56k modem hastighed?
Fra : ___P.Sir___

Dato : 13-04-05 10:03

Jeg er lokket ind i at hjælpe en ældre dame med at få hendes internet
forbindelse til at køre igen. Det er på Cybercity, og hun har en 56k
modem. Det er lykkedes mig at få den til at kalde op, og den er nu ved
at downloade virusdefinitioner fra AVG.
MEn er hastigheden mon iorden? Den accellerede langsomt op til at
stabilisere sig på ca. 280b/sek..er det hvad man kan forvente af sådan
et modem?

--
m.v.h. P.Sir

Fra : Nicolai

Dato : 13-04-05 10:31

> MEn er hastigheden mon iorden? Den accellerede langsomt op til at
> stabilisere sig på ca. 280b/sek..er det hvad man kan forvente af sådan
> et modem?

4Kb/s burde kunne forventes. Check at ledninger mm er ok, samt at hun ikke
har B&O telefon nogetsteds ;)

hvad er modemet connected med?

Fra : ShutEye

Dato : 13-04-05 10:38

> [...]
> MEn er hastigheden mon iorden? Den accellerede langsomt op til at
> stabilisere sig på ca. 280b/sek..er det hvad man kan forvente af sådan

Fra hvad jeg kan huske, så skal farten være på 4-6Kbyte/sek.

ShutEye

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 13-04-05 10:38

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>MEn er hastigheden mon iorden? Den accellerede langsomt op til at
>stabilisere sig på ca. 280b/sek..er det hvad man kan forvente af sådan

Nej, man kan forvente i størrelsesordenen 5 KB/s, så medmindre AVG's server er
ufatteligt langsom, er der noget der ikke virker som det skal.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Peter

Dato : 13-04-05 12:00

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MEn er hastigheden mon iorden? Den accellerede langsomt op til at
> stabilisere sig på ca. 280b/sek..er det hvad man kan forvente af sådan

Hvis det er et gammelt K56 flex moden skal du forvente en max download
hastighed på 3-4 Kbyte/sek.
Kører den V90 vil 4-5 Kbyte/sek være ok.
Kører den V92 vil 4-6 Kbyte/sek være ok

Peter B

Fra : ___P.Sir___

Dato : 13-04-05 12:40

Peter wrote:

> [...]
>
> Hvis det er et gammelt K56 flex moden skal du forvente en max
> download hastighed på 3-4 Kbyte/sek.
> Kører den V90 vil 4-5 Kbyte/sek være ok.

Jeg ved ikke om den kører V90 eller V92. Modemet er "56 Fax modem" fra
"tekComk", nedenunder står D56LVP-COE - hvis det siger nogen noget.
Det identificeres i opsætningen bare som et "standard modem". Jeg
formoder det er billigt og gammelt....
Det med hastigheden - den blev ved med at accellerere, og endte vel med
ca. 400 b/sek. Er det det samme som 4kb/sek?

--
m.v.h. P.Sir

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-05 12:46

___P.Sir___ skrev:

> [...]
>"tekComk", nedenunder står D56LVP-COE - hvis det siger nogen noget.
>Det identificeres i opsætningen bare som et "standard modem". Jeg

Der mangler sikkert en driver (som ikke er en driver, men lad nu
det ligge). Er der ikke en diskette et sted med en driver til
modemmet?

>Det med hastigheden - den blev ved med at accellerere, og endte vel med
>ca. 400 b/sek. Er det det samme som 4kb/sek?

Nej. 400 byte/s er ubrugeligt. K'et står for kilo, altså 4 kbyte
= 4'000 byte. Modemmet skal connecte med over 40'000 bps (bit pr.
sekund).

--
Bertel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-04-05 09:10

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> Der mangler sikkert en driver (som ikke er en driver, men lad nu
> det ligge). Er der ikke en diskette et sted med en driver til
> modemmet?

Det er et soft modem, som kun kan bruges med den specifikke driver, så hvis
modemt virker, så er den installeret, og der skal således ikke installeres
mere.

> Nej. 400 byte/s er ubrugeligt. K'et står for kilo, altså 4 kbyte
> = 4'000 byte. Modemmet skal connecte med over 40'000 bps (bit pr.
> sekund).

Ja, teoretisk, men ikke i praksis. Der er mange faktorer, som spiller ind,
og der er absolut ingen garanti for, at alle telefonlinjer altid kan køre
over 40 kilobit. Jeg har set massevis af eksempler på det modsatte.
Eksempelvis har jeg en kunde på lolland, som ikke kan køre mere end 26
kilobit på sin telefonlinje, og TDC kan ikke gøre noget for ham.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-04-05 09:13

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Det er et soft modem, som kun kan bruges med den specifikke driver, så
hvis

Jeg kan se længere nede i tråden, at der måske er tale om et eksternt
modem, og så er det naturligvis ikke et softmodem.

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-04-05 11:46

Claus Tersgov skrev:

>Ja, teoretisk, men ikke i praksis. Der er mange faktorer, som spiller ind,
>og der er absolut ingen garanti for, at alle telefonlinjer altid kan køre
>over 40 kilobit.

Det er jeg klar over, men jeg har kun selv set modemmer der kom
over 40'000 når de var installeret korrekt. Jeg har dog før hørt
om folk der ikke kom så højt.

--
Bertel

Fra : Niels Callesøe

Dato : 13-04-05 12:47

___P.Sir___ wrote:

> Det med hastigheden - den blev ved med at accellerere, og endte
> vel med ca. 400 b/sek. Er det det samme som 4kb/sek?

Nej, det er 10 gange mindre. Kilo betyder som bekendt tusinde.

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Apathy is Death

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 13-04-05 21:29

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> "tekComk", nedenunder står D56LVP-COE - hvis det siger nogen noget.
> Det identificeres i opsætningen bare som et "standard modem". Jeg

Prøv at finde ud af hviken hastighed modemet tilslutter med. Er det
ret meget under 40000 bps er der noget galt, fx. en forkert driver
eller støj på linjen (som Nicolaj skriver, så er især B&O-telefoner
slemme men andre telefoner med batteri kan også støje). Glem alt om
56000 bps, jeg mener at huske at max-grænsen er omkring 53000 med de
teleinstallationer der bruges i Danmark og jeg kan ikke mindes jeg har
set noget højere end ca. 48000.

Det ser ud til, at TekComm's eksterne modemer (gætter på ekstern da du
nævner "nedenunder") understøtter både V90 og V92 og mht. en driver
kan du måske finde en her:
http://www.tekcomm.dk/product_info.php?cPath=21_71&products_id=81

> Det med hastigheden - den blev ved med at accellerere, og endte vel
> med
> ca. 400 b/sek. Er det det samme som 4kb/sek?

Du kan ikke regne med downloadhastigheden til AVG, den er ofte meget
langsom eller går helt i stå. Prøv evt. at downloade noget et andet
sted fra.

Mht. hastighed, skal du være opmærksom på at de høje tal der nævnes er
i bits pr. sekund og den hastighed du nævner er bytes pr. sekund. En
byte er 8 bits, så 400 bytes er det samme som 3200 bits. Derfor skal
du regne med omkring 4-6 kilobytes pr. sekund (som de andre i tråden
også nævner).

Herefter kan vi selvfølgelig indlede en større debat om forskellen på
"kilo" og "Kilo" men da vi her opererer i runde tal tror jeg ikke
behovet er til stede

--
Mvh.
O. Skjold

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-05 22:55

O. Skjold (Odense 5260) skrev:

>Herefter kan vi selvfølgelig indlede en større debat om forskellen på
>"kilo" og "Kilo"

I forbindelse med nettrafik betyder "kilo" altid 1000.

--
Bertel

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 22-04-05 20:58

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:r75r51t0fh0c0bd7mc8bcacfm2sicjos0g@news.telia.dk...

<klip>

> I forbindelse med nettrafik betyder "kilo" altid 1000.

Og i alle andre sammenhænge betyder "kilo" vel også 1000?

--
Mvh.
O. Skjold

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-05 23:11

O. Skjold (Odense 5260) skrev:

>Og i alle andre sammenhænge betyder "kilo" vel også 1000?

Næ. "En kilobyte" er 1024 byte.

--
Bertel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-04-05 13:25

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> Næ. "En kilobyte" er 1024 byte.

Og hos min lokale halalslagter der er et kilo hakkekød 850 gr

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 23-04-05 17:19

<klip>
> Og hos min lokale halalslagter der er et kilo hakkekød 850 gr

Hmm? Med min kone er problemstillingen omvendt, jeg købte 55 kg men er
nu endt med 75 kg?

--
Mvh.
O. Skjold

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 23-04-05 17:17

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:uiti61tsc99jheod5u12t6f4onavkckb5c@news.stofanet.dk...

> Næ. "En kilobyte" er 1024 byte.

Hm, jeg mente at "kilo" med lille "k" var 1000 og "Kilo" med stort "K"
var 1024.

Og da en byte/bit er hhv. "B" og "b" må det være:

KB = 1024 byte,
kB = 1000 byte,
kb = 1000 bits.

