asrock og 8 bip lyde
Fra : Johnny B 2000

Dato : 02-05-05 06:40

efter endt installation af WinXP samt diverse andet software har PC'en fået
6 timers pause ... det var så nok til at den ikke gad starte hertil morgen,
dvs jeg kan høre at den starter, men efter 2-3 sek. kommer der en bip lyd
der gentages 8 gange ... derefter stilhed i 2-3 sek. også strater den forfra
igen ... der kommer ingen info på skærmen.

er der nogen steder jeg kan finde ud af hvad de bip lyde betyder ?
asrock manual'en er lidt mangelfuld på det punkt

system:
asrock p4i45pe (bios 3.10)
intel 2,4 (533)
2x256 mb kingston pc2100
Gforce4 420 64mb
160gb maxtor hd
nec dvd drev
400W psu

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-05-05 09:22

Det skulle være dit grafikkort (som måske ikke sidder ordentligt i soklen):
http://bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
(Link hurtigt fundet via google)

Fra : Johnny B 2000

Dato : 02-05-05 15:36

mange tak for hjælpen, så er det bare at finde ud af om det er kortet eller
agp-porten

Fra : Johnny B 2000

Dato : 02-05-05 18:30

det var ikke selve grafikkortet

har slettetCMOS og haft MB batteriet ude i 2 min.

hvad kan der så være galt ?

Fra : Jens Ottesen

Dato : 08-05-05 11:30

Hej.
Jeg har lige spurgt på det samme. Jeg prøvede at sætte det gamle kort i igen
og så var der ingen problemer (ud over fejlen der er skyld i udskiftningen).
Jeg kan godt boote fra diskette , men så snart den skal kontrollere
kontrolere begynder den.
mvh.
Jens

Fra : Jens Ottesen

Dato : 09-05-05 13:48

Hej.
Her er en link tilbipkoder: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
8 bip betyder defekt grafikkort eller chip.

Fra : Johnny B 2000

Dato : 10-05-05 19:34

fik byttet skidtet

tak for hjælpen