TDC - medarbejder("prof")bredbånd - igen, ~
Fra : ab

Dato : 11-03-05 18:01

Efter over en måneds tovtrækkeri med TDC (og 14 henvendelser), melder TDC
nu, at vi ikke kan få 2048/512, som der står anført i alle aftaler, men kun
en "best efford"-forbindelse, der absolut ikke kommer over 1024/128.

Hidtil har vi aldrig haft problemer med vores 2-MB forbindelse hos Tele2 -
lyder det ikke underligt, for forbindelsen til den lokale central, må vel
være den samme ?

ab

Fra : Hauge

Dato : 11-03-05 18:32

Hejsa
ab wrote:
> Hidtil har vi aldrig haft problemer med vores 2-MB forbindelse hos
> Tele2 - lyder det ikke underligt, for forbindelsen til den lokale
> central, må vel være den samme ?

Tele2 levere bare det du bestiller, mens TDC leverer det de med 100%
sikkerhed ved at du kan få.

/Hauge

Fra : ab

Dato : 11-03-05 19:42

> Tele2 levere bare det du bestiller, mens TDC leverer det de med 100%
> sikkerhed ved at du kan få.

Ja, det lyder jo også godt, men det passer jo ikke sammen med, at vi nu den
sidste måned kun har kunnet downloade med ca. 50-55 kb mod vores download
hos Tele2 på mellem 220 og 260 kb ? - Jeg har til stadighed haft måler på
hastigheden og det må man vel kalde en markant forskel ? - At Tele2 så
samtidig med, at vi (desværre) har skiftet udbyder sætter prisen på 2 mb ned
til kr. 395,- gør jo, at vores disposition er helt åndsvag. Nu skal vi netto
betale mere for at få en forbindelse, der er 75% dårligere.

ab

- Samtidig skal man finde sig i, at TDC´s supportere er ubehøvlede,
bedrevidende - påstår at en download på 50 kb svarer til en 2 mb-linie
o.s.v. Utroligt, at det firma ikke er gået sin undergang i møde for flere
lysår siden.

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 11-03-05 19:56

"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
netto
> betale mere for at få en forbindelse, der er 75% dårligere.

Hvilken type fastnet har du nu, og hvilken havde du før ?

En anden ting der også skal tages i betragtning er, at den forbindelse du
snakker om tdc ikke kan levere, højest sansynligt var en 2048/512, hvor den
ved tele 2 nok var en 2048/128 ?

> [...]
> bedrevidende - påstår at en download på 50 kb svarer til en 2 mb-linie
> o.s.v. Utroligt, at det firma ikke er gået sin undergang i møde for flere

Sådan nogle vil der altid findes, og det er ikke kun ved TDC..

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 11-03-05 20:22

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Tele2 levere bare det du bestiller, mens TDC leverer det de med 100%
> sikkerhed ved at du kan få.

Undskyld, men siger du så derved at Tele2 leverer en forbindelse
solgt som 2048/512 men i virkligheden er en 1024/512 ?

Det er ikke lige det billede jeg kan genkende...

Eller har jeg misforstået dig ?

/Henrik - T2

Fra : Hauge

Dato : 11-03-05 21:03

Hejsa
Henrik Bo Hansen wrote:
> Undskyld, men siger du så derved at Tele2 leverer en forbindelse
> solgt som 2048/512 men i virkligheden er en 1024/512 ?

Nej, jeg siger at hvis det er som CC er (var?), så er de ligeglade med om
linjen er til den hastighed du betaler for, de sætter bare hastigheden på
centralen, og håber på det bedste.

> Eller har jeg misforstået dig ?

Jæp.

/Hauge

Fra : Jacob Vind

Dato : 11-03-05 23:39

Hauge wrote:

> Nej, jeg siger at hvis det er som CC er (var?), så er de ligeglade med om
> linjen er til den hastighed du betaler for, de sætter bare hastigheden på
> centralen, og håber på det bedste.

Med andre ord så aner du ikke hvad du taler om, men udtaler dig
alligevel skråsikkert i den første post.

Må jeg anbefale at du ophører med det?

> Jæp.

Det var vist dig der ikke havde forstået det i første omgang.

/Jacob.
--
Som er tidligere ansat hos Tele2.

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 12-03-05 00:01

"Jacob Vind" <news@kabalen.dk> skrev i en meddelelse

> Med andre ord så aner du ikke hvad du taler om, men udtaler dig
> alligevel skråsikkert i den første post.

Udfører i da kvalitets test af jeres kunders ADSL linier ? Eller sætter i
hastigheden inde i systemet og kontrollere den når i har sat den ?

