Mozilla og nye vinduer
Fra : Mads Jensen

Dato : 14-04-05 17:33

Hej NG

Er der mon en måde, så man kan få Mozilla til at åbne sider,
der er programmeret til at blive åbnet i et vindue, til at åbne i en ny
tab ?

Jeg blev vist henvist til Mozillas settings side (en side, der skulle
åbnes i en browser)

mvh.
--
Mads Jensen - remove "no_" in email

If you're right 90% of the time, why quibble about the remaining 3%?

Fra : Carl Drud

Dato : 14-04-05 17:53

Mads Jensen wrote:

> Er der mon en måde, så man kan få Mozilla til at åbne sider,
> der er programmeret til at blive åbnet i et vindue, til at åbne i en ny
> tab ?

Jeg tror Tabbrowser Preferences extension kan klare det.

https://addons.update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&version=1.0&os=Windows&category=Tabbed%20Browsing&numpg=10&id=158

Carl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-04-05 22:31

Mads Jensen skrev:

> Er der mon en måde, så man kan få Mozilla til at åbne sider,
> der er programmeret til at blive åbnet i et vindue, til at
> åbne i en ny tab ?

For en sikkerheds skyld - mener du Mozilla (og i givet fald hvilken
version) eller Firefox? Det er to forskellige browsere, omend de er
i familie.

I Mozilla kan det fx gøres med udvidelsen Multizilla (der kan meget
mere end det - udvidelsen giver en lang række ekstramuligheder i
forhold til tabs): <http://multizilla.mozdev.org/>.

I Firefox findes der en indstilling man kan sætte direkte i
browseren - komplet med brugerinterface und alles. Men den er
skjult som standard, fordi den ikke var stabil nok til at komme med
i 1.0-udgaven. Men man kan selv slå den til sådan her:

1: Skriv about:config i adressefeltet og tryk enter.
2: Skriv "single" for at filtrere de mange punkter - øverste punkt
skulle nu være browser.tabs.showSingleWindowModePrefs
3: Dobbeltklik på linjen og tjek at den nye indstilling er true.

Herefter kan man i de almindelige indstillinger - Tools => Options
=> Advanced => Tabbed Browsing - finde punktet "Force links that
open new windows to open in:" og vælge "new tab" her.

Som nævnt er årsagen til at egenskaben er skjult som standard et
problem med stabiliteten. Jeg har ikke selv haft problemer med at
have indstillingen sat på, men man skal være klar over risikoen når
man ændrer en skjult indstilling. Når det er sagt, kan
stabilitetsproblemet i princippet godt være et der alene berører
ganske få konfigurationer - på mine maskiner (windows 2000) har det
i al fald kørt fint.

--
Jens Gyldenkærne Clausen