Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Proppe _indholdet_ af en mappe på 'Persona~
Fra : Kim Noer

Dato : 07-04-05 17:36

Davsen der ..

Jeg har forsøgt uden held at få _indholdet_ af en bookmark mappe på 'person
bar' i Opera 7. Altså - jeg leder efter samme funktionalitet som 'Links'
mappen i IE, og 'Bookmarks Toolbar Folder' i Firefox.

Hvordan gør man lige det?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-04-05 17:52

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> posting:

>Jeg har forsøgt uden held at få _indholdet_ af en bookmark mappe på 'person
>bar' i Opera 7. Altså - jeg leder efter samme funktionalitet som 'Links'
>mappen i IE, og 'Bookmarks Toolbar Folder' i Firefox.

Du behøver ikke en særlig mappe til bogmærker på den personlige
bjælke. Du vælger blot de bogmærker, hvor end de måtte ligge, og
siger, at nu skal det altså også optræde på den personlige bjælke.

F4 + bogmærker + højreklik + vis på personlig bjælk.

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/opera-ie/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-04-05 18:09

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> posting:

>Du behøver ikke en særlig mappe til bogmærker på den personlige

... glemte lige at tilføje: Hvis der kun er tale om få bogmærker, så
kan det sikkert godt betale sig at droppe bjælken helt (hvis man kun
bruger den til bogmærkerne) og bare lægge dem et andet sted i
brugergrænsefladen, fx ved siden af adr.feltet:
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/obog.gif (træk og slip en
sidefane).

Fra : Kim Noer

Dato : 07-04-05 19:09

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> wrote in message

> Du behøver ikke en særlig mappe til bogmærker på den personlige
> bjælke. Du vælger blot de bogmærker, hvor end de måtte ligge, og
> siger, at nu skal det altså også optræde på den personlige bjælke.

Hvilket _ikke_ er samme funktionalitet i Firefox, IE, her kan jeg 'nøjes'
med at vælge hvilken mappe der indeholder de links, jeg ønsker på bjælken.

> F4 + bogmærker + højreklik + vis på personlig bjælk.

Det mappen der kommer på bjælken ved den metode - og ikke _indholdet_.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-04-05 19:51

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> posting:

>Hvilket _ikke_ er samme funktionalitet i Firefox, IE, her kan jeg 'nøjes'
>med at vælge hvilken mappe der indeholder de links, jeg ønsker på bjælken.

Nøjes? Så er du jo tvunget til at have det samme bogmærke liggende
to steder: en kopi i den "særlige" mappe, og en kopi i den "rigtige"
logiske mappe.

>Det mappen der kommer på bjælken ved den metode - og ikke _indholdet_.

Hvis du vælger, at mappen skal vises der, så vises den der. Har du
prøvet at højreklikke på bogmærkerne? Var det ikke dem, du ville
have fat i? Du kan også istedet trækkke dem derover.

Fra : Kim Noer

Dato : 07-04-05 20:00

> Nøjes? Så er du jo tvunget til at have det samme bogmærke liggende
> to steder: en kopi i den "særlige" mappe, og en kopi i den "rigtige"
> logiske mappe.

Nopes -

1. Det er det jeg er vant til fra både IE/Firefox, så regnede da med at
Opera kunne det samme. Sådan en vane kan jeg ikke slippe, det er en deal
breaker feature for mig.

2. Jeg har næsten alt liggende i den mappe, dvs. mappen inderholder
'logiske' undermapper osv. osv. osv.

3. Spørgsmålet er såmænd bare, kan det lade sig gøre eller ej?

> Hvis du vælger, at mappen skal vises der, så vises den der. Har du
> prøvet at højreklikke på bogmærkerne? Var det ikke dem, du ville
> have fat i? Du kan også istedet trækkke dem derover.

Scenarie -

1. Jeg har 'Bookmarks Toolbar Folder', som er importeret fra Firefox.
2. Mappen indeholder en del bookmarks, samt en del mapper, der inderholder
mappe(r) og bookmarks. osv.
3. Properties på 'Bookmarks Toolbar Folder', flueben i 'Show on personal
bar'

Resultat -

Mappen 'Bookmarks Toolbar Folder' kommer på 'personal bar' - ikke

Jeg fatter slet ikke hvorfor den ikke gider opfører sig om Links i
IE/'Bookmarks Toolbar Folder' i Firefox ...

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-04-05 21:42

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> posting:

>Nopes -

Det vil sige, når du sletter et bogmærke fra bjælken i FF/IE, så
bliver det /ikke/ slettet fra den logisk placering i bogmærketræet?
Hvis det bliver slettet, er du jo nødt kun at have en kopi liggende
på bjælken, hvis du ikke vil miste det oprindelige for evigt. Operas
tilgang til dette her er, at den personlige bjælke kun er et
fremvisningspunkt for et bogmærke - det er ikke i sig selv et
bogmærke. Det betyder, når du sætter/fjerner et bogmærke der, så er
det kun fremvisningen, du sætter/fjerner.

Jeg har lige tjekket i FF. Når du slette fra bjælken, så sletter du
faktisk selve bogmærkerne, ikke blot en fremvisning.

I forhold til din brug er der vist ingen forskel, for - som jeg
forstår det nu - din bjælke = hele dit træ.

>2. Jeg har næsten alt liggende i den mappe, dvs. mappen inderholder
>'logiske' undermapper osv. osv. osv.

Ok, så det er dette, du vil have..
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/omp.gif ?

CTRL+A i bogmærkepanelet. Træk dem over på bjælken.

Fra : Kim Noer

Dato : 09-04-05 15:05

> [...]
> Hvis det bliver slettet, er du jo nødt kun at have en kopi liggende
> på bjælken, hvis du ikke vil miste det oprindelige for evigt. Operas

Når man er vant til det giver det mening, jeg mener, når jeg sletter et
bookmark, så plejer jeg at mene det :).

> Jeg har lige tjekket i FF. Når du slette fra bjælken, så sletter du
> faktisk selve bogmærkerne, ikke blot en fremvisning.

Hvilket er den funktionalitet jeg ønsker.

> CTRL+A i bogmærkepanelet. Træk dem over på bjælken.

Heh, den løsning havde jeg ikke tænkt på, omend det var nu heller ikke det
jeg søgte. Men det er da nok til jeg kan prøve Opera i længere tid nu, den
er jo så dejlig kvik til at surfe med.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-04-05 15:48

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> posting:

>Hvilket er den funktionalitet jeg ønsker.

Ok, præcist det kan du ikke få (så vidt jeg ved) netop pga. Opera i
den forbindelse arbejder med referencer og ikke faktiske bogmærker
(i øvrigt lidt samme tilgang, den har i epost/RSS/usenet-delen, hvor
der kun er ét objekt, men det kan optræde i flere forskellige
fremvisninger alt efter kontekst: fra moster Anna, i
billedvedæftninger, Huskere...)