ADSL udbyder med åben port 25 søges
Fra : Thomas VJ

Dato : 06-04-05 12:15

Hejsa,

Jeg har pt adsl gennem tele2, men efter at tele2 har lukket for port 25 er
jeg nu nød til at sende e-mails gennem tele2's smtp server. Denne er
desværre blacklistet hos flere af mine leverandører og kunder, så den eneste
måde jeg kan sende e-mails til disse er ved at tilgå min hostede e-mail
server via et webmail interface. Dette er for tidskrævende og omstændeligt,
så nu er jeg på jagt efter en en adsl udbyder med åben port 25.
Så vidt jeg lige kan se tilbyder Cybercity adsl forbindelse med åben port
25, men er der andre udbydere, som vel og mærke også kan konkurrere på
prisen og stabiliteten i forhold til Tele2, som jeg ellers har været rigtig
godt tilfreds med!

--
mvh,
Thomas VJ

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 06-04-05 16:52

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote:

> [...]
>prisen og stabiliteten i forhold til Tele2, som jeg ellers har været rigtig

Hvis jeg forstår det rigtig, så kører du med et mail-hotel?
Og hvis det er rigtig, så kan det være at du kan vælge et alternativt portnummer
til SMTP serveren.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Thomas VJ

Dato : 06-04-05 17:36

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse
> "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote:

<klip>

> Hvis jeg forstår det rigtig, så kører du med et mail-hotel?
> Og hvis det er rigtig, så kan det være at du kan vælge et alternativt
> portnummer
> til SMTP serveren.

Det er rigtigt forstået! Men jeg har de fleste af mine webhoteller liggende
hos b-one og de er næppe tilbøjelige til at ændre på port nummeret.
Desuden bryder jeg mig heller ikke om at benytte en adsl-udbyder, som
begrænser mine muligheder på denne måde!
Men mange tak for dit input!

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 06-04-05 21:17

> [...]

>Desuden bryder jeg mig heller ikke om at benytte en adsl-udbyder, som
>begrænser mine muligheder på denne måde!

B-one har da port nr. 2525 som alternativ til SMTP.
https://www.b-one.net/static/support-faq.do?category=mail&number=6
https://www.b-one.net/static/support-guide-setupoutlook.do

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 06-04-05 22:27

On Wed, 06 Apr 2005 22:16:55 +0200, Ove Kjeldgaard
<ReadMyEmail@The.Signature> wrote:

>B-one har da port nr. 2525 som alternativ til SMTP.

Meget mærkeligt firma.
Hvorfor ikke bruge port 587 som er standard?

/Jarlskov

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 08-04-05 19:52

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

>Meget mærkeligt firma.
>Hvorfor ikke bruge port 587 som er standard?

Jeg har også set port 26 og 366 som alternativ

Fra : Thomas VJ

Dato : 07-04-05 01:09

> "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote:
>
>klip>
>
> B-one har da port nr. 2525 som alternativ til SMTP.
> [...]

Mange tal!
Det løste de fleste af mine problemer med port 25!

Mvh
Thomas VJ

Fra : Hauge

Dato : 06-04-05 18:26

Hejsa
Thomas VJ wrote:
> Dette er
> for tidskrævende og omstændeligt, så nu er jeg på jagt efter en en
> adsl udbyder med åben port 25.

TDC Bredbånd med fast ip på DHCP, ikke PPPoE, der er åben på port 25
udadgående.

/Hauge

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-04-05 21:06

Hej

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

>Hejsa
>
>TDC Bredbånd med fast ip på DHCP, ikke PPPoE, der er åben på port 25
>udadgående.

Mon ikke det samme er tilfældet hos Tele2 hvis man får en fast IP dér ?,
der er jo blot tale om videresalg af TDC's produkt...

--
M.v.h. Ole ®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Christian Laursen

Dato : 06-04-05 21:42

Ole Rasmussen <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> writes:

> Mon ikke det samme er tilfældet hos Tele2 hvis man får en fast IP dér ?,

Nej.

> der er jo blot tale om videresalg af TDC's produkt...

Nej.

--
Christian Laursen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-04-05 08:20

Christian Laursen wrote:

> Nej.

Jo

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 08-04-05 11:12

Uffe S. Callesen wrote:

> Jo