Pc vil ikke starte....
Fra : Coach [4130]

Dato : 01-05-05 23:55

Min pc ville ikke starte idag.

Dvs. det ville den gerne første gang, kort efter frøs musen og efter
genstart er der ingen "post".

Strømforsyningen kører (er prøvet udskiftet).
Der er sort skærm. (anden skærm prøvet)
andet grafikkort prøvet
andre ram prøvet
anden harddisk prøvet
ingen Bip koder.
Prøvet at starte uden keyboard, mus, harddisk, floppy...kun med grafikkort
og cpu + køler.
prøvet at resete bios.

Alt det hardware der er prøvet fungerer andetsteds.

Kan bios være blevet slettet? og hvorfor mon?
Er mobo defekt (ingen "lytter" er lækket eller forvokset)?
Kan det være cpu'en?

Pc'en opførte sig ikke mærkeligt inden.

Har I nogle tips til hvad det kan være?

mvh
Bri@n

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 08:52

Tjah....lugter lidt af bundkort eller processor

Fra : kenzo

Dato : 02-05-05 14:15

Du skiver ikke om du evt har prøvet med en anden bundkort?
eller cpu?
Er det en amd cpu så tjek om den ikke har skader.
Hvad køleren kan den også køle cpu`en ordentligt .......tænker på om det er
støv i rillerne?

Fra : Coach [4130]

Dato : 02-05-05 15:39

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det en amd cpu så tjek om den ikke har skader.
> Hvad køleren kan den også køle cpu`en ordentligt .......tænker på om det

Jeg har ikke andet bundkort og cpu, men jeg regnede også med at det må være
en af delene, da jeg jo har testet alt andet.

Det er en Intel P4 2,53 cpu og kølingen har været iorden (39 grader idle)
Køleren er ikke snavset.

Men det skete bare så pludseligt, fra det ene øjeblik til det andet.

mvh
Bri@n