WebSpeed i Esbjerg... Grrr
Fra : BuFFerz

Dato : 06-05-05 14:25

Hej

Er jeg den eneste der synes det er klamt (sorry) at vi ikke kan få
WebSpeed i Esbjerg, _udelukkende_ pga. vi har "Esenet" ?!!!11....

Ringede til WebSpeed support (80 80 40 10) for at hører om jeg kunne få
webspeed - nej det kunne jeg ikke pga. esenet udbydder kabel-tv-internet i
byen.
Mon ikke esenet har WebSpeed som leverandør og lejer kablerne af TDC ?
Jeg tror det!

/Hvorfor/ kan WebSpeed ikke udbydde internet i Esbjerg ?

Grrr....!

Lige Eks. på hvorfor dette indlæg:

Esenet:
512/256 - 398,75 kr. md.
WebSpeed:
1.024/256 - 339 kr. md. (pr. 1.Juni 05)

Kan ikke se hvorfor jeg ikke skal betale mere... hos (teknisk set) samme
udbydder.

Men jeg kan tage fejl - nogle bud ?

www.Esenet.dk
www.WebSpeed.dk

Vh. Lars

Fra : Stoffer

Dato : 06-05-05 15:28

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> wrote in message
> Hej
>
> Er jeg den eneste der synes det er klamt (sorry) at vi ikke kan få
> WebSpeed i Esbjerg, _udelukkende_ pga. vi har "Esenet" ?!!!11....

Tja, det er jo den udbyder "I" har valgt i Esbjerg..
Andre steder, fx her hvor jeg bor, er der kun stofa.

> [...]
> byen.
> Mon ikke esenet har WebSpeed som leverandør og lejer kablerne af TDC ?

Korrekt, at det kører på tdc net..
Ligeledes gør meget adsl hos andre udbydere.

> [...]
> 1.024/256 - 339 kr. md. (pr. 1.Juni 05)
>
> Kan ikke se hvorfor jeg ikke skal betale mere... hos (teknisk set) samme

Eks:

Esenet:
256/64 - 103,-
256/128 - 142,50

Webspeed :
64/64 - 149,-
256/128 - 239,-

Det er jo bare 2 forskellige prispolitik..
Hos Esenet betaler, dem med de "store" linje for det meste af trafikken..
Hvor man hos Webpeed "deles" lidt mere om regningen. Sådan kan man vel også
se på det?

I har i Esbjerg haft billigt internet, siden 97?
"Vi" andre har jo måtte nøjes med dyrt dialup eller adsl..

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-05-05 16:01

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> enriched usenet with:

> [...]
> kabel-tv-internet i byen.
> Mon ikke esenet har WebSpeed som leverandør og lejer kablerne af TDC ?

Esbjerg kommune ejer kabeltv-netværket og servicerer det. De køber så
internetadgang og support hos TDC.

> /Hvorfor/ kan WebSpeed ikke udbydde internet i Esbjerg ?

Fordi kommunen har valgt sin egen løsning.

> Grrr....!

Du kan jo foreslå byrådet, at de nedlægger Esenet og får TDC Kabeltv til at
levere Webspeed istedet. Der er snart kommunalvalg, så du kan også stille
op med en liste, der har til formål at nedlægge Esenet til fordel for
Webspeed.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Morten Islin

Dato : 09-05-05 16:31

Og hvor stor chance tror du selv der er for det når 98% af esbjergs bruger
køre med den skod forbindelse der hedder 256/128 ?

Jeg er en af dem der syns det er for klamt at vi ikke kan få webspeed her i
byen, men der er vel ikke meget at gøre ved det, så må vi vel nøjes med ADSL
hvis det ka lade sig gøre..

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : BJ

Dato : 09-05-05 16:46

"Morten Islin" <ikke@min-mail.adr> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og hvor stor chance tror du selv der er for det når 98% af esbjergs bruger
> køre med den skod forbindelse der hedder 256/128 ?

Hvis du ikke har stemmeret til kommunevalget, ret så små.

> Jeg er en af dem der syns det er for klamt at vi ikke kan få webspeed her
> i byen, men der er vel ikke meget at gøre ved det, så må vi vel nøjes med
> ADSL hvis det ka lade sig gøre..

Jeg har på fornemmelse, du ikke fatter, de lokale politikere/byrådet har
bestemt situationen.

Da beslutningen blev taget, var der jubel uden grænser.

Hvad du må nøjes med, bestemmer du helt og holdent selv ud fra de
valgmuligheder, der findes i byen.

Jeg er dog sikker på, hverken TDC, Telia eller andre graver et parallelt
kabel-tv-net ned ...... for din skyld.

