Phonenet som Internet og Tv-udbyder?
Fra : Per

Dato : 17-04-05 09:07

Hej NG

Jeg har fået et brev fra min bestyrrelse om at de vil installere internet
og
tv i den andelsforening jeg bor i og man har valgt firmaet
www.phonenet.dk.
Deres hjemmeside ser ret så professionel ud.

Er der nogle af jer der har haft erfarringer med dette firme - man er jo
lidt forsigtig når man har hørt om Kabelnettet og lignende firmaer - som
godt nok er billige men kunderne får ikke en ordentlig kvalitet i den
sidste
ende.

Hvad er oppe/nedetiden hos Phonenet - når man har internet, så er det rart
at kunne komme på når jeg har lyst og ikke når det virker *G* Hvilke
kabler kører det på - er det TDCs?

Håber at høre fra jer

Mvh. Per

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-05 11:00

"Per" <pgotfredsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> tv i den andelsforening jeg bor i og man har valgt firmaet
> www.phonenet.dk.
> Deres hjemmeside ser ret så professionel ud.

ja den ser nu rimeligt prof ud, hjemmesiden altså

> [...]
> lidt forsigtig når man har hørt om Kabelnettet og lignende firmaer - som
> godt nok er billige men kunderne får ikke en ordentlig kvalitet i den

du kan jo prøve at kontakte dem der har fået det installeret som de selv
fremviser på hjemmesiden:
http://www.phonenet.dk/boligforeninger/referencer.php
Der er jo mange mindre firmaere der levere netværkskabling og finder en
passende internet forbindelse dertil.

> Hvad er oppe/nedetiden hos Phonenet - når man har internet, så er det rart
> at kunne komme på når jeg har lyst og ikke når det virker *G* Hvilke
> kabler kører det på - er det TDCs?

De siger de levere fra 2 til 155Mbit internet forbindelse. De skriver
foreningen selv bestemmer hvilket hastighed i samråd, men phonenet har deres
eget IP net ved jeg ikke, men de finder nok en forbindelse ud fra flere
connecttyper, fra adsl til FWA er mit gæt.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-04-05 12:34

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
> phonenet har deres eget IP net ved jeg ikke, men de finder nok en
> forbindelse ud fra flere connecttyper, fra adsl til FWA er mit gæt.

Hvis man kigger under driftsstatus
http://www.phonenet.dk/kundeservice/driftsstatus.php?zoom=index&id=8
kan man se liniekapacitet for de enkelte foreninger. Næsten alle er
4096/768 eller 8092/768 Kbps, hvilket lyder som delte (erhvervs) ADSL
forbindelser.

Så kan man starte en lang diskussion om, hvorvidt 4 Mbit er nok til
25-50 beboere. De skal jo dele...

--
Jesper Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-05 12:43

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> [...]
> forbindelser.
>
> Så kan man starte en lang diskussion om, hvorvidt 4 Mbit er nok til

ja og så kan man ikke få det til at hænge sammen med at de skriver de
udbyder i samarbejde med en anden IP-tv og man kan se film og tv kanaler via
IP-stream! det nytter jo i hvertfald ikke noget hvis foreningen har en 4Mbit
til deling.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-04-05 13:02

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> IP-stream! det nytter jo i hvertfald ikke noget hvis foreningen har en 4Mbit

Nææ.. Hvis man skal få flere fordele og f.eks bruge IP telefoni, så er
det nok også begrænset hvor mange samtaler man kan føre med så lav
upstream og andre der arbejder på nettet samtidigt.

Fra : Per

Dato : 17-04-05 13:09

På nuværende tidspunkt har jeg 1 Mbit for mig selv gennem TDC som arbejdet
betaler - så den vil jeg helst ikke af med. Men jeg håber da heller ikke
foreningen kan tvinge en til det - eller om man blot for installeret det
der
skal til for at bruge det fælles net - og så kan man lade være med at
melde
sig til.

Men hvis vi skal være ca. 100 andelshavere på på én gang, så kan jeg kun
give jer ret - så er 4 Mbit langt fra nok

Jeg hører gerne fra nogle der bruger Phonenet?

Per

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse