Tele2 meget billigere i sverige end Danmar~
Fra : TS

Dato : 02-03-05 09:21

Se Tele2 svenske hjemmeside kortlink.dk/n93
Her koster en 8 mbit forbindelse kun skr. 289

Artikel på dk.dk: kortlink.dk/n94

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-03-05 09:40

Wed, 2 Mar 2005 09:21:15 +0100, skrev TS, på 6 linier, i
<d03t1p$1ql7$1@news.cybercity.dk>, :

>Se Tele2 svenske hjemmeside kortlink.dk/n93
>Her koster en 8 mbit forbindelse kun skr. 289
>
>Artikel på dk.dk: kortlink.dk/n94

Og du kan tale hele dagen i telefon for kun skr 177 incl abo.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-03-05 12:20

"TS" <temp@temp.temp> skrev i en meddelelse
> Se Tele2 svenske hjemmeside kortlink.dk/n93
> Her koster en 8 mbit forbindelse kun skr. 289

> Artikel på dk.dk: kortlink.dk/n94

For os der har forbindelser i udlandet, er der intet nyt i at faste hurtige
internetopkoblinger er meget dyrere i Danmark end i de fleste andre lande.
Det er glædeligt at pressen (P3-Nyhederne) har taget det op - så kan det jo
være at der sker noget.

Så længe det kun var mig (og nogle få andre) der gik og brokkede mig over
TDC's ågerpriser, skete der jo intet. Ja, jeg skriver TDC's ågerpriser, for
de fleste ADSL-udbydere er nødt til at købe forbindelsen hos TDC, da de jo
ejer kablet ud til telefonkunderne og tager alt for høje priser for at leje
forbindelsen ud til ADSL-brug til eksempelvis Tiscali, Tele2 og Cybercity.

Hvem talte om fri konkurrence? Da jeg for nyligt var til et seminar om
teleøkonomi, blev der oplyst at det kun er TDC, der tjener penge på at sælge
teleydelser i Danmark. De øvrige selskaber har enten store underskud eller
balancerer lige rundt.

Hvam talte om »Stjæle Danmark«?

Claus

Fra : Morten Davidsen

Dato : 02-03-05 13:00

"TS" <temp@temp.temp> skrev i en meddelelse
> Se Tele2 svenske hjemmeside kortlink.dk/n93
> Her koster en 8 mbit forbindelse kun skr. 289
OMG?! ... det er utroligt så mange gange folk skal have denne diskussion.
Prøv at undersøge hvor mange der rent faktisk kan få den 8 Mbit/s
forbindelse! ...

Det hele drejer som om dækning.
http://www.teliasonera.com/ts/teliasonera/sidtypTS_12.do?tabId=1&channelPage=%2FsidtypTS_12.do&channelId=-1073820347 >
78% private i Sverige kunne i løbet af 2003 få ADSL og 86% af
erhvervsdrivende!

http://om.tdc.dk/artikel.php?id=65786&dogtag=tdc_o_tdcnyt_nyheder >
Prøv at tjekke tallene i bunden af artiklen ....

Så ved du hvorfor priserne varierer så meget.

Hvad man så er mest tilhænger af kan man jo så diskutere.
Jeg er mest by-menneske .. og har ikke lyst til at bo på landet, men jeg
betaler for at man også kan få ADSL på Lars Tyndskids marker (beklager
udtrykket).
Ellers kunne jeg nok også godt få en 8 Mbit/s til ca. samme pris som nævnt i
ovenstående.

Det er samme diskussion når boligforeninger tilbyder billigt internet, det
er igen få steder man kan få det. Det er altså dækningen vi betaler for.

/MD

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 02-03-05 13:57

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message

> [...]
> 78% private i Sverige kunne i løbet af 2003 få ADSL og 86% af

Sverige har vel også en mindre urbaniserings grad end Danmark.

> http://om.tdc.dk/artikel.php?id=65786&dogtag=tdc_o_tdcnyt_nyheder >
> Prøv at tjekke tallene i bunden af artiklen ....
>
> Så ved du hvorfor priserne varierer så meget.

Jeg fandt intet i artiklen der kunne retfærdigøre, endsige forklare, hvorfor
internet er dyrere i Danmark.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 02-03-05 15:28

Thomas Wesley Hinton wrote:

> [...]
>

> Sverige har vel også en mindre urbaniserings grad end Danmark.

> Jeg fandt intet i artiklen der kunne retfærdigøre, endsige forklare, hvorfor

*HOST* monopol *HOST*

--
Mvh Magnus Dreyer
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-03-05 15:46

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev:

> OMG?! ... det er utroligt så mange gange folk skal have denne
> diskussion. Prøv at undersøge hvor mange der rent faktisk kan få
> den 8 Mbit/s forbindelse! ...
>
> Det hele drejer som om dækning.

Nej det er TDCs påstand men bemærk, at der er endog meget stor forskel
i befolkningstætheden i henholdsvis Sverige og DK. Dette skal du
kompensere for *før* du forsøger at lave sammenligninger af
dækningsgraden. Hvis man gør det viser det sig formentligt, at der er
bedre dækning i Sverige end i Danmark.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 02-03-05 21:13

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
> kompensere for *før* du forsøger at lave sammenligninger af
> dækningsgraden. Hvis man gør det viser det sig formentligt, at der er

Nej, du skal kigge på urbaniseringsgraden. Befolkningstætheden fortæller
intet om hvor stor en procentdel der bor i byer.

