kan man beholde sin e-mail adresse?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 28-02-05 09:11

Hej allesammen !

Er der nogen der ved, om man kan beholde sine e-mail adresser når man
skifter fra TDC til en anden udbyder?

Med venlig hilsen og god dag
fra
Ove.

Denne mail er kontrolleret
med Norton Antivirus 2005.

Fra : Mads

Dato : 28-02-05 09:43

On Mon, 28 Feb 2005 09:10:47 +0100, "Ove Kristensen"
<ovek@adslhome.dk> wrote:

>Hej allesammen !
>
>Er der nogen der ved, om man kan beholde sine e-mail adresser når man
>skifter fra TDC til en anden udbyder?

Det kan du kun hvis du har din email addresse hos et tredie
firma, som f.eks. Hotmail, Gmail eller lign.

Har du en TDC addresse, ender den jo på noget som er specielt
for TDC og så kan den ikke flyttes til en anden udbyder, for det
er jo navnet på den mailserver der skal modtage mailen.

Det der står før @ kan dog muligvis godt bruges hos din nye
udbyder, medmindre en anden kunde på samme postserver
allerede har lagt beslag på den kombination af bogstaver.

mvh Mads

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-02-05 14:40

Mads wrote:

> [...]
> udbyder, medmindre en anden kunde på samme postserver
> allerede har lagt beslag på den kombination af bogstaver.

Du har sikkert ret i teorien, men jeg har nu 3-4 email adresse som
stadig virker fint, fra forskellige ISP'er gennem tiden. Tror den ældste
er små 8år gammel...

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://drik-øl.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 14:46

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev

> Du har sikkert ret i teorien, men jeg har nu 3-4 email adresse som
> stadig virker fint, fra forskellige ISP'er gennem tiden. Tror den ældste
> er små 8år gammel...

Jeg har præcis samme erfaring med mange af mine bekendte/kunder..

Jeg tvivler meget stærkt på, at der er mailserver administratorer, som har
tid og resourcer til at gennemgå alle serverens brugere for at se, om de er
betalende kunder...

Claus

Fra : Sune Christesen

Dato : 28-02-05 14:51

> Jeg tvivler meget stærkt på, at der er mailserver administratorer, som
> har tid og resourcer til at gennemgå alle serverens brugere for at se,
> om de er betalende kunder...
Den slags processer automatiserer man formodentlig ;)

Jeg mistede min stofanet e-mail et par måneder til et halvt år efter at jeg
havde opsagt mit abonnement så vidt jeg husker, og har en kunde der blev
tvunget til at vælge Tele2 ADSL for ikke at miste sin eksisterende @get2net.dk
e-mail adresse fra hans tidligere ISDN forbindelse.
- Det er også fair nok fra udbyderens side, folk er bare ikke klar over
hvor meget de gør sig afhængige af en udbyder, ved at benytte den medfølgende
e-mail adresse som primær adresse.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 15:13

"Sune Christesen" <sune@activewebs.NOSPAMdk> skrev

> [...]
> - Det er også fair nok fra udbyderens side, folk er bare ikke klar over
> hvor meget de gør sig afhængige af en udbyder, ved at benytte den

To i min familie bruger stadig get2net selv om de opsagde alt inkl telefon
hos tele2 for over to år siden.

En gammel exkæreste fik for nylig bolignet og opsagde sin TDC dialup
forbindelse, men fordi hendes mail i flere år er brugt til arbejde, så
anbefalede jeg hende at kontakte TDC for en sikkerheds skyld. Nu betaler hun
et eller andet småbeløb for at beholde sin mailadresse, så det er altså
muligt hos TDC..

Men iøvrigt har du helt ret, det er meget bedre at bruge sit eget domæne på
lang sigt, og det koster jo ikke meget i dag.

Claus

Fra : Sune Christesen

Dato : 28-02-05 15:41

> To i min familie bruger stadig get2net selv om de opsagde alt inkl
> telefon hos tele2 for over to år siden.
Det var da positivt, jeg taler ikke ud fra praktisk erfaring (den slags chancer
ville jeg ikke tage med den pågældende kunde), men ud fra at Tele2's kundeservice
informerede os om at get2net e-mailen ville blive lukket hvis vi valgte en
anden udbyder.

> [...]
> anbefalede jeg hende at kontakte TDC for en sikkerheds skyld. Nu
> betaler hun et eller andet småbeløb for at beholde sin mailadresse, så
Det synes jeg lyder som en fornuftig og retfærdig måde fra TDC's side.

> Men iøvrigt har du helt ret, det er meget bedre at bruge sit eget
> domæne på lang sigt, og det koster jo ikke meget i dag.
Rigtigt nok, folk kan jo få mailhoteller kastet i nakken for ingen penge ;)
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-05 16:10

Bjarke Ravn-Jonsen skrev:

>Du har sikkert ret i teorien, men jeg har nu 3-4 email adresse som
>stadig virker fint

Det kommer an på hvad der ligger i "beholde". Man kan ikke
overføre én adresse med et udbyderejet domænenavn til en anden
udbyder, men man kan blive ved med at benytte mailadressen og
mailboksen hos den udbyder den er oprettet ved sålænge de ikke
nedlægger den.

Hvis man har opsagt sit abonnement, er det ikke til at vide
hvornår den holder op med at virke. Imidlertid koster et domæne
kun 75 kr. om året, og man kan få et gratis eller i hvert fald
meget billigt mailhotel. Så er man uafhængig af udbyderen.

--
Bertel

Fra : Dino

Dato : 28-02-05 17:28

Den 28-2 2005 skrev Bertel Lund Hansen i dk.edb.internet.udbydere:

> Imidlertid koster et domæne kun 75 kr. om året

Hm, jeg får det til kun 62,50 kr. om året.

2.3. Gebyrer og forlængelse af registreringen
b. Brugsafgiften udgør kr. 50,- (1-årig brugsperiode)

<http://www.difo.dk/regler/version09.pdf>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-05 19:18

Dino skrev:

>Hm, jeg får det til kun 62,50 kr. om året.

DK-Hostmaster opkræver 75 kroner af mig hvert år pr. dk-domæne.
Jeg håber da ikke at de snyder mig.

--
Bertel

Fra : Dino

Dato : 28-02-05 19:31

> DK-Hostmaster opkræver 75 kroner af mig hvert år pr. dk-domæne.
> Jeg håber da ikke at de snyder mig.

Det blev billigere fra 1. januar, så næste gang skal du (forhåbentlig)
betale lidt mindre.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 28-02-05 22:58

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen !
>
> Er der nogen der ved, om man kan beholde sine e-mail adresser når man
> skifter fra TDC til en anden udbyder?

Ja, men jeg siger tak til allesammen for hurtig og god hjælp/orientering.

Med venlig hilsen
fra
Ove.