Internet i Kbh
Fra : Allan Pedersen

Dato : 12-05-05 19:19

Hej NG

Jeg skal finde noget Internet til min søster, som bor i Kbh. Det skal
selvfølgelig ikke være for dyrt, men samtidig kan Stofa til 50kr heller ikke
bruges til noget, da det sætter en latterlig begrænsning på 50mb...

Hvad er efter jeres mening bedst? Jeg kunne forestille mig, at der var nogle
andre firmaer end lige TDC, Tiscali, Cybercity m.m. i Kbh ??

MVH Allan Pedersen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-05-05 23:45

On Thu, 12 May 2005 20:19:05 +0200, "Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk>
wrote:

>Hvad er efter jeres mening bedst? Jeg kunne forestille mig, at der var nogle
>andre firmaer end lige TDC, Tiscali, Cybercity m.m. i Kbh ??

Der er faktisk kun de 5 kendte når vi snakker ADSL til private.
TDC, Tiscali, Tele2, Cybercity, Stofa.

Så er der internet over Kabel-TV. Hvis din søster har TDC Kabel-TV så
ring til dem og spørg om hun kan få Webspeed.

Hvis der er andre muligheder, så skal det være hvis der er etableret
en fælles internetløsning i den ejendom hun bor i. Spørg i den lokale
boligforening.

/Jarlskov

Fra : TBC

Dato : 13-05-05 00:12

"Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke
> bruges til noget, da det sætter en latterlig begrænsning på 50mb...

Du kan ikke få Stofanet igennem kabeltv i København, eller langt
størstedelen af StorKøbenhavn, da det ikke er stofa der er i kablerne
herovre, men TDC's Oncable. Så nogle steder kan du få webspeed, som er
flatrate kabelmodem. (
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P80005 )

Det Stofa du kan få herovre er ADSL, og er såmænd konkurencedygtigt nok,
*hvis* din søster ikke bruger over hhv 5 eller 20 GB (ikke mb). Så kan hun
få enten 1Mbit forbindelse til 300 kr (5GB forbrug) eller 4Mbit til 400 kr
(20 GB forbrug). Skal det være flatrate og er hastighed ligegyldigt bliver
det nok ikke billigere end Webspeeds 64/64 forbindelse til 149 kr/md eller
Cybercity's 256/128 til 269 kr/md.

> Hvad er efter jeres mening bedst?

Det afhænger jo fuldstændigt af bl.a din søsters behov for båndbredde og
forbrug, og endog hvor hun bor.
Forbuger hun ikke meget var Tiscali Highway måske en fordel, bor hun et sted
hvor man kan få webspeed er det måske løsningen osv.

> Jeg kunne forestille mig, at der var nogle
> andre firmaer end lige TDC, Tiscali, Cybercity m.m. i Kbh ??

Kun helt lokalt, f.eks er der http://www.dbnet.dk/ og lignende løsninger i
nogle områder/boligblokke. Der er desværre ikke andre ADSL og kabelmodem
spillere på markedet i Danmark, end dem du [måske] kender i forvejen fra
www.teleprisguide.dk

Det eneste ADSL i Kbh der ikke også kan fås (endnu) andre steder er mig
bekendt Telia's ADSL som har samme prisstruktur som StofaNet.

TBC

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-05-05 00:34

"TBC" <this.is@fake.emailadress> crashed Echelon writing

> Du kan ikke få Stofanet igennem kabeltv i København, eller langt
> størstedelen af StorKøbenhavn, da det ikke er stofa der er i kablerne
> herovre, men TDC's Oncable.

Pfttt godt nok ikke lige centrale kbh, men en pæn del af Amager kører
Stofa.

--
Bjarke Andersen

Fra : TBC

Dato : 13-05-05 02:44

> "TBC" <this.is@fake.emailadress> crashed Echelon writing

> Pfttt godt nok ikke lige centrale kbh, men en pæn del af Amager kører
> Stofa.

Virkeligt? Jeg troede man skulle nord på, og i hvertfald pænt langt uden for
selve Københavns kommune, før der var andet end TDC signaler i
coaxialkablerne.

Men det er da godt at der i det mindste er lidt konkurrence.

Men det kan ikke være mange steder Stofa sidder på coaxialkablerne herovre.
Alle jeg kender i København/Frederiksberg (og for den sags skyld de nærmeste
forstadskommuner) med alment Kabel-TV lagt ind, (altså ikke selvstændige
foreninger med egen modtagestation og distribution, eller f.eks Dansk
bredbånd o.lign) har udelukkende adgang til TDC's produkter igennem dem.

TBC

Fra : TBC

Dato : 13-05-05 03:01

> [...]

Alle jeg kender i København/Frederiksberg (og for den sags skyld de nærmeste
forstadskommuner) med alment Kabel-TV lagt ind, (altså ikke boligforeninger
med selvstændig modtagestation og distribution) har udelukkende adgang til
TDC's produkter igennem dem.

TBC

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-05-05 00:42

"Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> selvfølgelig ikke være for dyrt, men samtidig kan Stofa til 50kr
> heller ikke bruges til noget, da det sætter en latterlig begrænsning

Hvad skal hun bruge og hvad har hun af krav?

CC 128/128 239,-

Som er billigste ADSL p.t. med fri trafik.

Alternativt bor hun måske i nærheden af en hotspot som enten er gratis
eller billigere og kan komme på internettet via denne.

Dog er der så tabet af sikkerhed da hun tillader trafik igennem andres
linje, og har ingen kontrol om de sniffer den trafik der går igennem.

--
Bjarke Andersen

Fra : TBC

Dato : 13-05-05 02:56

> Alternativt bor hun måske i nærheden af en hotspot som enten er gratis
> eller billigere og kan komme på internettet via denne.

Nå ja, og heller ikke at forglemme

>http://lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=09-05-2005&cID=1&vId=239739<

....Hvis hun er en skidt tøs

TBC

Fra : TBC

Dato : 13-05-05 03:04

> Alternativt bor hun måske i nærheden af en hotspot som enten er gratis
> eller billigere og kan komme på internettet via denne.

Nå ja, og heller ikke at forglemme

http://shor.ter.dk/538860845

....Hvis hun er en skidt tøs

TBC

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-05 10:19

Allan Pedersen skrev:

>Jeg skal finde noget Internet til min søster, som bor i Kbh. Det skal
>selvfølgelig ikke være for dyrt, men samtidig kan Stofa til 50kr heller ikke
>bruges til noget, da det sætter en latterlig begrænsning på 50mb...

Hvilket latterligt beløb havde du forestillet dig det måtte
koste?

Ved 300 kr./måned er Stofanets grænse 5GB, og der er ikke noget
med at man skal lave krumspring for at få lov at passere 50 MB.
Prisen reguleres blot automatisk efter forbruget. Kun hvis man
vil over 5 GB, skal man foretage sig noget.

--
Bertel