Asus P4P800 SE ?
Fra : Kim

Dato : 24-04-05 22:41

Jeg har et par spørgsmål vedr. dette board:
http://uk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=31&model=179&modelmenu=1

Hvad betyder 800 MHz FSB ?

Vil det evt være en ide at flashe bios ?

På den medfølgende support CD under utilities er
der et program der hedder ASUS AI booster
som starter op efter genstart med en fejlmeddelse,
og efter hver ca. 3 sek atter den samme fejlmeddelse,
hele tiden, hvad kunne grunden være til at dette
program ikke virker ?

Vil der evt være et program hvor man kan se og
styre de 2 kabinet-blæseres hastighed ?
Det medfølgende Asus Probe kan nemlig ikke.

Samt kendes en butik i kbh området hvor man kan
købe 80 mm blæsere til kan tilsluttes til dette MB
med det lille 3-stik ?

Jeg har ledt på Falkoner allé men ingen af butikkerne
jeg var inde i havde dem.

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 25-04-05 06:54

"Kim" <no@way_dude.dk> skrev
> [...]
> og efter hver ca. 3 sek atter den samme fejlmeddelse,
> hele tiden, hvad kunne grunden være til at dette

Her er et fint billed af hvad AI boster gør i fejl:
http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=3666

Mvh Kim

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-04-05 21:21

"Kim" <no@way_dude.dk> wrote in message
> Jeg har et par spørgsmål vedr. dette board:
> http://uk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=31&model=179&modelmenu=1
>
> Hvad betyder 800 MHz FSB ?

Det er front side bus hastigheden - altså clockfrekvensen på den interne
bus. Jo højere hastighed jo højere hastighed.
Men det kræver også du har en CPU der kører med 800Mhz FSB og noget ram der
kan følge med. Det skal ikke være 800Mhz ram du skal bruge - da den kører
halv hastighed af FSB (eller hvad ratio du nu stiller den til i BIOS -
standard er vist halv speed)

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 27-04-05 17:02

> [...]
> kan følge med. Det skal ikke være 800Mhz ram du skal bruge - da den kører
> halv hastighed af FSB (eller hvad ratio du nu stiller den til i BIOS -

Til en P4 der kører 800Mhz fsb skal du altså have ram der minimum klarer
400Mhz. Hvis du har tænkt dig at clocke kan du med fordel købe noget ram der
kan klare mere end 400Mhz så det ikke bliver flaskehalsen i dit system

/Søren

Fra : Kim

Dato : 29-04-05 12:45

"Søren Christensen [8000]" <5161120m001NOOOOSPAM@stofanet.dk> skrev

> Til en P4 der kører 800Mhz fsb skal du altså have ram der minimum klarer
> 400Mhz.

Kan jeg nu et sted går ind og se hvad min P4 kører med i Mhz ?

Og det samme med min ram ?

> Hvis du har tænkt dig at clocke kan du med fordel købe noget ram der kan
> klare mere end 400Mhz så det ikke bliver flaskehalsen i dit system

Yea, jeg er ikke interesseret i at lave flaskehalse i mit system,
heller ikke at overclocke, kun i at det kører stabilt

Mvh Kim