Hvilke ram? Hvilken processor?
Fra : Peter Christiansen

Dato : 30-04-05 11:12

Hej alle kloge
Vil lige høre om nogle kan hjælpe mig. Har et "ECS P4S5A ATX bundkort. Lige
pt. kører jeg med 192 mb sd-ram, men har tænkt mig at investere nogle
DDR-ram. Jeg vil høre hvad de ram skal hedde, og hvor meget bundkortet kan
klare, at jeg sætter i. Har tænkt mig at starte med en 1 gb klods, hvis det
kan lade sig gøre.

Jeg har samtidig overvejet at skifte min processor ud, men aner ikke hvor
stor den må være. Lige pt. sidder der en intel celeron 1,7 GHz i den, men
kunne godt tænke mig en større en.

Hvis I vil komme med nogle bud, evt. på nogle billige dele, hvis der findes
sådan nogle.

På forhånd tak

Peter Christiansen
mcfly2go@SPAMofir.dk - fjern SPAM fra mail adresse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-05 12:24

Peter Christiansen skrev:

> investere nogle DDR-ram. Jeg vil høre hvad de ram skal hedde, og hvor
> meget bundkortet kan klare, at jeg sætter i. Har tænkt mig at starte

PC3200 som minimum (afhængigt af bundkort-revision).

> med en 1 gb klods, hvis det kan lade sig gøre.

Det kan det, men det er billigere at købe 2x512MiB.

> Jeg har samtidig overvejet at skifte min processor ud, men aner ikke
> hvor stor den må være. Lige pt. sidder der en intel celeron 1,7 GHz i

Hvilken revision er dit bundkort?

Fra : Peter Christiansen

Dato : 30-04-05 12:32

> PC3200 som minimum (afhængigt af bundkort-revision).

> Det kan det, men det er billigere at købe 2x512MiB.

> Hvilken revision er dit bundkort?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Nu er jeg ikke så pc kyndig, hvad mener du med revision?

Fra : Peter Christiansen

Dato : 30-04-05 12:32

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-05-05 10:59

Peter Christiansen skrev:

> Nu er jeg ikke så pc kyndig, hvad mener du med revision?

Man laver nogle opdateringer og frigiver dem under et nyt
revisionsnummer. Der findes flere opdaterede udgaver af dit bundkort og
for at give et korrekt og fyldestgørende svar, så bliver vi nødt til at
vide hvilken revision du ligger inde med. Det på stå på bundkortet
eller i manualen.