For det fungere jo sådan, at hvis der er meget støj på kobberet, så "skruer"
ADSL linien ned for sig selv, ind til den kører stabilt, og så kan du ende
med en hastighed der er under den du er lovet. Det sker helt automatisk uden
man lægger mærke til det, ud over at man selvfølgelig ikke henter med fuld
hastighed.

Det er det TDC kontrollere inden du får ADSL, og hvis der er så stor
dæmpning i kobberet, så er det jo klart at de ikke kan tilbyde en 2048, da
den øjensynligt ikke vil køre stabilt.

> Som er tidligere ansat hos Tele2.

Ikke noget jeg gad reklamere højlydt med at have været..

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 12-03-05 08:58

"Thomas Hupfeldt" <condor-9@mail.dk> wrote in message

> [...]

> Det er det TDC kontrollere inden du får ADSL, og hvis der er så stor
> dæmpning i kobberet, så er det jo klart at de ikke kan tilbyde en

Hvis Tele2 leverer en linie med en købt hastighed, så er linien også
målt efter om den kan have denne hastighed.

Jeg er derfor også ret sikker på at jacob ved hvordan
produktet fungerer.

> Ikke noget jeg gad reklamere højlydt med at have været..

Hvorfor ikke det ;) , Tele2ADSL er da rent tekniskt en
velfungerende produkt med mange glade tilfredse kunder
vi har da tit dialog med brugerne i vores Interne
nyhedsgrupper, og langt de fleste er da godt
tilfredse med produktet.

/Henrik -T2

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 12-03-05 09:10

"Henrik Bo Hansen" <spam@nam.x> skrev i en meddelelse

> Jeg er derfor også ret sikker på at jacob ved hvordan
> produktet fungerer.

Fordi man er ansat i firmaet, er det jo ikke en garanti for at man ved noget
om produktet. For som "ab" selv skrev, så kom han jo til at snakke med en
supporter der ikke vidste hvad vedkommende snakkede om.

> [...]
> vi har da tit dialog med brugerne i vores Interne
> nyhedsgrupper, og langt de fleste er da godt

Det ændre stadig ikke på at Tele2 er danmarks størske fusker firma, der
benytter uhumske forretnings metoder.. Det er ud fra det synspunkt, jeg ikke
gad reklamere for at jeg arbejdede ved Tele2.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 12-03-05 09:17

"Thomas Hupfeldt" <condor-9@mail.xx> wrote in message

> [...]
> jeg ikke
> gad reklamere for at jeg arbejdede ved Tele2.

Det er dit synspunkt, jeg kunne formode at jeg og andre havde et andet

/Henrik - T2

Fra : Anonym postmand

Dato : 13-03-05 00:40

On Sat, 12 Mar 2005 09:17:03 +0100, "Henrik Bo Hansen" <spam@nam.x>
wrote:

>"Thomas Hupfeldt" <condor-9@mail.xx> wrote in message

>Det er dit synspunkt, jeg kunne formode at jeg og andre havde et andet
>
>/Henrik - T2

Tja

Jeg er også tidligere ansat og jeg oplever faktisk det samme som
Thomas Hupfeldt, så nej han er ikke alene om kritikken..

Anonymous

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-03-05 11:00

> Jeg er også tidligere ansat

Hva satan Mogens/Zorro osv... har du også været hos Tele2? Var det ikke
Syddansk Universitet sidst?

--
Michael
Gør en god handel -

Fra : dennis

Dato : 15-03-05 09:08

On Sun, 13 Mar 2005 11:00:09 +0100, Michael Kjærsgård wrote:

> Hva satan Mogens/Zorro osv... har du også været hos Tele2? Var det ikke
> Syddansk Universitet sidst?

Ja det er klokkeklar Mogens.
Se i headeren af hans indlæg.

Mage til idiot bliver svær at finde, mon ikke Mogens er i familie med Bo
Warming

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 13-03-05 13:20

"Anonym postmand" <postmanden@månen2434.usr> wrote in message

> Jeg er også tidligere ansat og jeg oplever faktisk det samme som
> Thomas Hupfeldt, så nej han er ikke alene om kritikken..

Altså en useriøs person der ikke har stamina til at stå frem
med sit navn, men istedet gemmer sig....

> Anonymous

*greeez*

/Henrik - T2

Fra : N/A

Dato : 13-03-05 16:18

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 13-03-05 16:18

> Var det noget med at du ikke kan det danske sprog ??

Nææ,

>Og du supporterer kunder, tak for kaffe.

