Hjælp!
Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 17-04-05 23:41

Hej'sa

Jeg er ved at sætte en pc sammen af nye og gamle dele - og det går ikke så
glat som håbet ;o(

Når xp installationen er igang med at installere hardware crasher den -
samme sted hver gang.

MB er ukendt men med intel logo istarten.
P4 - 1.6
Maxtor 160 gb hd - ny
Lite on dvd - ny
256 no name ram
asus grafikkort - ukendt model

Jeg synes den er uendelig langsom til at boóte op, og det får mine tanker
til at gå mod bundkortet.. men er jo oikke lige ekspert

- har prøvet mange forskellige ting - men er der nogle der har samme bitre
erfaringer tager jeg imod råd med kyshånd!

På forhånd tak!

Kenneth

Fra : Woodi

Dato : 18-04-05 03:24

"Kenneth Jakobsen" <xpo_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glat som håbet ;o(
>
> Når xp installationen er igang med at installere hardware crasher den -

Er din winXP ver. blivet registreret med dit bundkort.?.

Vh. Woodi.

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 18-04-05 06:02

hvordan registreret? XP'en er ikke tidligere registeret hvis det er det du
tænkte

Kenneth

Fra : kenzo

Dato : 18-04-05 14:46

> Er din winXP ver. blivet registreret med dit bundkort.?.

Hvad mener du med det ?

Fra : kenzo

Dato : 18-04-05 14:44

Nu kunne jeg læse at du har en Maxtor harddisk
Du kan evt. hente powermax:
http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FATA%20Hard%20Drives&downloadID=22

Dette prg pakkes ud på en diskette, programmet er meget god har brugt den
nogen gange selv.
Den kan tjekke din HD for fejl og du kan formatere med enten i high speed
som tager 6 timer eller i low format som tager 12 timer.

Det jeg prøver på at forklare er, at det KAN være din HD har dårlige
sektorer og derfor går WinXP ned samme sted som du selv nævnte også selv om
den er ny tjek den for fejl med powermax.

Har du prøvet at installere Win XP fra en anden computer for at se om den
laver samme fejl der også.?
Har du prøvet med en anden cd med Win xp på ?
Har du tjekket om det er fingre/snavs på den side hvor cdrom skal læse fra ?
Har du tjekket dine ram for fejl prg`et hedder memtest http://memtest86.com/
hvis den ikke finder fejl inden for de første 2 timer så er de OK........ret
mig folkens hvis jeg er på den gale vej.
Det kan jo også tænkes HVIS det er en warez udgave at det er en
fejlbrændning.

Angående dit bundkort har du tjekket at de blå kondensator ikke er bulet op
af, hvis dette er tilfælde, må du nok hellere anskaffe dig et nyt bundkort.

Du skriver at har prøvet forskellige ting det ville være dejligt hvis også
har skrevet hvad du har lavet, så det ikke kommer de samme foreslag engang
til.

Også den sidste detalje det er ikke smart at skrive "hjælp!" i emne din nød
skulle nærmere har været: "computer craher under installation" det er bare
mit foreslag men er udenfor emne og derfor OT så fare ikke i tastaturet og
skille mig hovedet fuld for det.
Det er kun for at hjælpe Kenneth Jakobsen til en anden gang hvis nøden
skulle være tilstede

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 18-04-05 17:58

Jeg takker og bukker mange mange gange - for ALLE de gode råd!

Der er en del af dem du har nævnt jeg ikke har prøvet endnu, men der skal
ikke gå længe inden de bliver afprøvet!

Endnu engang tusind tak for alle de gode råd!

Kenneth

Fra : kenzo

Dato : 18-04-05 20:46

Det var så lidt, men fortæl hvordan du fik det løst .........det kunne jo
være andre kom ud for samme episode

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 20-04-05 22:48

Jeg fandt en nødløsning... Jeg prøvede bl.a. at opdatere bios - men dette
kunne jeg ikke få held af. Så fandt en gammel hdd frem og installerede min
xp på - derefter havde xp/bios absolut ikke problemer med at kende det nye
drev som en ekstra hdd - weird...

Men det er sådan det kører indtil jeg igen har mod på at få den "rigtig" op
at køre!

Og endnu engang tak for de gode råd!

Kenneth