Gigabyte GA-7VM400M MicroATX
Fra : John

Dato : 09-05-05 05:39

Hej!
Jeg har et system med ovenstående bundkort, jeg kunne tænke mig at vide mere
om dette, herunder især alder og hvis der er, en evt. 'storebror' der er
lige til at skifte ud, og måske lidt om hvad dette kunne medføre. Jeg ville
meget gerne om nogen kendte et link, til en dansk side om det nuværende
bundkort.
John

Fra : JK

Dato : 09-05-05 07:59

On Mon, 9 May 2005 06:38:39 +0200, "John" <jornhansen2@gmail.com>
wrote:

> [...]
>meget gerne om nogen kendte et link, til en dansk side om det nuværende

Dansk side ! hvem skulle dog lave den. Du skal være glad for, ikke at
få en på kinesisk

http://www.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-7VM400M%20(Rev%202.x).htm

der er rev. 1.x

http://www.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-7VM400M%20(Rev%201.x).htm

så læs på dit bundkort, om det er 1.x eller 2.x
På de links finder du links til manualer, drivere, bios, cpu-support
lister.

Dit bundkort har via unichrome km400 chipset. Dette er chipset er med
indbygget grafik onboard, og det har ikke været anvendt til fuld-atx
bundkort, hvis det er det, du søger.

Nej, jeg tror ikke, at du finder et fuld-atx bundkort med ovenstående
chipset. Hvis man ikke skifter chipset kan man lige skifte bundkort,
uden at røre ved windows XP.

Men ellers, - hvis du bare vil blive ved socketA og din cpu, så køb
det bedste nforce2 400 bundkort, du kan finde. Samt reinstaller
windows.

mvh

John

Fra : John

Dato : 10-05-05 11:23

> Dansk side ! hvem skulle dog lave den. Du skal være glad for, ikke at
> få en på kinesisk

Mente det var fair nok, at en evt.(hvis en sådan findes)dansk sælger af
disse bundkort i almenhedens (måske sin egen især) interesse, kunne tænkes
at oversætte en vejl.til det sprog, der tales i det pågældende land.
(endnu en 10års tid, vil der findes folk med tekniske interesser, men uden
de store engelskkundskaber)
Undskyld den 'svage' politiske undertone.

> [...]
>
> Men ellers, - hvis du bare vil blive ved socketA og din cpu, så køb
> det bedste nforce2 400 bundkort, du kan finde. Samt reinstaller

Det gav mig en del udbytte alligevel, dog fandt jeg ikke noget sted på
bundkortet der oplyste om hvilken version 1.x eller 2.x. Heller ikke ved
hjælp af Sisoft, kunne der findes noget, kan man deraf så blot udlede, det
må være version 1.x ?
Tak hidtil John!
John.