Opdatering af Firefox?
Fra : JS

Dato : 06-04-05 15:29

Hvordan opdatere jeg firefox? Der står at jeg har version 0.9.3. Men hvis
jeg prøver at installere (En udvidelse så man kan flytte rundt på de der
tabs):

https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&version=1.0&os=Linux&category=Tabbed
20Browsing&numpg=10&id=176

får jeg denne fejlmeddelelse:

Incompatible Extension

.....blabla...will only work with Firefox 1.0

Jeg bruger Ubuntu linux, men når jeg åbner Synaptic så kan jeg ikke vælgere
end nyere version af Firefox end den jeg har!

Håber nogen kan hjælpe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-04-05 15:41

Den 06-04-05 16.28 skrev JS følgende:
> Hvordan opdatere jeg firefox?
>
> Jeg bruger Ubuntu linux, men når jeg åbner Synaptic så kan jeg ikke vælgere
> end nyere version af Firefox end den jeg har!

Jeg ved ikke, hvad Synaptic er, men har du prøvet at hente og installere
en nyere version af Firefox fra hjemmesiden?
http://mozilla.org

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Kristian Thy

Dato : 06-04-05 15:54

JS wrote:
> Jeg bruger Ubuntu linux, men når jeg åbner Synaptic så kan jeg ikke vælgere
> end nyere version af Firefox end den jeg har!

Problemet er at du kører stable Ubuntu, kendt under navnet Warty
Warthog. Firefox > 1.0 er endnu kun med i beta-Ubuntu, kendt under
navnet Hoary Hedgehog. Nogen burde skyde dem for at finde på de navne.

> Håber nogen kan hjælpe

Prøv som Kim foreslog at installere den manuelt ved at downloade
linux-installeren fra http://www.mozilla.org/products/firefox/all. Det
er dog muligt at det vil være en god ide først at fjerne den 0.9.3 med
synaptic. Ja, du mister din opsætning etc. - gem hvad der gemmes kan.
Det er også muligt det slet ikke kan lade sig gøre fordi du så skal
bruge nogle andre ting der heller ikke er i Warty.

Jeg ville nok prøve at opgradere Ubuntu til Hoary fx ved at følge
opskriften her: http://www.ubuntuguide.org/#upgradewartytohoary

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/