jubiii jaaa
Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 09-03-05 09:10

Fra : Insane

Dato : 09-03-05 11:52

Jens S. Rasmussen wrote:
> http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=2933276/
>
> Hvis det lykkedes

Det lyder godt. Så får man måske endelig mulighed for ADSL uden tvungen
fastnetabonnement.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 09-03-05 22:00

"Insane" <dont@count.onit> wrote in message

> Det lyder godt. Så får man måske endelig mulighed for ADSL uden tvungen
> fastnetabonnement.

Det har man da altid haft mulighed for hos Tiscali og Cybercity.

Men måske falder priserne, hvilket self. ville være rart.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-03-05 23:52

On Wed, 9 Mar 2005 22:00:27 +0100, "Thomas Wesley Hinton"
<wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk> wrote:

>Det har man da altid haft mulighed for hos Tiscali og Cybercity.

Det er dælme ikke alle kunder der kan. Jeg var heldig, at kunne få
blive rykket fra "delt rå kobber" (som kræver fastnettelefon hos TDC)
til "administrativt rå kobber", og dermed kunne nedlægge min
fastnetforbindelse hos TDC (og i stedet bruge Musimi.dk). Dette kunne
jeg endda på trods af, at TDC i sin tid afviste at oprette
forbindelsen sådan.

Det er absolut ikke alle der er så "heldige". Jeg kan stadig undre mig
over TDCs der først siger nej, og så alligevel siger ja, endda når jeg
vil nedlægge min fastnettelefon hos dem.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk tilbyder unlock af alle udgaver af Samsung D500

Fra : N/A

Dato : 11-03-05 01:54

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-03-05 01:54

On Thu, 10 Mar 2005 09:54:15 +0100, Mogens J- <ingen@nullermanden.dk>
wrote:

>Forkert.
>
>KUN på centraler med eget opsat udstyr og det er altså begrænset hvor
>mange centraler der er det på

Samtidig skal TDC så give grønt lys for, at man kan få "administrativt
rå kobber". Du kan godt være på en central, hvor Tiscali har eget
udstyr, uden at kunne få lov til at slippe din fastnettelefon.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 11-03-05 17:45

Mogens J- <ingen@nullermanden.dk> wrote in

> KUN på centraler med eget opsat udstyr og det er altså begrænset hvor
> mange centraler der er det på

Ja, men trods alt dækker CC størstedelen af befolkningen vha. egne
centraler.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-03-05 20:23

> Ja, men trods alt dækker CC størstedelen af befolkningen vha. egne
> centraler.

Huh? Mig bekendt er CC repræsenterede på ca. 1/16 af alle centraler... vil
du påstå at "størstedelen" af DK's befolkning er klumpet sammen omkring
disse, eller hvordan skal jeg forså dit indlæg?

--
Michael
Kvalitetsprodukter til lavpris

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 11-03-05 21:50

Michael Kjærsgård <none@invalid.tld> wrote in

> Huh? Mig bekendt er CC repræsenterede på ca. 1/16 af alle centraler...
> vil du påstå at "størstedelen" af DK's befolkning er klumpet sammen
> omkring disse, eller hvordan skal jeg forså dit indlæg?

Jeg er ikke bekendt med den nøjagtige andel, men ja.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-03-05 10:23

> Jeg er ikke bekendt med den nøjagtige andel

Pr. 8. december 2004 var det 108 ud af ca. 1600 jvf.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26314

> men ja.

Over 50% af befolkningen er altså klumpet sammen omkring 6,75% af
centralerne? Aha... Ja så blev jeg jo så meget klogere... Eller.. øhh...
noget...

--
Michael
Gør en god handel -

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 12-03-05 12:09

Michael Kjærsgård <none@invalid.tld> wrote in news:4232B4DB.565D9483
@invalid.tld:

> Over 50% af befolkningen er altså klumpet sammen omkring 6,75% af
> centralerne? Aha... Ja så blev jeg jo så meget klogere... Eller.. øhh...
> noget...

Ja, der er altså væsentlig forskel på antal beboere i en 5km-radius af
centralerne. Tænk f.eks på Vesterbro central der måske servicerer 80.000
telekunder og St. Svinninge central der servicerer 260 telekunder. De 108
centraler som Cybercity er repræsenteret på, det er netop de ca. 100
største centraler i landet og derved kan +70% af befolkningen serviceres.

Har du nogle fakta udover de ligegyldige antagelser du allerede har
præsenteret i denne tråd?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-03-05 19:49

Thomas Wesley Hinton wrote:
[...]
> Men måske falder priserne, hvilket self. ville være rart.

Cybercitys priser *er* faldet mærkbart i det sidste års tid.
256/128 kostede da jeg oprettede, for lidt over et år siden,
339-/md.

I sommers faldt det så til 299-/md, og for nylig faldt
prisen igen til 269-/md.

Den må skam gerne falde yderligere, men der er da trods alt
sket noget. (Og der er vel at mærke tale om realpriser, i
modsætning til de såkaldte "gaver" som visse kunder efter
sigende tilbydes - dem har jeg endnu ingen fået af).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : N

Dato : 09-03-05 22:56

> http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=2933276/
>
> Hvis det lykkedes

Tja, så må man vel forvente at der nu bliver lagt ledningsafgift på den rå
ADSL forbindelse, da der ikke længere er betalt for den via telefon
abonnementet!

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 11-03-05 08:33