--
Bjørn J.

Fra : Morten Islin

Dato : 09-05-05 17:23

nu har jeg stemmeret, og er godt klar over at chancen ikke bliver størrer
hvis jeg undlader at stemme, men når 98% af befolkningen så har de små
forbindelser hvor det er røv billigt at ha internet hos Esenet, så tror jeg
bestemt ikke at der er mange der stemmer på at få webspeed, hvis de så skal
betale et par hunrede kr. mere pr. månede....

Jeg er udemærket klar over at det var de lokale politiker der har bestemt at
det skal være sådan som det er.

Ja, der var jubel ud over alle grænser da det blev vedtaget, da de fleste
havde et 56K modem MEN jeg kan ikke se hvorfor at webspeed ikke kan benytte
de kabler som Esenet bruger (kan godt være det er blevet skrevet og er
smuttet hen over mit hovede) når nu det egentlig er TDC der både har
webspeed og esenet..

Nej de graver sikkert ikke kabler ned for min skyld, men det ville da være
rart hvis de gad..
Jeg tror ikke at Lars og jeg er de eneste der finder dette ret træls... men
som sagt skal det nok vedtages af de lokale politiker.....

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : BJ

Dato : 09-05-05 17:38

"Morten Islin" <ikke@min-mail.adr> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> og er smuttet hen over mit hovede) når nu det egentlig er TDC der både har

Så springer kæden af.

TDC har *IKKE* Esenet eller på nogen måde ejer Esenet.

Esenet ejes af kommunen = borgerne = dig.

TDC er valgt som *EN* af indholdsudbyderne.

> Jeg tror ikke at Lars og jeg er de eneste der finder dette ret træls...
> men som sagt skal det nok vedtages af de lokale politiker.....

Det har du helt ret i og borgerne skal være enige, da disse ejer i
fællesskab Esenet (og mig bekendt *værdien* heraf).

--
Bjørn J.

Fra : Morten Islin

Dato : 09-05-05 19:26

vi kan jo ikke have at kæden springer af tror jeg er ved at være med..

Troede at TDC "ejede" / Lånte kabler ud til Esenet og kunne derfor ikke se
hvorfor at webspeed ikke kunne levere noget internet til en fair pris..

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : BJ

Dato : 09-05-05 20:07

"Morten Islin" <ikke@min-mail.adr> skrev i en meddelelse

KLIP

> Troede at TDC "ejede" / Lånte kabler ud til Esenet og kunne derfor ikke se
> hvorfor at webspeed ikke kunne levere noget internet til en fair pris..

O.k., heri ligger så din misforståelse.

Esbjerg Kommune, Forsyningen er suveræn ejer af fordelingsnettet.

--
Bjørn J.

Fra : Morten Islin

Dato : 09-05-05 20:21

yep... men godt vi lige kunne få det på det rene..

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-05-05 18:02

Morten Islin <ikke@min-mail.adr> writes:
> [...]
>de kabler som Esenet bruger (kan godt være det er blevet skrevet og er
>smuttet hen over mit hovede) når nu det egentlig er TDC der både har

Det er jo et spørgsmål om, hvem der ejer infrastrukturen (kablerne),
og om denne ejer har lyst til at dele den med nogen.

Samtidig er der den anden vej rundt: kan det betale sig for f.eks.
TDC eller en anden udbyder at tilbyde tjenester på kablerne? Der
skal et relativt stort volumen til, før det løber rundt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 09-05-05 18:08

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der
> skal et relativt stort volumen til, før det løber rundt.

Det afhænger vel mere af om nettet er til salg, overhovedet *kan* sælges og
ikke mindst, hvad sådan noget skal koste.

Størrelsen er ikke ubetydelig.

--
Bjørn J.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-05-05 18:23

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> writes:
>Det afhænger vel mere af om nettet er til salg, overhovedet *kan* sælges og
>ikke mindst, hvad sådan noget skal koste.

Det var jo netop de linjer af mit indlæg, du klippede væk

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 09-05-05 20:08

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var jo netop de linjer af mit indlæg, du klippede væk

Sorry, må se at få en mindre saks..

--
Bjørn J.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 10-05-05 15:28

On Mon, 9 May 2005 17:30:55 +0200, "Morten Islin" <ikke@min-mail.adr>
wrote:

> [...]
>køre med den skod forbindelse der hedder 256/128 ?
>
>Jeg er en af dem der syns det er for klamt at vi ikke kan få webspeed her i

Hvis 98% af brugerne er tilfredse med forholdene, så synes du at det
er klamt at man ikke laver det hele om for at tilfredsstille dig?

