Valg af CPU ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-05 09:03

Jeg skal have bygget mig en filserver til min htpc. Desuden skal den køre
med en ftp-server samt fungere som printerserver.

Hvor stor CPU vil det kræve ?

Har 2 bundkort liggende:
Asus P2 kort. ingenting onboard og skal desuden udvides med hurtigere
IDE-controller.
Asus P4 kort med alt onboard

Hvilket et af dem skal jeg bygge videre på ? ( faktorer som strøm, varme og
støj, bør også tages i betragtning )

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-05 07:08

Rysz (8900) skrev:

> Jeg skal have bygget mig en filserver til min htpc. Desuden skal den
> køre med en ftp-server samt fungere som printerserver.
> Hvor stor CPU vil det kræve ?

Fil- og printerserver kræver ikke nævneværdig processor-kraft.

> Asus P2 kort. ingenting onboard og skal desuden udvides med hurtigere

Varmevenlig

> Asus P4 kort med alt onboard

Varmeværk :-/

> Hvilket et af dem skal jeg bygge videre på ? ( faktorer som strøm,
> varme og støj, bør også tages i betragtning )

PII. Det du sparer i strøm/varme på P4 kan nemt dække det ekstra
hardware i PII.