Hvem siger det, noget du ved eller noget du gætter ?

Fordi du ikke kan argumentere behøver du ikke at
blive personlig.

/Henrik

<Der i denne sag udtaler mig personligt>

Fra : Anonym postmand

Dato : 13-03-05 00:42

On Sat, 12 Mar 2005 08:58:21 +0100, "Henrik Bo Hansen" <spam@nam.x>
wrote:

> [...]
>vi har da tit dialog med brugerne i vores Interne
>nyhedsgrupper, og langt de fleste er da godt

Tja, og også en masse utilfredse kunder og jeg tror ikke lige at
Teleankenævnets statistik taler usandt.....

Men du kan jo læse dig til sandhederne her :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=734
http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=794
http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=680

Og der kunne sagtens hives flere frem

ANonymous

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 13-03-05 13:17

> Men du kan jo læse dig til sandhederne her :

> [...]

Helt ærlig, skal det tages seriøst ?

De sager som du - oh mystiske postmand - henviser til er 2 år gamle
klart Tele2 har da lavet fejl, som så mange andre virksomheder,
men det er da delt totalt usagligt at henvise til så gamle sager.

Vis dig dog som en mand og så stå dog frem istedet for at gemme dig
bag alverdens newsservere m.m.

> ANonymous

*greeez*

/Henrik - T2

Fra : Anonym postmand

Dato : 13-03-05 15:54

On Sun, 13 Mar 2005 13:16:43 +0100, "Henrik Bo Hansen" <spam@nam.x>
wrote:

> [...]
>klart Tele2 har da lavet fejl, som så mange andre virksomheder,
>men det er da delt totalt usagligt at henvise til så gamle sager.

Nej det er det IKKE... det viser netop hvordan det kører hos
Tele2/Transcom.

Man ansætter 18 årige til at supportere privattelefoni, som ingen
erfaring har indefor dette område.

Man sætter uerfarne mennesker til at supportere ISDN og den oplæring
som man lover dem får de ikke.

Og fordi du nu mener, at de har forbedret sig, hiver vi lige lidt
flere sager frem :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1605

Men selvfølgelig det Teleankenævnet skriver er også løgn....

Men grunden til at sagerne er så gamle, er at det tager ca. 1 års tid
at slippe ud af Tele2 og deres forretning, hvis man er havnet i denne
og er så uheldig som undertegnede.

Eller denne her sag fra november 2004 :

http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_313.asp?faqquestionid=80&enkeltfaqfile=t2w_275.asp

Læg mærke til at Tele2 taber og får et krav på 14.000 kroner for
betaling af sagsomkostninger.

Endnu en utilfreds Tele2 kunde

Anonymous

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 13-03-05 16:29

> Og fordi du nu mener, at de har forbedret sig, hiver vi lige lidt
> flere sager frem :
>
> http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1605

Det er stadig gamle sager er fra 2003.

> Men selvfølgelig det Teleankenævnet skriver er også løgn....

Hvem har sagt det ?

> Eller denne her sag fra november 2004 :

Den er ikke fra november 2004 den er afgjort der,
selve sagen er fra 2003 og derfor stadig en gammel sag.

> Endnu en utilfreds Tele2 kunde

Nu begynder vi at kunne kende dig igen Mogens,

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-03-05 12:00

Henrik Bo Hansen wrote:

> De sager som du - oh mystiske postmand - henviser til er 2 år gamle
> klart Tele2 har da lavet fejl, som så mange andre virksomheder,
> men det er da delt totalt usagligt at henvise til så gamle sager.

Tele2 har stadig samme problemer som der henvises til.

Jeg har et familie medlem som Tele2 stadig ikke kan lade være, på trods
af at telefon forbindelsen er opsagt for år tilbage.

Det samme skete for et andet familie medlem for et års siden. Her var
det bare en mobil telefon.

Antallet af klager i TeleAnkenævnet taler deres tydelige sprog. Jeg tror
Tele2's tekniske løsninger er glimrende, men jeg ville aldrig vælge dem
pga. den mangel på kundeservice, som min familie og jeg har oplevet
igennem de sidste par år.

> Vis dig dog som en mand og så stå dog frem istedet for at gemme dig
> bag alverdens newsservere m.m.

Hvis manden ønsker at være anonym skal han have lov til det. Det kan
nogle gange være nødvendigt.

Mvh,

Thomas

Fra : Anonym postmand

Dato : 14-03-05 23:06

On Mon, 14 Mar 2005 12:00:05 +0100, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
wrote:

> [...]
>igennem de sidste par år.