Så pyt med alle de andre.

/Jarlskov

Fra : Morten Islin

Dato : 11-05-05 17:56

hmm.. ville da mene at dette vil gavne alle, da jeg tror at der er knapt så
meget bøvl med webspeed som der er med esenet..

men er da udemærket klar over at de ikke laver det om pga. mig, men syns sq
det er lidt klamt at man ik os ka få webspeed

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : Per Rønne

Dato : 09-05-05 18:47

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

> [...]
> levere Webspeed istedet. Der er snart kommunalvalg, så du kan også stille
> op med en liste, der har til formål at nedlægge Esenet til fordel for

I den andelsboligforening jeg bor i er der enighed om /ikke/ at lade TDC
indlægge webspeed, noget der ville ske ved at TDC skiftede kabelnettet
ud {TDC Kabel} mod en binding på 10 år. Allerede i dag kan jeg se at min
adsl-forbindelse er hos CyberCity er billigere end en tilsvarende
løsning gennem webspeed - og uden en 10-årig binding.

I stedet etablerer vi vort eget lysledernet, og får derefter sluttet det
til en udbyder. Det står derefter frit for os at skifte udbyder med 2-3
års mellemrum.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 09-05-05 20:11

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> I stedet etablerer vi vort eget lysledernet, og får derefter sluttet det
> til en udbyder. Det står derefter frit for os at skifte udbyder med 2-3
> års mellemrum.

Af ren nysgerrighed, etablerer I lysleder/fiber ind i hvert eneste
lejemål..?

--
Bjørn J.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-05-05 22:35

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Af ren nysgerrighed, etablerer I lysleder/fiber ind i hvert eneste
> lejemål..?

Der er ikke truffet nogen beslutning endnu, men det ender det nok med. I
øvrigt har vi ikke »lejemål«, da det jo er os selv der ejer ejendom og
lejligheder. Vi kan jo også optage lån mod sikkerhed i lejligheden.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 09-05-05 23:05

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er ikke truffet nogen beslutning endnu, men det ender det nok med.

Det lyder spændende.

Igen af ren nysgerrighed, hvad/hvilken har i valgt som
abonnentomsætter/splitter, for I skal vel omsætte det digitale TV-signal til
et analogt, eller skifter i alle TV..?

> øvrigt har vi ikke »lejemål«, da det jo er os selv der ejer ejendom og
> lejligheder. Vi kan jo også optage lån mod sikkerhed i lejligheden.

Så fik vi det på plads.

--
Bjørn J.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 05:11

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> Igen af ren nysgerrighed, hvad/hvilken har i valgt som
> abonnentomsætter/splitter, for I skal vel omsætte det digitale TV-signal
> til et analogt, eller skifter i alle TV..?

Alt det er der ikke taget stilling til endnu, og udspillet ligger hos
bestyrelsen. Men en beslutning skal konfirmeres af en generalforsamling.
--
Per Erik Rønne

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-05-05 05:38

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> writes:

>Der er ikke truffet nogen beslutning endnu, men det ender det nok med.

Det vil være alt for dyrt for den enkelte, og rent båndbreddemæssigt
er der ingen grund til det.

Så længe man kabler med >Cat5, kan man køre Gigabit på netværket, og
det er væsentligt mere end man med rimelighed kan forestille sig, at
man får brug for inden for anlæggets afskrivningsperiode. Også selvom
man vælger at køre digitalt tv til alle via netværket.

TV-signalet kan i første omgang leveres analogt via fiberen og blive
spredt til ejerne via coax. Så har man ikke problemer med set-top-
bokse og den slags. Alt vil virke som før. Det forhindrer ikke, at
man parallelt laver digitale tiltag.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 06:11

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> [...]
> spredt til ejerne via coax. Så har man ikke problemer med set-top-
> bokse og den slags. Alt vil virke som før. Det forhindrer ikke, at

Hele det nuværende kabel-tv anlæg skal alligevel skiftes ud, da det
kører i sløjfe. Sløjfen gør i øvrigt at alle er nødt til at køre med TDC
Kabelnets /store/ pakke.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 08:52

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hele det nuværende kabel-tv anlæg skal alligevel skiftes ud, da det
> kører i sløjfe.

Så har det rigtig mange år på bagen og skal under alle omstændigheder
skiftes ud til et stjernefordelingsnet.

> Sløjfen gør i øvrigt at alle er nødt til at køre med TDC
> Kabelnets /store/ pakke.

Det første filter vil jo tage muligheden fra de efterfølgende i sløjfen.

