Cache i Firefox
Fra : Nicolaj Larsen

Dato : 24-04-05 18:25

Hej Gruppe,

Jeg har haft FireFox et stykke tid og er ganske godt tilfreds med den. Men
en ting har undret mig, hvor er det bibliotek der i Explorer hedder
Tempory Internet files.?

Når jeg ser en lille film sekvens så kunne jeg altid finde den i Tempory
Internet files, da jeg brugte Explorer. Kan det slet ikke lade sig gøre
når man bruger fireFox?

Hilsen
Nic.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-05 18:38

Den 24-04-05 19.25 skrev Nicolaj Larsen følgende:

> Når jeg ser en lille film sekvens så kunne jeg altid finde den i Tempory
> Internet files, da jeg brugte Explorer. Kan det slet ikke lade sig gøre
> når man bruger fireFox?

C:\Documents and Settings\"brugernavn"\Application Data\Mozilla\profiles
\"underligt mappenavn med tilfældige tegn"\Cache

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-05 19:25

Den 24-04-05 19.37 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> C:\Documents and Settings\"brugernavn"\Application Data\Mozilla\profiles
> \"underligt mappenavn med tilfældige tegn"\Cache

Hmm, der skal muligvis en mappe med navnet "Firefox" ind mellem
"Mozilla" og "profiles".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Carl Drud

Dato : 24-04-05 19:51

Kim Ludvigsen wrote:

> Hmm, der skal muligvis en mappe med navnet "Firefox" ind mellem
> "Mozilla" og "profiles".

Det skal der.

http://www.mozilla.org/support/firefox/edit#profile

Carl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-04-05 21:16

Nicolaj Larsen skrev:

> Når jeg ser en lille film sekvens så kunne jeg altid finde den
> i Tempory Internet files, da jeg brugte Explorer. Kan det slet
> ikke lade sig gøre når man bruger fireFox?

Jo da - endda noget lettere:

Skriv about:cache i adresselinjen og tryk retur. Det giver
statusoplysninger om såvel hukommelsescache som diskcache - og du
kan med et klik få vist alle elementerne i hver af dem. Du kan også
se hvor diskcachen er placeret på denne måde.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-05 21:24

Den 24-04-05 22.15 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Jo da - endda noget lettere:
> Skriv about:cache i adresselinjen og tryk retur.

Aargh! Hvordan kunne jeg dog glemme den? Undskyld Nikolaj, hvis du har
nået at bruge den nørdede - og mindre effektive - metode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-05 09:54

Kim Ludvigsen skrev:

> Aargh! Hvordan kunne jeg dog glemme den? Undskyld Nikolaj, hvis du

Hehe
---
Number of entries:    666
---

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-04-05 19:08

> [...]
> kan med et klik få vist alle elementerne i hver af dem. Du kan også
> se hvor diskcachen er placeret på denne måde.

hvordan gør man den ren?

altså får tømt den osv - som ie internet options har mulighed for (slet
cookies, slet filer osv.)?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : John

Dato : 26-04-05 18:16

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse

> hvordan gør man den ren?
>
> altså får tømt den osv - som ie internet options har mulighed for (slet
> cookies, slet filer osv.)?

Bruger ikke FF, men fandt lige dette, som måske er interessant for
FF-brugere:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21975

ComOn ulejliger sig traditionen tro ikke med link; det har jeg så gjort:
http://downloads.theregister.co.uk/Windows/Utilities/Uninstallers-Cleaners/mozilla_cleaner.html

Endnu en Mozilla rydde-op'er:
http://www.snapfiles.com/get/cleanmocache.html

God fornøjelse! Mvh John

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-04-05 19:09

"John" <nogen@pladderballe.ok> posting:

>ComOn ulejliger sig traditionen tro ikke med link; det har jeg så gjort:
>http://downloads.theregister.co.uk/Windows/Utilities/Uninstallers-Cleaners/mozilla_cleaner.html

"Cleans Cache, History, Downloads, Form Data, Trash and Sent Mail
among other things. Custom folders and files can also be washed."

"Cleans"? Øh, hvad gør den?

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/compare/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-04-05 21:06

> ComOn ulejliger sig traditionen tro ikke med link; det har jeg så gjort:
> http://downloads.theregister.co.uk/Windows/Utilities/Uninstallers-Cleaners/mozilla_cleaner.html

Tak! - den er hentet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-04-05 21:32

> ComOn ulejliger sig traditionen tro ikke med link; det har jeg så gjort:
> http://downloads.theregister.co.uk/Windows/Utilities/Uninstallers-Cleaners/mozilla_cleaner.html

nu er den inst - fint prog - men hvad er det første faneblad jeg kan
rengøre? M Suite? - det mener jeg bestemt ikke jeg har noget der hedder på
min pc? Er der noget jeg har misforstået?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-04-05 21:56

On Tue, 26 Apr 2005 19:15:35 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21975
>
>ComOn ulejliger sig traditionen tro ikke med link; det har jeg så gjort:

Der er da et link ude i den lyseblå "kasse" i højre sider - nederst.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Fra : John

Dato : 26-04-05 22:44

"Lasse Hedegaard" skrev i en meddelelse

> Der er da et link ude i den lyseblå "kasse" i højre sider - nederst.

Oops Lasse..det er der jo også...trænger vist til nye briller :)

Mvh John

Fra : Carl Drud

Dato : 25-04-05 19:16

sniper_Nolight wrote:

> hvordan gør man den ren?
>
> altså får tømt den osv - som ie internet options har mulighed for (slet
> cookies, slet filer osv.)?

http://www.mozilla.org/support/firefox/options#privacy

Carl

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-04-05 21:05
Fra : Bo Christensen

Dato : 26-04-05 00:03

Carl Drud skrev:
> [...]

Hvis du ønsker en selektiv rengøring, kan du benytte Vis + Sidebjælken +
Historik.

En lignende fremgangsmåde, men med langt flere muligheder, kan du
benytte, hvis du installerer udvidelsesmodulet "Enhanced History
Manager" (https://addons.update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=420)

God fornøjelse med din skumle, men med FF sikre og private browsning!

--
Bo

Fra : Carl Drud

Dato : 26-04-05 16:53

Bo Christensen wrote:

> God fornøjelse med din skumle, men med FF sikre og private browsning!

Jo tak, jeg har brugt FF en rum tid efterhånden. Det var sniper_Nolight
spurgte om tømning af cache i FF.

Men jeg kan da anbefale flg. extension til Tbird
<http://quotecolors.mozdev.org/>, så kan du få ">" istedet disse
mærkværdige "søjler"

Carl