Problem med Newsserver og TDC
Fra : Brian Lagoni

Dato : 16-04-05 13:03

Hej

Jeg har på det seneste ikke kunne komme over 60kb/sec når jeg bruger
News.Usenetserver.com, Når jeg tester min hastighed med TDC siger den godt
nok 260kb/sec som en 2mbit burde.

Jeg har snakket med en bekendt der bruger samme news server og han henter
med full speed, han er CC kunde.

Andre der har oplevet noget lignede ?

Brian

Fra : N/A

Dato : 16-04-05 13:34

Fra : Kim

Dato : 16-04-05 13:34

Sorry jeg så ikke at du skrev News.Usenetserver.com, bare glem min post

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-04-05 16:51

Hej Brian Lagoni, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg har på det seneste ikke kunne komme over 60kb/sec når jeg bruger
> News.Usenetserver.com

Der var en med samme problem for nogen tid siden (et par uger..?), hvor
andre fulgte op med, at det også forholdt sig sådan hos dem.

Der kom aldrig nogen egentlig afklaring. Nogen mente, at TDC havde
problemer med deres nntp-trafik [1], andre at problemet måtte ligge hos
usenetservers.com

Men du er altså ikke alene.

[1] Nu var de alle TDC-kunder, hvorfor det var lidt svært at afgøre
det. Havde der dog bare været én non-TDC-kunde imellem, ville det have
væsentlig nemmere at indkredse synderen.
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Brian Lagoni

Dato : 16-04-05 18:50

Er der nogen der har en mail adresse hvor man kan henvende sig til hos
tele.dk

Synes på deres kundeservice side ikke rigtigt at kunne finde det rigtige..

Brian

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-04-05 14:10

Hej Brian Lagoni, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Er der nogen der har en mail adresse hvor man kan henvende sig til
> hos tele.dk

Hvis du ellers ikke har problemer med hørelse eller tale er telefonen
langt hurtigere. Den har også den fordel, at det er tovejs i realtime.

Men *hvis* du har haft problemet gennem de seneste halv snes dage eller
så (siden emnet sidst var oppe, jeg husker ikke præcis hvornår), er det
uden større mening at kontakte dem. Sonny var blandet ind i tråden
sidste gang med en kort bemærkning om, at de ikke havde begrænsninger
på deres nntp-trafik.

Altså er det enten andre steder end hos TDC, problemet ligger. Eller
også er de helt klare over, at de har et problem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-04-05 14:15

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men *hvis* du har haft problemet gennem de seneste halv snes dage
> eller så (siden emnet sidst var oppe, jeg husker ikke præcis
> hvornår)

Som tiden dog går. Det var helt tilbage til 23. marts, jf.

Så smid "en lille måneds tid eller mere" ind i stedet for "en halv snes
dage eller så".

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Gnu'en

Dato : 17-05-05 18:23

Hey!
Jeg har haft samme problem, og flere jeg kender har også haft det. Men efter
usernet's nedbrud forrige weekend er det som om, at det kører igen. Jeg
henter 24/7 med 2 mbit og jeg har en pro adsl 2 mbit hos TDC.

/JEA