Når I nu skal til at ændre på fordelingsnettet, kan I også tage en
EttH-løsning med i overvejelserne.

--
Bjørn J.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 10:25

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> EttH-løsning

Det siger mig nu ikke rigtigt noget.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 10:33

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det siger mig nu ikke rigtigt noget.

Det bør det gøre hos TDC Kabel TV.

--
Bjørn J.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 10:41

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det bør det gøre hos TDC Kabel TV.

Hvem siger at TDC fremover skal have noget at gøre med det? Næh, vi får
et firma til at etablere nye kabler i bygningen, så vi selv ejer det
hele. Og så ser vi på hvad udbyderne vil have for en tilkobling.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 10:59

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvem siger at TDC fremover skal have noget at gøre med det? Næh, vi får
> et firma til at etablere nye kabler i bygningen, så vi selv ejer det
> hele. Og så ser vi på hvad udbyderne vil have for en tilkobling.

Hvem siger at TDC Kabel TV, deres datterselskab Dansk Kabel TV, Telia Stofa
eller for den sags skyld Antennenet ikke kan bygge jer et nyt fordelingsnet
til som *I* ejer og betaler for..???

Herefter kan I *stadig* vælge en helt 5. indholdsleverandør.

Det hele må bero på det bedst mulige tilbud, eller har jeg da helt glemt,
hvordan branchen fungerer..????

--
Bjørn J.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 11:38

> [...]

> eller for den sags skyld Antennenet ikke kan bygge jer et nyt fordelingsnet

Foreløbig tænkes på en elektriker ...
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 11:50

KLIP

> Foreløbig tænkes på en elektriker ...

Det gør jeg ikke.

Jeg har kun øje for folk med (professionel) viden om brug og installation
HF-teknik.

--
Bjørn J.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-05-05 12:35

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> writes:
>Det gør jeg ikke.
>
>Jeg har kun øje for folk med (professionel) viden om brug og installation
>HF-teknik.

Du vil have folk med viden om højfrekvent teknologi til at installere
baseband-kabler (ETTH)? Det lyder meget uprofessionelt

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 13:26

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du vil have folk med viden om højfrekvent teknologi til at installere
> baseband-kabler (ETTH)? Det lyder meget uprofessionelt

Det er meget uprofessionelt ikke at vide, TV-signaler føres i COAX og
anvender HF-duelige komponenter.

Med du vil måske tilslutte både radio og tv via RJ45-stik..?

--
Bjørn J.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 13:45

> [...]

> anvender HF-duelige komponenter.

> Med du vil måske tilslutte både radio og tv via RJ45-stik..?

Jeg kan ikke se hvorfor en elektriker ikke skulle kunne føre de
relevante kabler igennem til alle lejligheder, og til et apparat der
hænger på væggen, som har fire udgange: til radio, tv, RJ11-stik til
telefon og RJ45 til router og intranet. Evt uden RJ11-stik, hvis man
centralt i bygningen kobler til det eksisterende telefonnet.

Og som også kan koble den enkelte lejligheds kabler sammen til fælles
apparatur.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 13:48

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> telefon og RJ45 til router og intranet. Evt uden RJ11-stik, hvis man
> centralt i bygningen kobler til det eksisterende telefonnet.

Hvilken kabeltype vil du overføre alle disse signaler på..?

> Og som også kan koble den enkelte lejligheds kabler sammen til fælles
> apparatur.

Du mener vel, kan splitte signalet til alle disse forskellige apparaters
modtagere..?

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 14:00

Jeg synes, du skal læse lidt om teknikkerne her:

FttH: http://www.conlet.com/documents/FttHwhitepaper_V1.73.pdf

EttH: http://www.cdfreaks.com/news2.php?ID=7961

Hvis du har uddybende spørgsmål, er jeg sikker på, de førnævnte virksomheder
vil kunne svare på dem.

Du har også mulighed for at tage kontakt til nogen af de nævnte virksomheder
oplyst i linkene.

--
Bjørn J.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 15:30

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg synes, du skal læse lidt om teknikkerne her:

Det er i og for sig ikke nødvendigt, at jeg har det store kendskab til
teknikkerne; ikke at de ikke kan være interessante i sig selv. Jeg skal
bare tage hensyn til pris og kvalitet {hastighed}, når bestyrelsen på et
tidspunkt kommer med en anbefaling.

> FttH: http://www.conlet.com/documents/FttHwhitepaper_V1.73.pdf

På hollandsk.

