Problem med USB 2 kort.
Fra : Krydolfo

Dato : 09-05-05 04:32

Hej NG.
Jeg har en ældre P III hvis 2 USB porte kører 1.1. Så købte jeg et kort med
2 USB 2 porte og satte i. Win XP fandt kortet og installerede det. I
enhedshåndteringen er der ingen konflikter. Når jeg så tilslutter min
eksterne HDD til USB 2 porten, sker der ikke noget som helst. Hvis jeg
flytter op i de gamle USB 1.1 finder XP den med det samme. Hvad har jeg
gjort forkert?
Mvh. Michael.

Fra : Coach [4130]

Dato : 09-05-05 09:43

"Krydolfo" <olbertpol@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksterne HDD til USB 2 porten, sker der ikke noget som helst. Hvis jeg
> flytter op i de gamle USB 1.1 finder XP den med det samme. Hvad har jeg

Husk at du i enhedshåndteringen skal tilføje en "Enhanced USB 2.0 driver".

Kig i enhedshåndteringen og se om installationen af dit USB2.0 kort selv har
tilføjet den overordnede 2.0 driver.
Hvis ikke, vil det ikke virke før den er tilføjet.
Se om den ligger på medfølgende CDrom.

mvh
Bri@n

Fra : JK

Dato : 09-05-05 10:38

On Mon, 9 May 2005 05:31:51 +0200, "Krydolfo" <olbertpol@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>eksterne HDD til USB 2 porten, sker der ikke noget som helst. Hvis jeg
>flytter op i de gamle USB 1.1 finder XP den med det samme. Hvad har jeg

Det tror jeg har noget med pci standarden på dit bundkort at gøre.

Usb 2.0 indstikskort kræver pci 2.2/2.3.

Men ældre bundkort har kun pci 2.1

Man ser også problemet med trådløse netkort, der også kræver pci
2.2/2.3.

Visse leverandører af usb 2.0 kort gider faktisk godt skrive dette pci
krav i specifikationerne på deres kort, på deres hjemmeside eller i
manual.

Så jeg tror ikke, at der er det store at gøre, desværre.

mvh

John

Fra : JK

Dato : 09-05-05 11:13

wrote:

> [...]
>eksterne HDD til USB 2 porten, sker der ikke noget som helst. Hvis jeg
>flytter op i de gamle USB 1.1 finder XP den med det samme. Hvad har jeg

Usb 2.0 kræver iøvrigt at XP er opgraderet med enten SP1 eller SP2 !

Det står i kontrolpanel, system på første faneblad hvilke
servicepakker, der er på.

mvh

John

Fra : Krydolfo

Dato : 10-05-05 04:40

Hej...
Der var ingen cd-rom med drivere med. Jeg har sp-2 til xp installeret. Der
er, så vidt jeg kan se, ikke nogen "Enhanced USB 2.0 driver" i
enhedshåndteringen, men der er tilføjet en masse opgraderinger, så et eller
andet har XP fundet. I øvrigt meddelte XP efter installationen, at den nye
enhed var klar til brug, men det betyder åbenbart ikke noget.
Skal jeg bare gi' op og leve med en særdeles langsom overførsel?

Fra : Coach [4130]

Dato : 10-05-05 06:49

> [...]
> den nye enhed var klar til brug, men det betyder åbenbart ikke noget.
> Skal jeg bare gi' op og leve med en særdeles langsom overførsel?

Nej.... du må nok ud på nettet og se efter den 2.0 enhanced driver.

Den kan i enhedshåndteringen også hedde "udvidet usb2.0", eller "overordnet
usb2.0".
Har du prøvet i Windows Update?
Den kan sommetider hentes derfra.

Normalt ryger den ind sammen med SP2, så det lyder lidt underligt at du ikke
har den allerede.
Og at windows fortæller at hardware er klar til brug, er jo rigtig nok, du
mangler bare en driver for at skabe kontakt til enheden.

Men som JK skriver, kan det være at dit bundkort ikke understøtter den USB
standard der er nødvendig.

Mvh
Bri@n

Fra : Krydolfo