Barebone som spillecomputer?
Fra : s-jessen@post6.tele.~

Dato : 30-04-05 11:22

Jeg vil samle en spillecomputer til min søn, og vi kan begge vældig
godt li' Solteks Qbic kabinet af børstet aluminium. Men duer det
kabinet til en spillecomputer? Det er jo ikke alle grafikkort der
passer i det. Jeg har talt med en der anbefaler et ASUS
N6600GT/TD/TOP/128 MB kort. Er det godt nok til en almindelig 13 årig
knægts spillebehov? Han spiller især World of Warcraft for tiden. Er
512 MB ram nok?
Hvad med processor? Har kig på Athlon64 3400+.

Jes

Fra : Villy Jensen

Dato : 30-04-05 12:03

[...]

Definér og køb computeren samlet hos seriøs forhandler! - Check
garantiforhold, hvis du indleverer et samlet system til garantireparation!

Hvis du laver saml-selv af dele fra 'billigste forhandlere', er garanti
utåleligt, hvis nogetsomhelst er ustabilt!

Min søn kører WOW med 256 MB RAM, WIN98SE, GF4200 og P4-3,2GHz

Systemet kører fint, når serveren ikke er overloaded (og det er den
sædvanligvis!)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Olesen

Dato : 30-04-05 19:55

<s-jessen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Sider på nettet har testet eet af Solteks Qbic-motherboards
med et kostbart eet fra Asus. Soltek'en fulgte så godt med,
de mente, en kommende bios-opdatering gjorde det lige
så hurtig som Asus-boardet.

Og da du kan smide standarddele i den kan du bygge
den som en 'alm.' pc.
Tjeh strømforsyningen. ATI kort understøtter ikke
PS 3.0 og VS 3.0 og mangler derfor ca. 60.000.000
transistoerer, og kræver i sagens natur ikke så meget
strøm som eet fra Nvidia.