Bredbånd i sommerhus
Fra : Jespo

Dato : 24-04-05 08:24

Hvilken løsning er billigst ?

Vi er i sommerhuset et par gange om md. og skal bare tjekke mail/surfe.
Der er ikke telefon i huset, er det et problem ?

--

Jesper

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-04-05 09:27

Jespo skrev:

> Hvilken løsning er billigst ?
>
> Vi er i sommerhuset et par gange om md. og skal bare tjekke
> mail.

Ikke bredbånd; men kan du ikke bruge din mobil - enten som modem eller - som
vi gør hér i huset: sætter den op med GPRS - jeg bruger måske en 5'er om
måneden på dét.

Alternativt Besked-Robot, hvis I har TDC eller den gratis fra Orange:
www.myorange.dk , der begge giver en SMS-allért (de første 160 tegn af en
given mail).

> /surfe

Ja, der bør I nok have en pc.

> Der er ikke telefon i huset, er det et problem ?

CC leverer bredbånd uden at man har en fastnettelefon - men der må formodes
at skulle være kobber.

Sonofon har før i tiden (véd ikke om de er stoppet) tilbudt trådløs
bredbånd - afhænger også af den geografiske placering af huset (ikke længere
væk end 10 km fra en mast).
Hans

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-04-05 14:26

> CC leverer bredbånd uden at man har en fastnettelefon - men der må
> formodes at skulle være kobber.

Og så skal sommerhuset være indenfor rækkevidden af en central, hvor
CC/Tiscali er repræsenteret med eget udstyr.

Det er efter min erfaring hos Tiscali de færreste sommerhusområder, hvor det
er tilfældet.

--
Mvh. Jesper

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 24-04-05 11:22

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> wrote in news:426b498e$0$67259$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Hvilken løsning er billigst ?
>
> Vi er i sommerhuset et par gange om md. og skal bare tjekke mail/surfe.
> Der er ikke telefon i huset, er det et problem ?

hvorhenne i landet er det?

mvh
Lars

Fra : Jespo

Dato : 24-04-05 20:02

Sommerhuset ligger i Dråby ved Ebeltoft
og der har været telefon før (der er et gammel tlf. stik)
men vi vil ikke bruge penge på et fastnet nummer da alle
brugere af sommerhustet har mobiltelefon.

Som jeg forstår det kan man ikke "bare" have adsl hos fx.
TCD men skal have et telefonnummer.

Vi tager hver især en bærbar pc med når der er brug for det.

--

Jesper

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 20:06

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som jeg forstår det kan man ikke "bare" have adsl hos fx.
> TCD men skal have et telefonnummer.

Hvis du vælger TDC som udbyder:

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/vilkaar/pdf/vilkaar_bredbaand_1.pdf

Hvorfor vælger du ikke blot en anden..?

--
Bjørn J.

Fra : Jespo

Dato : 24-04-05 20:12

Det er det jeg prøver at finde

--

Jesper

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 20:19

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er det jeg prøver at finde

Jeg tror ikke området er interessant for andre end TDC, da de skal levere
telefoni.

Alle andre ser jo udelukkende på indtjeningsgraden..;)

Ikke engang campingpladsen tilbyder internetadgang.

Hvis du lejer dit hus ud, ville det måske være en fin ide at tilbyde
internetadgang til gæsterne mod betaling (evt. indeholdt i huslejen).

Du kan jo blot montere telefonstik og et billigt stykke WI-FI acces point i
et aflukket skab eller andet sikkert "gemmested".

Det må bestemt give en stjerne mere i kataloget..

--
Bjørn J.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 25-04-05 07:49

> Vi er i sommerhuset et par gange om md. og skal bare tjekke mail/surfe.
> Der er ikke telefon i huset, er det et problem ?

Hvad med http://djurslands.net/ ?

Niels Dybdahl

Fra : Jespo

Dato : 25-04-05 15:17

Dækker ikke i Dråby

--

/ Jesper

Fra : BJ

Dato : 25-04-05 15:31

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dækker ikke i Dråby

De har ellers hådt brug for indtægter til det glorværdige fibernet.

--
Bjørn J.

Fra : A

Dato : 27-04-05 11:50

Er der telefonstik og er forbindelsen åben.

Ovenstående skal være til stede i huset, for bare at få internet....

Kan det overhovet betale sig, at have bredbånd i sommerhuset, når du kun
er
der et par gange om md.

Stod det til mig, ville jeg nøjes med noget ISDN modem.

/A

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk