Blokeret TDC fast IP adresse
Fra : OldSmurf

Dato : 12-03-05 15:19

Hej NG

Jeg har min egen mail server hjemme som har kørt upåklageligt i et par
måneder. Nu har jeg fedtet lidt med spam filtre - med blandet succes. Det
ene filter benytter http://www.five-ten-sg.com/dnsbl.html som opslagsværk,
Når jeg aktiverer dette filter ryger alle mails med min IP som afsender i
spamfiltret - ikke lige meningen. Et rask opslag på deres hjemmeside
afslører følgende smøre:

IP address 80.62.84.min is listed here as 80.62.254.37.adsl.tele.dk
misc.spam.
The misc.spam group is mostly (but not entirely) composed of entire
addresses blocks that have a) sent spam here, b) have consecutive or missing
reverse dns, and c) have no customer sub-delegation via either the
controlling RIR (ARIN, RIPE, LACNIC, APNIC, etc) or an rwhois server
referenced in the main RIR records.
In particular, 80.62.84.min has reverse dns of
0x503e5497.boanxx9.adsl-dhcp.tele.dk. If your domain name does not appear as
the last components in any of those reverse dns names, that needs to be
fixed first. Any email sent to the address at the top of this page will be
ignored until that is fixed.

Jeg har mailet til dem - de gad ikke en gang at svare mig. Hvad dalen gør
man så? Jeg har jo fast IP og tvinges af TDC at benytte
0x503e5497.boanxx9.adsl-dhcp.tele.dk som MX record for overhovedet at kunne
sende mail.

Er der en der har en god ide?

PFT

/Jens

Fra : Anonym postmand

Dato : 13-03-05 00:42

On Sat, 12 Mar 2005 15:18:46 +0100, "OldSmurf"
<oldsmurf56@hotmail.com> wrote:

> [...]
>man så? Jeg har jo fast IP og tvinges af TDC at benytte
>0x503e5497.boanxx9.adsl-dhcp.tele.dk som MX record for overhovedet at kunne

DU kan prøve at sende via tdc's egen mailserver, virker det ikke er
eneste løsning at du sætter din mailserver op hos en udbyder eller får
dig en erhvervsløsning.

Problemet er dem der blokerer alle med adsl opkobling, har selv været
ude for der samme

Anonymous

Fra : Oldsmurf

Dato : 13-03-05 22:04

Snip

> [...]
> dig en erhvervsløsning.
>
> Problemet er dem der blokerer alle med adsl opkobling, har selv været
Snap

Tak for svaret - omend det ikke er særlig opføftende.
a) Jeg sender jo via TDC server, men der stoppes mine mails grundet
mis-match mellem afsender IP og mail IP.
b) Har været hos anden udbyder - synes det er fedt selv at have styr på det
hele.

/Jens - der håber at det er få der bruger denne ene spam database

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 14-03-05 15:27

> [...]
> man så? Jeg har jo fast IP og tvinges af TDC at benytte
> 0x503e5497.boanxx9.adsl-dhcp.tele.dk som MX record for overhovedet at

Jeg sender da ikke min mail igennem (TDC) eller jo det gør jeg jo
men ikke på samme måde som dig
jeg bruger denne her ved gratisdns

Jens Rasmussen

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
TDC MX record 1 MX record 2
Vært eksempel.dk eksempel.dk
Mail udveksler eksempel.dk *) backup-mx.post.tele.dk
Præference 10 20
Levetid 43200 43200

Fra : Oldsmurf

Dato : 15-03-05 10:24

Snip

> [...]
> TDC MX record 1 MX record 2
> Vært eksempel.dk eksempel.dk
> Mail udveksler eksempel.dk *) backup-mx.post.tele.dk

Snap

Hej Jens
Tak for dit svar - checkede lige min GratisDNS opsætning ... den ligner din
på en prik

Jeg kigger lige lidt på min "udgående server" i Outlook - havde nemlig lidt
probs med at bruge min egen server fra lokalnettet - den ville kun sende når
jeg var logget på serveren. Tror jeg skal kigge lidt mere på
relay-inbstillingerne.

Så må vi se om spamfiltret bliver tilfreds.

/Jens