> [...]
> vil kunne svare på dem.
>
> Du har også mulighed for at tage kontakt til nogen af de nævnte virksomheder

Det skal nok ske, når det bliver aktuelt. Men det er /endnu/ ikke
aktuelt.
--
Per Erik Rønne

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 15:55

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er i og for sig ikke nødvendigt, at jeg har det store kendskab til
> teknikkerne; ikke at de ikke kan være interessante i sig selv.

O.k.

> Jeg skal
> bare tage hensyn til pris og kvalitet {hastighed}, når bestyrelsen på et
> tidspunkt kommer med en anbefaling.

Så er vi helt enige (som tidligere formand for et lille fordelingsnet på
+2.000 husstande).

> På hollandsk.

Er det da et problem..

> Det skal nok ske, når det bliver aktuelt. Men det er /endnu/ ikke
> aktuelt.

O.k.

--
Bjørn J.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 16:11

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er vi helt enige (som tidligere formand for et lille fordelingsnet på
> +2.000 husstande).

Ja, jeg har også en fortid som formand for en ejerforening - men det var
i Ishøj, hvor kommunen har et netværk til alle borgere. Formelt er det
dog heldigvis ikke kommunens ejendom, så den kan ikke sælges for at
nedbringe kommunens gæld.

> Er det da et problem..

Tysk var obligatorisk da jeg gik i folkeskolen, fra 7. klasse til 3.
real. Hollandsk var "ikke engang" obligatorisk i gymnasieskolen, men det
er da rigtigt at det ser lidt tysk ud. Nedertysk, så man kan genkende en
del ord fra danske låneord.

> O.k.

Ja, det er naturligvis vigtigere at slippe af med Københavns kommunes
tilbagekøbsklausul.
--
Per Erik Rønne

Fra : BuFFerz

Dato : 10-05-05 11:55

tak alle...
jeg sidder stadig med et spørgsmål:

Hvorfor vil TDC WebSpeed ikke have kunder i Esbjerg - /bare fordi der er en
"anden udbydder" /

Så vidt jeg ved, findes WebSpeed i andre byer hvor der også er andre
internet udbyddere..

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 11:57

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor vil TDC WebSpeed ikke have kunder i Esbjerg - /bare fordi der er
> en "anden udbydder" /

Så skal de lave et parallelt net og det er der vist ikke penge i.

> Så vidt jeg ved, findes WebSpeed i andre byer hvor der også er andre
> internet udbyddere..

Der findes mig bekendt kun nogle ganske få steder (hvis overhovedet), hvor
der findes 2 (parallelle) kabel-tv-net.

--
Bjørn J.

Fra : Michael Jensen

Dato : 10-05-05 16:15

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse
> Hvorfor vil TDC WebSpeed ikke have kunder i Esbjerg - /bare fordi der er
> en "anden udbydder" /

Det vil TDC også utroligt gerne, men det er meget omkostningstungt at skulle
lægge kabler ned til alle husstande i Esbjerg, og det faktum at der allerede
i dag er kabler og en anden udbyder, gør at det med meget stor sikkerhed
ikke bliver en god investering. Spørgsmålet er jo hvor mange af de kunder
der i dag har Esenet, som er villige til at skifte til TDC Kabel TV istedet.
Hvis der ikke er den store prisforskel, eller forskel på de udbudte kanaler,
så er det sikkert kun et fåtal.

> Så vidt jeg ved, findes WebSpeed i andre byer hvor der også er andre
> internet udbyddere..

Ja, fordi TDC Kabel TV disse steder har deres egne kabler lagt ned. I
Esbjerg kan man heller ikke få Webspeed, idet det er forsyningsselskabet
TRE-FOR som ejer det kabel net, som er lagt ud til husstandene. I Kolding er
det mange steder Telia Stofa som har deres ledninger lagt ned, og de steder
kan man så heller ikke få Webspeed. Det fungerer ikke ligesom på
telefonnettet hvor man frit kan vælge mellem den ene eller den anden
leverandør, er der først kabel fra en bestemt leverandør, kan de andre ikke
komme ind på dette, men skal lægge deres eget ned.

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 16:54

"Michael Jensen" <none@none.none> skrev i en meddelelse

KLIP

> I Esbjerg kan man heller ikke få Webspeed, idet det er forsyningsselskabet
> TRE-FOR som ejer det kabel net, som er lagt ud til husstandene.

Det passer bare ikke.

Det ejes af Forsyningen under Esbjerg Kommune:

Se under 'Miljø og forsyning'

http://www.esbjergkommune.dk/home

--
Bjørn J.

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-05-05 14:52

> Det ejes af Forsyningen under Esbjerg Kommune:

Det er korrekt, der skulle have naturligvis have stået Fredericia.