Eller er jeg helt galt på den? Findes der evt. en standard der
beskriver disse ting?

--
Mvh.
O. Skjold

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-04-05 17:47

Hej O. Skjold (Odense 5260), du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hm, jeg mente at "kilo" med lille "k" var 1000 og "Kilo" med stort
> "K" var 1024.

Det er helt korrekt en almindelig anvendt måde at skrive/skelne dem på.

> [...]
> kB = 1000 byte,
> kb = 1000 bits.
>
> Eller er jeg helt galt på den? Findes der evt. en standard der

Du har ret, hvis man benytter den uofficielle skrivemåder. Men der er
faktisk en standard for de binære SI-prefikser, se fx
<http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-04-05 17:54

Rudi Stegen wrote:

> Du har ret, hvis man benytter den uofficielle skrivemåder. Men der er
> faktisk en standard for de binære SI-prefikser, se fx
> <http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html>

Det synes netop ikke at være en standard, for længere nede på siden
står: "It is important to recognize that the new prefixes for binary
multiples are not part of the International System of Units (SI), the
modern metric system."

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-04-05 18:45

Hej Erik Olsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> siden står: "It is important to recognize that the new prefixes
> for binary multiples are not part of the International System of

Du har fuldstændig ret i det sidste. Det er mig, der vrøvlede. (Jeg
burde fx have sat "binære SI-prefikser" i anførselstegn, da det som
skrevet *ikke* er en del af SI-systemet).

Men det er godt nok en standard.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-04-05 19:44

Rudi Stegen wrote:

> Du har fuldstændig ret i det sidste. Det er mig, der vrøvlede. (Jeg
> burde fx have sat "binære SI-prefikser" i anførselstegn, da det som
> skrevet *ikke* er en del af SI-systemet).
>
> Men det er godt nok en standard.

Jeg var også lidt for hurtig, for der står lidt længere ned at de er med
i et tillæg til en IEC-standard.

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-04-05 14:23

___P.Sir___ <remove_pbs@adslhome.dk> skrev 2005-04-13:
> [...]
> MEn er hastigheden mon iorden? Den accellerede langsomt op til at
> stabilisere sig på ca. 280b/sek..er det hvad man kan forvente af sådan

AVGs servere kan til tider være dræbende langsomme.
Prøv at teste på http://test.info.dk

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : ___Sam F.___

Dato : 15-04-05 10:03

Martin Schultz wrote:

> AVGs servere kan til tider være dræbende langsomme.
> Prøv at teste på http://test.info.dk
>
> Martin

Så er det lykkedes at test på test.info.dk - og den siger 12,71
kb/s...det er vel ikke tilfredsstillende med et 56 k modem eller hva`?
Noget andet er, at der i enhedshåndtering fremgår 2 modems, et Standard
modem og et "Lucent venus modem". Jeg kan dog kun kalde op med Standard
modem`et valgt.
Og ang. driver..jeg har forsøgt at installere den foreslåede driver,
men den kommer op og siger, at den allerede inst. driver er bedre.
Så,,,er det et defekt modem, vi ender op med her??

--
m.v.h. Sam F.

Fra : Peter

Dato : 15-04-05 11:35

"___Sam F.___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men den kommer op og siger, at den allerede inst. driver er bedre.
> Så,,,er det et defekt modem, vi ender op med her??

Det behøver det ikke at være, snarere inkompatibelt med Win XP, hvilket mere
er reglen end undtagelsen. Jeg har utroligt mange gange, haft problemer med
at få ældre modems til at køre tilfredsstillende i Win XP, og kan kun
foreslå at købe et nyt, og sikre dig at det er kompatibelt med Win XP.
Pas på hvad du køber. Mange modems er i dag låst (i 6 måneder) til den
udbyder der yder tilskud. (ligesom med billige mobiltelefoner).

Peter B

Fra : ___P.Sir___

Dato : 15-04-05 12:30

Peter wrote:

> [...]
> kompatibelt med Win XP. Pas på hvad du køber. Mange modems er i dag
> låst (i 6 måneder) til den udbyder der yder tilskud. (ligesom med

Jo, men det er nu altså med W98, det skal fungere - så det er ikke dèr,
hunden ligger begravet!

--
hilsner P.sir

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-04-05 16:25

___P.Sir___ <remove_pbs@adslhome.dk> skrev 2005-04-15:

> Jo, men det er nu altså med W98, det skal fungere - så det er ikke dèr,
> hunden ligger begravet!

Prøv at smide init strengen AT&F ind i modem indstillingerne.

Martin
med mindre andet er angivet.