Udbyder af fiber-netværk til boligforening~
Fra : Thomas

Dato : 13-05-05 02:58

Hej.

Vores ejendom står & skal til at ha' købt & installeret bredbånd & vi leder
derfor efter en god udbyder.
Er der nogen der kan anbefale en som tilbyder: Internet (fra min. 2mbit til
min. 10mbit), tv & ip-telefoni, til en fornuftig pris(specielt
installationsprisen)? Ejendommen ligger i
Brønshøj, København.

Thomas

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-05-05 09:17

Thomas wrote:

> [...]
> min. 10mbit), tv & ip-telefoni, til en fornuftig pris(specielt
> installationsprisen)? Ejendommen ligger i

Hvis I fysisk ligger tæt på Kobbelnet, så kunne I jo måske komme på
deres netværk.
De har egen hovedstation [tv], og rigeligt med ledig kapacitet i deres
internet.

--
Mvh Henrik.

Fra : Thomas

Dato : 14-05-05 16:55

Vil det så være en delt internet linje eller vores egen?
Og hvad ligger priserne på dér?

Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-05-05 18:00

"Thomas" <Thomas@ohooo.com> skrev

> Vil det så være en delt internet linje eller vores egen?

Alle internetlinjer er i princippet delte....

> Og hvad ligger priserne på dér?

Det er da umuligt at svare på, der er jo forskel på, om I er 15, 150 eller
1500. Dernæst afhænger det hele af 1000 andre ting. Men regn med et beløb
omkring kr 5000-9000,- pr lejlighed, afhængigt af ønsker.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Thomas

Dato : 17-05-05 06:10

Sorry, det vidste jeg ikke.
Men hvad går de penge så til? Så vidt jeg forstod på en sælger, så er
kablingen til vejen gratis, men det faldt på netop en ca.8000kr. for
installeringen for nogle til sidste møde.

Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-05-05 12:14

"Thomas" <Thomas@ohooo.com> skrev

> Men hvad går de penge så til? Så vidt jeg forstod på en sælger, så er
> kablingen til vejen gratis, men det faldt på netop en ca.8000kr. for
> installeringen for nogle til sidste møde.

Det går til montør lønninger, kabler, stikdåser, fordelerbokse, switche til
netværket, forstærkere til tv-signalet og 117 andre ting.

Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-05 08:24

Thomas <Thomas@ohooo.com> wrote:

> Er der nogen der kan anbefale en som tilbyder: Internet (fra min. 2mbit
> til min. 10mbit), tv & ip-telefoni, til en fornuftig pris(specielt
> installationsprisen)? Ejendommen ligger i Brønshøj, København.

Der er stillet forslag til vores generalforsamling i morgen om at vi får
ComX-internet med telefoni, tv og radio; selv uden internet vil det
blive billigere for beboerne.

Og det er AB Husumtoften, som er den ejendom Husum Bio lå i, i dag en
slags body-builder center. Og det er jo også 2700 Brønshøj.
--
Per Erik Rønne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-05-05 12:16

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev

> [...]
> Og det er AB Husumtoften, som er den ejendom Husum Bio lå i, i dag en
> slags body-builder center. Og det er jo også 2700 Brønshøj.

Hvorfor bliver I så ikke medlem af Husum nettet?

Det er mindre end 30 meter fra din bolig, lige på den anden side af
Frederikssundsvej...

Jeg er selv med i Husumnettet.

Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-05 12:34

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvorfor bliver I så ikke medlem af Husum nettet?
>
> Det er mindre end 30 meter fra din bolig, lige på den anden side af

Prøv så at fortælle lidt mere om det; det er ikke mit forslag der skal
til behandling, men en andens private forslag.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 17-05-05 17:27

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv så at fortælle lidt mere om det; det er ikke mit forslag der skal
> til behandling, men en andens private forslag.

Jeg undrer mig svare, har I slet ikke i bestyrelsen foretaget nogen
sammenlignende undersøgelser eller vælter i blot om på ryggen..?

PS: Husk ved en indgåelse af kontrakt at få *ALT* det lovede/ikke
vederlagspåført ført ned på papir.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-05 18:52

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg undrer mig svare, har I slet ikke i bestyrelsen foretaget nogen
> sammenlignende undersøgelser eller vælter i blot om på ryggen..?

Jeg er faktisk ikke medlem af bestyrelsen - ikke endnu, i hvert fald.

> PS: Husk ved en indgåelse af kontrakt at få *ALT* det lovede/ikke
> vederlagspåført ført ned på papir.

Det bliver sandsynligvis sådan at bestyrelsen skal føre de endelige
forhandlingre, men at de får et forhåndstilsagn fra generalforsamlingen.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 17-05-05 19:21

KLIP

> Jeg er faktisk ikke medlem af bestyrelsen - ikke endnu, i hvert fald.

Husk og tegn en bestyrelsesforsikring, hvis du er én af de heldige vindere.

Tager i fejl eller på anden måde ikke lever op til
generalforsamlingens/medlemmernes forventninger, kan i stilles økonomisk
ansvarlige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Svend

Dato : 18-05-05 07:46

BJ skrev:
> [...]
>
> Tager i fejl eller på anden måde ikke lever op til
> generalforsamlingens/medlemmernes forventninger, kan i stilles økonomisk

En bestyrelsesansvarsforsikring er faktisk ret begrænset, hvordan er det
at den skal kunne hjælpe bestyrelsen hvis anlægget ikke lever op til
medlemmernes forventninger ?

Og hvordan kan man stille bestyrelsen ansvarlig for folks forventninger ?

--
Svend

Fra : BJ

Dato : 18-05-05 11:34

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og hvordan kan man stille bestyrelsen ansvarlig for folks forventninger ?

Det kunne være efter en snak med Kejsergade.

Et må ganske elementært, alle fordelingsnet må skulle leve op til samme krav
og afregne diverse afgifter på samme måde og med samme størrelse.

Måske der engang i fremtiden kommer noget frem om det, men det kan tiden kun
vise.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Svend

Dato : 18-05-05 11:52

BJ wrote:
> [...]
> og afregne diverse afgifter på samme måde og med samme størrelse.
>
> Måske der engang i fremtiden kommer noget frem om det, men det kan tiden kun

Kejsergade ????

Fra : Per Rønne

Dato : 18-05-05 12:04

Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Kejsergade ????

Lyttecentral for efterretningstjenesten tilbage i 70erne; venstrefløjen
blev meget ophidset over at de sovjetiske diplomater aflyttedes ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Svend

Dato : 18-05-05 12:27

Per Rønne skrev:

> Lyttecentral for efterretningstjenesten tilbage i 70erne; venstrefløjen
> blev meget ophidset over at de sovjetiske diplomater aflyttedes ...

Ok, det er rimeligt sort, men har sikkert stor relevans ifm.
boligforeninger. Men ellers er det da rigtigt at telefon leverandøren
skal kunne finde ud af at aflytte samtale for pet.

--
Svend

Fra : BJ

Dato : 18-05-05 13:13

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok, det er rimeligt sort, men har sikkert stor relevans ifm.
> boligforeninger. Men ellers er det da rigtigt at telefon leverandøren skal
> kunne finde ud af at aflytte samtale for pet.

Man skal sætte sig ind i (lov-)teksterne samt forholdene omkring afgifter.

De *skal* være ens, men er det ikke.

De *skal* nok blive det.

EOD

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Svend

Dato : 18-05-05 14:28

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Man skal sætte sig ind i (lov-)teksterne samt forholdene omkring afgifter.

EOD mig her og EOD mig der, ja det kan du sagtens sige, du skriver :

[...]

Jeg spørger :

En bestyrelsesansvarsforsikring er faktisk ret begrænset, hvordan er det
at den skal kunne hjælpe bestyrelsen hvis anlægget ikke lever op til
medlemmernes forventninger ?

Hvor er dit svar ?

--
Svend

Fra : BJ

Dato : 20-05-05 17:15

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> EOD mig her og EOD mig der, ja det kan du sagtens sige, du skriver :

Det er formålsløst at spilde tid på at diskutere tingene med dig.

Sæt dig ind i sagerne eller vent til der skrives om det i aviserne.

Så fik du mig alligevel til at kommentere dit indlæg en sidste gang.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Svend

Dato : 18-05-05 14:31

BJ wrote:
> [...]
>
> Et må ganske elementært, alle fordelingsnet må skulle leve op til samme krav
> og afregne diverse afgifter på samme måde og med samme størrelse.

Ah hva, er det rettigheder på tv du taler om eller hvilke afgifter er
det du mener ? Det er selvfølgelig relevant at få med i en kontrakt hvem
der skal afholde udifterne i f.b.m. aflytning o.s.v.

--
Svend

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-05-05 10:18

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i

> Prøv så at fortælle lidt mere om det; det er ikke mit forslag der skal
> til behandling, men en andens private forslag.

Så er det jo alligevel for sent?

Jeg kender ikke TV leverandøren, men internet leveres af Broadcom, og
telefonien af Group Networks. Anlægget skal I selv betale, de er kun
signalleverandører.

Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 18-05-05 11:04

> [...]

> Jeg kender ikke TV leverandøren, men internet leveres af Broadcom, og
> telefonien af Group Networks. Anlægget skal I selv betale, de er kun

OK, men generalforsamlingen begynder i aften kl. 19:00, og med udsigten
til en månedlig besparelse på 350 i forhold til hvad jeg i dag betaler,
har jeg ikke lyst til at putte grus i maskinen. Jeg kender dog ikke
bestyrelsens indstilling.
--
Per Erik Rønne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-05-05 11:58

> [...]

> til en månedlig besparelse på 350 i forhold til hvad jeg i dag betaler,
> har jeg ikke lyst til at putte grus i maskinen. Jeg kender dog ikke

Har I ikke fået lavet nogle flere tilbud?

I må da ha' haft et udvalg, som har gennemgået forskellige muligheder og
indhentet tilbud, man tager da ikke bare et enkelt forslag med til en
generalforsamling, medmindre det er godt gennemarbejdet?

F.eks. er det jo ret væsentligt, om I skal eje eller leje selve anlægget
samt kabler..

Iøvrigt handler det ikke kun om at spare penge. Broadcom tager f.eks. kun
49,- pr måned for Internet, men i og med, at det er forholdsvis ustabilt
betaler jeg alligevel næsten en tusse hver måned til CC. Der skal man altså
lige være opmærksom på, at der kan være problemer med stabiliteten med disse
billige udbydere. Det er ikke umiddelbart sammenlignæigt med XDSL.

Dertil kommer sikkerhedproblemer.Vores system er sikkerhedsmæssigt elendigt!

Jeg satte en ubeskyttet testmaskine op, og der gik ikke mere end 25
minutter, så var der folk inde på den!

Så der er mange faktorer, man skal være opmærksom på..

Claus
PS Hvorfor ringer du til mig, når du bare lægger røret på?

Fra : Per Rønne

Dato : 18-05-05 12:07

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i

> Har I ikke fået lavet nogle flere tilbud?

Som jeg har sagt: det er et /privat/ forslag, fra en enkelt beboer, og
jeg har ikke været involveret i det. Men Rune, som står for det,
forsøger at få fat i dig over telefonen. Med det navn du har et det jo
bare at slå op på www.degulesider.dk.

Men han har haft kontakt andre udbydere, men kender altså ikke Broadcom.

> PS Hvorfor ringer du til mig, når du bare lægger røret på?

Åeh, jeg kom til at taste dit nummer i stedet for Runes - som så har
ringet til dig. Det er jo Rune der har stået for det. Jeg opdagede det
efter et sekund;-(. Men nu har du i hvert fald også hans nummer.

Han vil forsøge at kontakte dig igen i løbet af dagen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Svend

Dato : 18-05-05 12:01

Per Rønne wrote:
> [...]
> til en månedlig besparelse på 350 i forhold til hvad jeg i dag betaler,
> har jeg ikke lyst til at putte grus i maskinen. Jeg kender dog ikke

Hvis det var mig så ville jeg stille et ændringsforslag (det må man
typisk godt under behandlingen af et forslag) til det private forslag.
Det kunne f.eks. være noget med at nedsætte en abejdsgruppe med folk fra
bestyrelsen + andre som så tog fat i de relevante leverandøre, og
derefter afholdte en ekstraordinær generalforsamling.

Jeg ville være meget ked af at sidde i en bestyrelse som skulle
implementere et tilfældigt forslag fra et tilfældigt firma, uden at have
indflydelse på det. Det er trods alt også mange penge det handler om.

--
Svend

Fra : Per Rønne

Dato : 18-05-05 12:07

Svend <2@lazy.dk> wrote:

> [...]
> bestyrelsen + andre som så tog fat i de relevante leverandøre, og
> derefter afholdte en ekstraordinær generalforsamling.

Det er skam en mulighed, især da vi sandsynligvis alligevel skal holde

Fra : BJ

Dato : 18-05-05 13:14

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er skam en mulighed, især da vi sandsynligvis alligevel skal holde
> en ekstraordinær generalforsamling.

Glem heller ikke nummerportabilitet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 18-05-05 13:34

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Glem heller ikke nummerportabilitet.

Til hvad? Lige i starten tænkte jeg på IP-adresser, men mon ikke du
tænker på telefonnumre? De kan tages gratis med.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 18-05-05 13:42

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

>men mon ikke du
> tænker på telefonnumre? De kan tages gratis med.

Husk at få på skrift at der sker fuld portabillitet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jimmi B.

Dato : 18-05-05 14:15

Se www.danskbredbaand.dk

De kan sikkert komme med nogen gode løsninger, og til en rimelig penge.
Vi er en boligforening i Næstved med 220 lejligheder der er ved at forhandle
med dem om internet/IP telefoni/TV. Det er ud fra vores undersøgelser dem
der har det bedste tilbud.

VH
Jimmi B.