Tag et land som Australien, befolkningstætheden er meget lav, men det
betyder ikke at folk bor spredt.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-03-05 15:41

"TS" <temp@temp.temp> crashed Echelon writing

> Se Tele2 svenske hjemmeside kortlink.dk/n93
> Her koster en 8 mbit forbindelse kun skr. 289

Ja og i sverige kan 100Mbit fiber Internet fåes for ca. 600-700 svenske
kroner.

> Artikel på dk.dk: kortlink.dk/n94

Men hvor vil du hen. Den svenske regering gik nærmesst konkurs med deres
store IT projekt Internet for alle, hvor der var tilskud til udbyderne for
at grave kabler ned og tilslutte hele bygder.

Nu har den danske stat jo ligefrem ikke gjort det samme.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nero -Wolfe

Dato : 02-03-05 22:23

Helge sander har lige sagt han vil kigge på det og gøre noget ved det
Nero

Fra : MVP

Dato : 03-03-05 08:18

"Nero -Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Helge sander har lige sagt han vil kigge på det og gøre noget ved det
> Nero

Sejt - start med at stikke ham en skovl..

/Mads

Fra : Michael Bruun

Dato : 03-03-05 12:39

"Nero -Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Helge sander har lige sagt han vil kigge på det og gøre noget ved
> det

Hvilket betyder, at en ukvalificeret minister vil bestille endnu en rapport
fra en ukvalificeret styrelse, og når den rapport så kommer om et par år,
kan den indgå i debatten sammen med diverse udtalelser fra ukvalificerede
"teleeksperter". Og så kan diverse medier ellers gentage deres
sammenligninger med vores nabolande, og nå frem til samme resultat som nu,
hvorefter der sikkert er en minister, der bestiller endnu en rapport...

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Fra : Bernhard Ege

Dato : 03-03-05 13:53

Michael Bruun wrote:
> [...]
> hvorefter der sikkert er en minister, der bestiller endnu en rapport...

Ja, jeg synes og det er en meget populistist udtalelse Helge kom med.
Dvs. jeg tror heller ikke der sker noget i den sag.

mvh Bernhard

Fra : N/A

Dato : 03-03-05 18:04

Fra : Nero -Wolfe

Dato : 03-03-05 18:04

"Mogens J-" <ingen@nullermanden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En borgerlig regering der kun lever på deres populisme.
> En minister der måtte gå p..g.a. rod i privatøkonomien.
> En minister, hvis mand ulovligt beskæftiger udenlandsk arbejdskraft.
> En minister som omgår hektarstøtten.
> En minister, som måtte gå p.g.a. rod i regnskabet i skatteministeriet
> En minister, hvor der var problemer med narko.
>
> Og sådan kunne jeg fortsætte.
>
> Forventer du noget fra dem, akn du vente til du dør.
>
> De lovede forhøjelse af børnetilskuddet, hvis de kom til magten. Nu
> viser fakta, da de ikke har råd før i 2008, det er da at pisse på

Vidste ikke at dette var en politisk propaganda gruppe for enheds listen
eller resten af venstre fløjen
Jeg referede bare hvad en politiker havde sagt.
Nero

Fra : Mogens J-

Dato : 03-03-05 22:11

On Thu, 3 Mar 2005 18:04:28 +0100, "Nero -Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk>
wrote:

>Vidste ikke at dette var en politisk propaganda gruppe for enheds listen
>eller resten af venstre fløjen
>Jeg referede bare hvad en politiker havde sagt.
>Nero

Ja, det gør du. Men det er også tilladt at være lidt kritisk overfor
sine kilder og danne sine egne meninger, inden man bare ukritisk
sender alt muligt skrammel videre.

Og fordi man er imod den siddende regering bliver man da ikke partout
venstrefløjs aktivist, eller hvad du nu forestiller dig.

Som simplificeret kan man ikke opstille tingene

Mogens

Fra : Nero -Wolfe

Dato : 04-03-05 06:54

> Ja, det gør du. Men det er også tilladt at være lidt kritisk overfor
> sine kilder og danne sine egne meninger, inden man bare ukritisk
> sender alt muligt skrammel videre.
Alt muligt skrammel ?????????
Fordi man svare på et emne med hensyn til billiger internete.
Det har da med emnet at gøre og hører hjemme i dennne gruppe det gjorde din
sure
bøvsen om den siddende regering der i mod ikke.

> Og fordi man er imod den siddende regering bliver man da ikke partout
> venstrefløjs aktivist, eller hvad du nu forestiller dig.

jeg sagde heller ikke at du var en venstrefløjs aktivist sagde bare at det
ikke hører hjemme her i gruppen
Nero

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 03-03-05 22:16

"Mogens J-" <ingen@nullermanden.dk> wrote in message

> En minister, hvor der var problemer med narko.

Hvem er det? Det kan ikke være Bendt Bendtsen.

> Og sådan kunne jeg fortsætte.

Ja det kunne du sikkert, men det var da rart du stoppede.

Fra : N/A

Dato : 13-03-05 16:32

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 13-03-05 16:32

"Anonym postmand" <postmanden@månen2434.usr> wrote in message

> Venstre (læs regeringen) ved du hvor du har....

Gab......