di604 samt et AP.

Jeg kan heller ikke anbefale at sætte en router efter den udleverede router,
to routere i træk er sjældent godt.

Mvh
Peter

Fra : Sune

Dato : 16-03-05 18:44

On Wed, 16 Mar 2005 18:17:34 +0100, "Peter Anskjær" <peter@fjern_nskjaer_mig.dk> wrote:

>Jeg kan heller ikke anbefale at sætte en router efter den udleverede router,
>to routere i træk er sjældent godt.

Virker da ellers fint her.

Mvh
Sune

Fra : Peter Anskjær

Dato : 16-03-05 19:03

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Virker da ellers fint her.

Jeg siger heller ikke at det ikke kan komme til at fungere, for
selvfølgeligt kan det det.
Men mange har jo problemer pga. netop to routere i træk, så har man valget
imellem en løsning med en router eller to routere vil jeg da anbefale den
første.

Mvh
Peter

Fra : Sune

Dato : 16-03-05 19:07

On Wed, 16 Mar 2005 19:03:13 +0100, "Peter Anskjær" <peter@fjern_nskjaer_mig.dk> wrote:

>Men mange har jo problemer pga. netop to routere i træk, så har man valget
>imellem en løsning med en router eller to routere vil jeg da anbefale den
>første.

De fleste der har problemer er vel fordi at de ikke har sat routerne ordentligt op eller fordi de
har købt det forkerte.

Så vil jeg da hellere anbefale at man bruger 10 minutter på at finde ud af hvordan det skal sættes
op, end at smide penge ud af vinduet.

Mvh
Sune

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 16-03-05 22:43

> Jeg har selv en WAG54G. Den kan jeg ikke anbefale.

Kan dine problemer skyldes at WAG54G er en gateway - ikke en router ?

Jørn

Fra : Peter Anskjær

Dato : 17-03-05 07:57

"Jørn Hundebøll" <spamnews2@dblue.dk> skrev i en meddelelse

> Kan dine problemer skyldes at WAG54G er en gateway - ikke en router ?

WAG54G er en router med indbygget modem, switch og wireless, eller den er et
modem med indbygget router, switch...
Jeg kender til folk der bruger den til helt samme formål som jeg og ingen
problemer har, til gengæld kender jeg også til utroligt mange der har helt
de samme problemer som jeg har, det er vist nok ikke det produkt Linksys er
mest stolt af.
Denne tråd siger vist alt:
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=205861&p=31

Mvh
Peter

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 17-03-05 15:09

Peter Anskjær wrote:
> "Jørn Hundebøll" <spamnews2@dblue.dk> skrev i en meddelelse

> WAG54G er en router med indbygget modem, switch og wireless, eller den er et
> modem med indbygget router, switch...

Jeg har selv en WRT54G (den rene router uden modem) og den spiller bare
max. Jeg kan slet ikke genkende dine problemer - men det er jo også to
forskellige produkter - selvom firmwaren burde være meget ens ?? Har du
undersøgt om der findes alternative firmware ? Til WTR54G ved jeg at der
er nogen som har lavet deres egen firmware baseret på Linux (det er den
også originalt) således at man selv kan bestemme hvilke funktioner
enheden skal have, samt nogle fejlrettelser. Jeg kører dog endnu på
LinkSys firmwaren - men skal nok på et tidspunkt have kikket på de andre
varianter.

Jørn

Fra : Peter Anskjær

Dato : 17-03-05 16:19

> [...]
> skal have, samt nogle fejlrettelser. Jeg kører dog endnu på LinkSys
> firmwaren - men skal nok på et tidspunkt have kikket på de andre

Jeg har heller ikke hørt om lign. problemer med nogle af de andre Linksys
produkter.
WAG54G's firmware er ikke open-source og vist ej heller baseret på Linux, så
der findes ikke et alternativ i stil med Sveasoft.
Jeg har forsøgt med forskellige firmwareversioner, men eftersom ingen andre
med samme problemer har fundet en der løser problemerne har jeg opgivet,
gider ikke forsøge flere som allerede er afprøvet af andre.

