Firefox 1.0.3 og bogmærker.
Fra : Per

Dato : 11-05-05 20:25

Hej alle,

Jeg er nu gået over til primært at benytte FF alene på grund af
hastigheden (som hos mig langt overgår Opera 8.0's hastighed !) og på
grund af de mange udvidelsesmoduler, som der findes.

Der er dog een ting, som jeg savner, nemlig at kunne (dobbelt)klikke på
et bogmærke for at åbne alle de underliggende bogmærker i faneblade,
istedet for som nu først at højreklikke på et bogmærke og dernæst vælge
"Åbn i Faneblade".

Der må da garanteret være et udvidelsesmodul/en opsætningsmulighed for
dette ?

Per

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 21:03

Per wrote:
> [...]
> et bogmærke for at åbne alle de underliggende bogmærker i faneblade,
> istedet for som nu først at højreklikke på et bogmærke og dernæst vælge

Er det ikke det samme som at sige Open In Tabs (eller hvad det nu hedder
på dansk). Det kræver dog at bogmærkerne ligger i en undermappe, og
denne mappe kan du så åbne alle bogmærkerne i ved et enkelt klik.

Fra : Per

Dato : 12-05-05 20:33

< Ulrik Skovenborg <"skovenborg hos gmail dot com"> > skrev følgende:

> Er det ikke det samme som at sige Open In Tabs (eller hvad det nu hedder
> på dansk). Det kræver dog at bogmærkerne ligger i en undermappe, og
> denne mappe kan du så åbne alle bogmærkerne i ved et enkelt klik.

Jo - det er det samme - men det kræver som nævnt, at du først skal
højreklikke på bogmærket for at få mulighed for det menupunkt, som
hedder "Åbn i Faneblade". Jeg vil da indrømme, at det er overkommeligt
at klikke 2 gange istedet for een gang - men når nu FF kan så meget - så
hvorfor ikke muligheden for at enkeltklikke som f.eks. browseren Maxthon
kan ??

Per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-05-05 20:44

Per skrev:

> Jo - det er det samme - men det kræver som nævnt, at du først skal
> højreklikke på bogmærket for at få mulighed for det menupunkt, som
> hedder "Åbn i Faneblade".

Jeg klikker da kun en gang når jeg vil åbne i faneblade, tryk ned på
menuen bogmærker og lad knappen være nede til du kommer til det sted i den
mappe hvor der skal åbnes i faneblade og slip så knappen (ialt 1 klik).

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per

Dato : 12-05-05 21:15

Ivan V. Klattrup < ivan.klattrup@gmail.com > skrev følgende:

> Jeg klikker da kun en gang når jeg vil åbne i faneblade, tryk ned på
> menuen bogmærker og lad knappen være nede til du kommer til det sted i den
> mappe hvor der skal åbnes i faneblade og slip så knappen (ialt 1 klik).

Øhee - det må du lige skære ud i pap for en dreng fra landet ..

Mit spørgsmål relaterer sig til bogmærker, hvor der er underbogmærker
(hedder det sådan ?)

F.eks. har jeg et bogmærke, som jeg kalder "Nyheder"
Under dette bogmærke har jeg underbogmærker som f.eks. link til PC-
World, Computerworld Online o.s.v.

Hvis jeg bruger din fremgangsmåde skal jeg først klikke på menuen
bogmærker.
Herefter vælger/markerer jeg bogmærket "Nyheder"
Så er der 2 muligheder for at åbne alle mine underbogmærker:
1) højreklikke på bogmærket "Nyheder" og vælge menupunktet "Åbn i
Faneblade" og venstreklikke på dette menupunkt

eller

2) markere bogmærket "Nyheder" og i den nye menu, som åbner til højre
for menuen bogmærker at markere det sidste punkt på listen, som er "Åbn
i Faneblade"

altså flere end eet klik uanset hvordan jeg gør.

Men som nævnt er det ikke nogen stort problem at klikke mere en een
gang, men jeg kunne altså godt tænke mig det der et-klik system i FF som
Maxthon har !

Per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-05-05 21:29

Per skrev:

> Mit spørgsmål relaterer sig til bogmærker, hvor der er underbogmærker
> (hedder det sådan ?)

Ja ligesom på billedet http://www.klattrup.dk/filer/klik.jpg Klik på
bogmærker og lad musens knap blive ved med at være trykket ned indtil
musens pil er på Åbn i faneblade og slip så for museknappen, det bliver
kun til 1 klik.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per

Dato : 12-05-05 22:14

> [...]

> bogmærker og lad musens knap blive ved med at være trykket ned indtil
> musens pil er på Åbn i faneblade og slip så for museknappen, det bliver

Så faldt 10-øren langt om længe.
Tak for hjælpen (og tålmodigheden)

Per