hjælp til .php flash
Fra : Thor

Dato : 29-05-01 19:11

hej
jeg har lavet en counter i php og fået den til at gemme en variabel der
hedder feks var=12 i et txt dokument, men kan ikke få flash til at loade
den...
tror det er fordi explorer gemmer .swf movien og derfor ikke loader den
igen...
mit spørgsmål er, hvordan får man explorer til at loade flash movien igen
hver gang man går ind på siden??
jeg mener, at flash skal jo gå ind og loade variablen hver gang, ikke bare
første gang man går ind på siden!
Mvh.
Thor

Fra : Michael Peo

Dato : 29-05-01 23:52

Du har efter min erfaring fat i noget af det rigtige - Det er bare ikke
*.swf -filen du skal sørge for ikke at cache - det er *.txt -filen.
Grunden til dette er at der jo ikke er forandret noget i *.swf -filen,
imedens der formodentligt ofte sker ændringer i *.txt -filen (det er vel
derfor den bliver genereret af php'en). En metode til at undgå caching at
*.txt -filer der indeholder dynamiske variabler, er at hæfte "noget nyt" i
enden på filnavnet hver gang den kaldes ex. et tilfældigt nummer:

loadVariablesNum ("minephpvars.txt?" add random(99999), 0);

Du skal være rimeligt pisse uheldig hvis det tilfældige nummer skal ramme
nøjagtig det samme tal hver gang - ergo, der hentes en "ny" *.txt-fil hver
gang.

Næste skridt er at sikre at alle variablerne i minephpvars.txt er hentet før
du begynder at bruge dem. Det kan du gøre ved at checke om den sidste
variabel der står i *.txt -filen er hentet. Hvis minephpvars.txt ser således
ud:

&phpvar1=12&phpvar2=John&phpvar3=blue&loadvar=ok

Bemærk den sidste variabel: loadvar=ok
I din flash-film kan du to frames efter den der med loadVariablesNum
("minephpvars.txt?" add random(99999), 0); - spørge:

if (_root.loadvar ne "ok") {
gotoAndPlay (_currentframe - 1);
}

Altså: "Hvis loadvar ikke er lig med ok, så hop en frame tilbage". På denne
måde vil filmen stå og loope ind til at den sidste variabel er hentet - ind
til at loadvar=ok

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk

Fra : Thor

Dato : 30-05-01 04:43

yo
jeg siger MANGE tak for det meget uddybende svar.
Mvh
Thor

Fra : David Thomas

Dato : 16-06-01 00:37

For at være HELT sikker kan man bruge følgende script:

nd = new Date();
utc = nd.getTime();
loadVariables ("tekstfil.txt?time="+ utc, "");

Dette bruger antallet af millisekunder siden 1. Januar 1970 i stedet for et
tilfældigt tal.

Fra : Michael Peo

Dato : 17-06-01 11:19

Det er rigtigt at det er den HELT sikre måde at gøre det på - random-metoden
har dog den fordel at den også kan bruges i flash4.