>Hvis manden ønsker at være anonym skal han have lov til det. Det kan

Hej Thomas

Mange tak for en respons, jeg bruger også teleankenævnet, men de er
åbenbart ikke pålidelig kilde, hvis man skal læse Henrik Bo Hansen's
indlæg.

Og helt korrekt, det er enhvers eget ønske om man ønsker at være
anonym.

Hav en god dag.

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 15-03-05 17:28

> Mange tak for en respons, jeg bruger også teleankenævnet, men de er
> åbenbart ikke pålidelig kilde, hvis man skal læse Henrik Bo Hansen's
> indlæg.

Undskyld, men hvor var det nu lige at jeg skrev det ?
jeg konstaterede bare at de sager du henviste til var
tilbage fra 2003.

Jeg må bede dig om IKKE at udtale dig om hvad
jeg mener og siger, det skal jeg nok selv gøre.

Fra : Hauge

Dato : 15-03-05 18:15

Hej
Henrik Bo Hansen wrote:

> Jeg må bede dig om IKKE at udtale dig om hvad
> jeg mener og siger, det skal jeg nok selv gøre.

Han skrev da også kun hvad det var det blev forstået som.
Men ok, det kræver jo også at man kan formulere sig, så folk ikke misforstår
hvad man siger.

/Hauge

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 16-03-05 06:18

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Han skrev da også kun hvad det var det blev forstået som.
> Men ok, det kræver jo også at man kan formulere sig, så folk ikke
> misforstår hvad man siger.

Hvis du med ordet "man" prøver på at sige at jeg har
formuleret så det kan misforstås, må jeg jo se dette
som en vurdering fra din side, og samtidig
konstatere, at du selv mangler samme evne ;)

Fra : Hauge

Dato : 12-03-05 07:34

Hej
Jacob Vind wrote:
> Med andre ord så aner du ikke hvad du taler om, men udtaler dig
> alligevel skråsikkert i den første post.

Jeg aner hvad jeg snakker om, men umiddelbart gør du da slet ikke.

> Må jeg anbefale at du ophører med det?

Alt det du vil, men så længe du ikke kan modbevise det, så hjælper det
ikke..

> Det var vist dig der ikke havde forstået det i første omgang.

Nåja, så længe du selv har været ved Tele2, så gider jeg ikke høre ret meget
mere på dig.

/Hauge

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 12-03-05 09:00

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Nåja, så længe du selv har været ved Tele2, så gider jeg ikke høre ret
> meget mere på dig.

Okey, jeg antager at jeg vel også falder i den kategori....

/Henrik -T2

Fra : Jacob Vind

Dato : 12-03-05 16:10

Hauge wrote:

> Jeg aner hvad jeg snakker om, men umiddelbart gør du da slet ikke.

Interessant, hvordan når du frem til det? Jeg har netop ikke udtalt mig
skråsikkert om noget, det er kun dig der har det. Og medmindre du er
ansat hos TDC branchesalg eller Tele2 kan du ikke udtale dig om
proceduren for måling af linjekvalitet hos T2.

> Alt det du vil, men så længe du ikke kan modbevise det, så hjælper det
> ikke..

Det er dig der kommer med en påstand, altså har du også bevisbyrden.

> Nåja, så længe du selv har været ved Tele2, så gider jeg ikke høre ret meget
> mere på dig.

OK så? Du kan åbenbart ikke håndtere at blive modsagt. Hvis det
forholder sig sådan så må jeg igen kun anbefale dig at tie stille
medmindre du rent faktisk ved noget om det der tales om!

Iøvrigt vil jeg ikke udtale mig om interne forhold hos Tele2 i og med at
jeg er tidligere ansat. Det eneste jeg har gjort er at konstatere at du
tager fejl!

/Jacob.

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 12-03-05 08:35

> Nej, jeg siger at hvis det er som CC er (var?), så er de ligeglade med
> om linjen er til den hastighed du betaler for, de sætter bare
> hastigheden på centralen, og håber på det bedste.

Tele2s ADSL produkt (ikke Tiscalis) leveres via BSA som er gennem TDC
derfor foretages de samme målinger m.m på kobberet som hos TDC (da
TDC jo leveres linien på BSA).

Derfor kan jeg ret sikkert sige at Tele2 leverer KUN en 2048/516
hvis OG TDC er begge kan stå inde for at kunden så får den hastighed.

Derfor mener klart at du har taget fejl og sagt noget som er ukorrekt.

Det lader det ikke til at jeg har.

/Henrik - T2