bredbånd Tiscali
Fra : Preben Thomsen

Dato : 28-02-05 15:47

Tiscali Highway kører med spec. tilbud til kr. 199.- mdl. -
Det ligner et godt tilbud, men iflg. www.teleanke.dk (BT)
har 45 pct. af Tiscalis kunder klaget (af 20 intern.kunder er kun 1 tisc.
kunde)
Har nogen erfaring med, at forholdet er forbedret? Kan det nu anbefales?
På forhånd tak.
cpt@post12.tele.dk

Fra : Morten Kjaer Lennon

Dato : 28-02-05 22:36

Preben Thomsen wrote:
> Det ligner et godt tilbud, men iflg. www.teleanke.dk (BT)
> har 45 pct. af Tiscalis kunder klaget (af 20 intern.kunder er kun 1 tisc.
> kunde)

ah, sånt skal det nok ikke læses, tror du ikke nærmere det er 45% af de klager
TA har fået som var fra Tiscali kunder og ikke 45% af Tiscalis kunder.

--
Morten!

Fra : Torbenth

Dato : 01-03-05 01:09

"Morten Kjaer Lennon" <usenet.20040811@spam.gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnd273li.1bbm.usenet.20040811@flaf.gummiand.dk...
> ah, sånt skal det nok ikke læses, tror du ikke nærmere det er 45% af de
> klager
> TA har fået som var fra Tiscali kunder og ikke 45% af Tiscalis kunder.
>

> --

Ialt 212 klager. De 96 var fra Tiscali = 45,3%
Forskellen er ens.
Men alligevel er 96 klager da ikke meget. Hvor stor mon %-delen af det
samlede antal Tiscali-kunder det er.
Og hvor mange beror på misforståelser kunde og supporter imellem.
Spørgsmålet er, hvordan ligger Tiscali/Tele2 idag mht. dårlig/manglende
support.
Deres tilbud fejler ikke noget. 2 Mbit til 199,00 kr pr. md.

Mvh.
Torben

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 01-03-05 01:47

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> Men alligevel er 96 klager da ikke meget. Hvor stor mon %-delen af det
> samlede antal Tiscali-kunder det er.

Ifølge http://www.tiscali.dk/about/media/releases/article.jsp?content=311080
har "Tiscali Danmark i dag mere end 26.000 ADSL-kunder og over 50.000
internetkunder."

Så ca. 0.2%

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-03-05 09:24

Torbenth wrote:
> Ialt 212 klager. De 96 var fra Tiscali = 45,3%
> Forskellen er ens.
> Men alligevel er 96 klager da ikke meget. Hvor stor mon %-delen af det
> samlede antal Tiscali-kunder det er.

Det giver stadig et godt billede af situationen. Disse sager er jo bare
toppen af isbjerget og er sagerne hvor kunden gad kæmpe for sin ret.

Når et firma sidder med SÅ MANGE klager og en så lille procent del af
markedet, så er der absolut grund til at være på vagt.

> Og hvor mange beror på misforståelser kunde og supporter imellem.

Jeg tror de fleste handler om økonomi og ikke om dårlige råd fra en
supporter. Hvis folk klagede over dårlige supportere, så ville vi nok se
en del flere klager

Nu har jeg aldrig været Tiscali kunde, men en del af min familie har
været i kløerne på Tele2 (Den anden topscorer i klager). Det var godtnok
en ubehagelig oplevelse og ikke noget jeg ønsker nogen som helst skal
opleve.

> Deres tilbud fejler ikke noget. 2 Mbit til 199,00 kr pr. md.

Med kun 1GB traffik - Det er ikke meget hvis man rent faktisk bruger
forbindelsen til andet end tekst emails.

Mvh,
Thomas

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 01-03-05 12:17

"Thomas Jensen" <thomas@my-email.dk> wrote in message

> Med kun 1GB traffik - Det er ikke meget hvis man rent faktisk bruger
> forbindelsen til andet end tekst emails.

Det er rigeligt til mange mennesker.

Der ud over koster det 50,- per ekstra GB, så man kan også bruge mere (der
er dog et loft hvis man bruger så meget at man istedet kunne flyttes over på
flatrate, således at man aldrig kan komme til at betale mere end flatrate
kunder).

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-03-05 12:48

Thomas Wesley Hinton wrote:
> [...]
> flatrate, således at man aldrig kan komme til at betale mere end flatrate

Ikke helt korrekt. Følgende tal kommer fra Tiscalis hjemmeside.

Det koster 59,- pr. ekstra GB.

Man kan maximalt komme til at betale for ekstra 7GB - Dvs. regningen kan
blive op til (7*59)+199=612,-. En "fri" opkobling hos Tiscali på
2Mbit/128Kbit koster 535,-

Man skal iøvrigt huske investeringen på 999,- ved oprettelse.

Til info kan et hurtigt tjek på CyberCity's hjemmeside fortælle, at
oprettelse er gratis og 2048/128 Kbit/s koster 379,- og der findes
billigere produkter hvis man virkeligt bruger forbindelsen så lidt som
Tiscali tilbudet forudsætter.

Mvh,

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 01-03-05 23:33

"Thomas Jensen" <thomas@my-email.dk> wrote in message

> Ikke helt korrekt. Følgende tal kommer fra Tiscalis hjemmeside.

Ah ok, jeg havde bare læst at det kostede det samme, uden selv at have
tjekket.

Så hvis man vitterligt bruger mere end 6-7GB om måneden bør man nok skifte.

> og der findes
> billigere produkter hvis man virkeligt bruger forbindelsen så lidt som
> Tiscali tilbudet forudsætter.

Hvor kan du få 2mbit billigere?