RealPlayer til Linux : Virker det ?
Fra : pihl

Dato : 06-12-00 18:59

Hej folkens,
Jeg arbejder med distance-undervisning. De web-baserede produkter vi
laver skulle gerne nå ud til en så bred platform som muligt.
Jeg håber at I kan hjælpe mig med at forstå mulighederne i Linux-
verdenen.

Er RealPlayer den eneste player til visning af komprimerede videofilm
og lyd, der kører under linux?
Kan linux-brugere se alle gamle realmedia film og musik, også det nye
format der bruges i RealPlayer8?
Findes RealPlayer til andre UNIX - sytemer (og i givet fald, hvilke? )

VH
Karsten Andreas von Mehren Pihl

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 06-12-00 19:56

In article <90luok$j97$1@nnrp1.deja.com>, "pihl" <kpihl@my-deja.com>
wrote:

> Er RealPlayer den eneste player til visning af komprimerede
> videofilm og lyd, der kører under linux?

Øh... hvad er der galt med at bruge MPEG?

Bjarne

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-12-00 22:11

On Wed, 06 Dec 2000 17:58:48 GMT, pihl wrote:

> Er RealPlayer den eneste player til visning af komprimerede
> videofilm og lyd, der kører under linux?

Nej (da).

Der er f.ex. også:
smpeg-gtv <http://packages.debian.org/unstable/graphics/smpeg-gtv.html>
XMPS <http://xmps.sourceforge.net/>,
SMPEG <http://www.lokigames.com/development/smpeg.php3>,
xanim <http://xanim.va.pubnix.com/home.html>,
mtv <http://www.mpegtv.com/download.html>,
avifile <http://sourceforge.net/projects/avifile>

(gtv virker fint til MPEG-filer, xanim kan klare nogle Quicktime og
nogle AVI-filer - alt efter hvor restriktive dem der har lavet de
benyttede codecs er (alle de nye holder de for sig selv, virker det
som om)).

> Kan linux-brugere se alle gamle realmedia film og musik, også det
> nye format der bruges i RealPlayer8?

Jeg har lidt svært ved at forstå det spørgsmål. Det lyder som et kun
folkene hos Real kan svare på.

Jeg har ikke oplevet at den nyeste RealPlayer til Linux ikke ville
spise en fil, men det er også ret sjældent jeg benytter den.

> Findes RealPlayer til andre UNIX - sytemer (og i givet fald, hvilke?
> )

Prøv at kigge på real.coms "overskyelige" website.

Det ser ud til at der findes afspillere Linux (i386, Alpha, Sparc,
PPC), IRIX, AIX og Solaris.

Mvh.

--
"Mr. Jinx and miss Lucy they jumped in a lake Adam Sjøgren
I'm not that eager to make a mistake asjo@koldfront.dk