Indtil videre sidder mit trådløse netkort i min bærbare og glor om på
netkablet der stikker ud af bagenden, lidt belastende. Pt. har jeg ikke
server kørende, skal indenfor et par måneder eller tre, til den tid tror jeg
jeg anskaffer noget andet udstyr og sender min WAG54G til rma for derpå at
sælge den eller kaste den ud af vinduet.

Mvh
Peter

Fra : René Sørensen

Dato : 17-03-05 17:17

Peter Anskjær wrote:

> [...]
> med samme problemer har fundet en der løser problemerne har jeg opgivet,
> gider ikke forsøge flere som allerede er afprøvet af andre.

Det forstår jeg ikke. Jeg bruger selv wag54g uden problemer hos CC.
jeg kører med firmware 1.02.7 hentet fra
ftp://ftp.linksys.com/international/firmware/
filen hedder WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin

Jeg bruger også wireless delen sammen med linksys wpc54g tror den
hedder også med nyere firmware. Det er gået godt uden afbrydelser i ca
6 mdr.
Så har jeg ip telefoni hos musimi over en spa2000. Det kører bare 10-4

Håber det kunne hjælpe lidt

Hilsen René

Fra : Peter Anskjær

Dato : 17-03-05 18:08

> [...]
> kører med firmware 1.02.7 hentet fra
> ftp://ftp.linksys.com/international/firmware/
> filen hedder WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin

Kører selv med 1.02.3 som efter Linksys eget udsagn skulle løse netop mine
problemer.

> Jeg bruger også wireless delen sammen med linksys wpc54g tror den hedder
> også med nyere firmware. Det er gået godt uden afbrydelser i ca 6 mdr.

Pånær det sidste er det det samme her.

> Så har jeg ip telefoni hos musimi over en spa2000. Det kører bare 10-4

Samme her, ingen problemer der.

> Håber det kunne hjælpe lidt

Vi har i grunden et meget ens setup
Jeg er ikke helt sikker på hvad problemerne skyldes, nogle snakker om varme,
jeg har haft stillet min på højkant da det skulle hjælpe, har ikke ville
bore huller i den som andre har gjort. Men det har ikke løst mine problemer.
Jeg skal ikke kunne sige hvorfor nogle ikke har problemer mens andre har,
men problemet med varme lyder meget rimeligt og der kan vel være lidt
forskel på hvor meget varme de enkelte enheder udvikler, jeg kan i hvert
tilfælde mærke at min bliver pænt varm.

Først troede jeg det var min opsætning eller lign., men efter at have læst
om utroligt mange andre tilfælde er jeg ikke i tvivl om at der er et
generelt problem med mange af enhederne.

Mvh
Peter

Fra : René Sørensen

Dato : 18-03-05 16:00

Peter Anskjær wrote:

> [...]
> men problemet med varme lyder meget rimeligt og der kan vel være lidt
> forskel på hvor meget varme de enkelte enheder udvikler, jeg kan i hvert

Hmm min linksys ligger endda ned. Hvad har linksys lavet når de har
spyttet wag54g ud af produktionen, siden nogen har problemer og andre
ikke har? Nu er det en EU model du har ikke?

René

Fra : Peter Anskjær

Dato : 18-03-05 16:11

> Hmm min linksys ligger endda ned. Hvad har linksys lavet når de har
> spyttet wag54g ud af produktionen, siden nogen har problemer og andre ikke
> har? Nu er det en EU model du har ikke?

Det er en EU model, så vidt jeg kan læse mig til er der mange hollændere der
også har problemer, har hørt om en anden dansker der pludseligt oplevede
samme problemer som jeg, men hos ham hjalp en firmwareopgradering, samme
firmware hos mig løste ikke problemet.

Mvh
Peter

Fra : Mugge

Dato : 16-03-05 19:50

> Hvorfor vil du koble en router efter en router? linksys wag54g er
> rigeligt. koster vist nok 700 - 800 kr

Jeg har en Linksys Wireless i forvejen, og så vidt jeg er orienteret, skal
man betale ekstra for en trådløs router/modem hos CC.

mvh Mugge