Domæne køb
Fra : Dan Michael Christen~

Dato : 26-04-05 21:44

Jeg er ved at se på køb af et dk domæne. I første omgang skal det blot
bruges til mail, men senere skal der muligvis knyttes en hjemmeside til.

Mit spørgsmål er kort fortalt: hvad gør jeg?
Her tænker jeg på, om det virkelig kan passe at jeg skal ud og investere
i mail-/webhotel, for at kunne bruge mit domæne?
Hvis ja, hvor gøres det bedst og billigst?

På forhånd tak.

--
Hilsen
Michael.

N.B. Fjern "DONTSPAM" fra mail adressen ved svar!

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-04-05 21:51

www.gratisdns.dk er din ven.

--
Jesper Lund

Fra : Rander

Dato : 26-04-05 22:24

Tue, 26 Apr 2005 22:44:01 +0200 brugte Dan Michael Christensen 17 linier på
at fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
>i mail-/webhotel, for at kunne bruge mit domæne?
>Hvis ja, hvor gøres det bedst og billigst?

Ja, hvis du ikke selv kan køre server for det. I så fald ville jeg nok
vælge at registrere det gennem GratisDNS (gratisdns.dk).

Hvis ikke kan du jo kigge hos b-one.dk - det skulle være til at betale...

http://rander.dk (temporarily down!)

Hvorfor bærer kvinder parfume, som lugter som blomster for at tiltrække mænd?
Mænd kan jo ikke lide blomster. Jeg har en duft, som hedder "Ny Bil". (Rita Rudner)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-04-05 10:54

Dan Michael Christensen skrev:

>Jeg er ved at se på køb af et dk domæne. I første omgang skal det blot
>bruges til mail, men senere skal der muligvis knyttes en hjemmeside til.

>Mit spørgsmål er kort fortalt: hvad gør jeg?

Du finder den hoteludbyder du vil bruge, og så benytter du hans
hjemmeside til at bestille et (ledigt) domænenavn og et
mailhotel. Så går resten sikkert af sig selv.

>Her tænker jeg på, om det virkelig kan passe at jeg skal ud og investere
>i mail-/webhotel, for at kunne bruge mit domæne?

Ja, det kan virkelig passe at du skal hoste op med det fyrstelige
beløb af 8 kr. om måneden for at få hvad du ønsker.

>Hvis ja, hvor gøres det bedst og billigst?

Jeg har ikke prøvet det selv, men Unoeuro er blevet anbefalet af
så mange at jeg ville kikke der først. Alle hoteludbydere kan
klare et mailhotel. Jeg benytter selv Azero og Enavn til mine
webhoteller.

Det kan lade sig gøre at drive en mailserver selv og bruge
Gratisdsn, men hvis du kunne hitte ud af det, ville du ikke
spørge sådan.

Strømforbruget til en server er større end 8 kr. om måneden, også
selv om det er samme computer som man selv benytter (medmindre
man i forvejen aldrig slukker den).

Vær opmærksom på at den årlige udgift på 75 kr. til DK-Hostmaster
er separat og dækker din rettighed til domænet.

--
Bertel