Teknisk problem hos Arrownet?
Fra : Erik Olsen

Dato : 19-04-05 15:57

Jeg har til tider vanskeligt ved at sende mails med større vedhæftede
filer. Da jeg mener det er en fejl ved min forbindelse, har jeg en
disputs med Arrownet herom.

Mine problemer med at sende mails optræder samtidig med at jeg ikke kan
uploade filer til mine forskellige hjemmesider (på tre forskellige
servere - heraf en hos Arrownet). Uploaden går ganske enkelt i stå. For
mig lyder det som en bortforklaring af tekniske problemer hos Arrownet.

Arrownet kundeservice undskylder sig bl. a. med:

"Det har aldrig været meningen af man skal sende email med store
vedhæftninger via SMTP. Der vil komme fejl hvis du gør dette."

og

"Det står ikke i abonnementsbetingelserne, men det fremgår at SMTP. SMTP
står for Simple Mail Transfer Protokol. Det har aldrig været meningen
at man sender store mails med den protokol. Dertil er FTP (File Fransfer
Protokol) mere velegnet, men det kan så ikke gøres over email.

Grænsen for sending af filer over SMTP er dynamisk, men omkring 1mb som
loftet."

Er der nogen af jer der kan bidrage med guldkorn til min løbende disputs
med Arrownet?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-04-05 16:03

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> crashed Echelon writing

> Jeg har til tider vanskeligt ved at sende mails med større vedhæftede
> filer. Da jeg mener det er en fejl ved min forbindelse, har jeg en
> disputs med Arrownet herom.

Grænsen for dine mails afhænger af den SMTP du anvender til at sende med,
og så senere hen den modtagende SMTP server.

> [...]
> servere - heraf en hos Arrownet). Uploaden går ganske enkelt i stå. For
> mig lyder det som en bortforklaring af tekniske problemer hos Arrownet.

Hvad siger dit FTP programs log, evt. en sniffing af dine pakker, hvad sker
der når den sidste pakke bliver sendt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-04-05 16:14

Bjarke Andersen wrote:

> Hvad siger dit FTP programs log, evt. en sniffing af dine pakker,
> hvad sker der når den sidste pakke bliver sendt.

Jeg benytter ftp-delen af Stone's WebWriter, så vidt jeg kan se er der
ingen log. Jeg har tidligere forsøgt mig med CuteFtp som også havde
problemer på de samme tidspunkter, men tænkte ikke på at checke en evt.
log.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 21-04-05 14:15

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Erik Olsen"
<modelbaneteknik@hotmail.invalid> mumbled in news:531ca$42652001
$3e3d8433$22878@nf4.news-service.com:
> [...]
> er der ingen log. Jeg har tidligere forsøgt mig med CuteFtp som
> også havde problemer på de samme tidspunkter, men tænkte ikke

Kører du aktiv eller passiv FTP. Mange firewalls har problemer med
passiv (eller er det aktiv) og smider derfor forbindelsen. Jeg har
længe brugt M$ egen FTP, som netop er lavet så simpel som mulig og
det skabte problemet!

PS: Jeg er enig med Arrownet om at mails ikke er til store filer!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *