Passiv køling Abit NF7-S Rev2??
Fra : FedeDorit

Dato : 13-04-05 15:40

Hejsa.,
Har ovenstående bundbrædt og vil vide om erfaringer med at køre uden blæser
på North?South? bridge??
Køleprofil bliver selvfølgelig siddende

Jeg kører IKKE overclocked og jeg har ingen kabinetblæsere i.
Kører med en XP2600+ (FSB333)

pft...

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-04-05 17:33

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.,
> Har ovenstående bundbrædt og vil vide om erfaringer med at køre uden
blæser
> på North?South? bridge??

Jeg bruger en Zalman passiv køler til mit bundkort (Northbridge), ganske
vist er det et Abit AN7 jeg har, men der er ikke nogen forskel på de 2 kort
andet end uGuru'en.
Kortet holder en pæn temp. på 30-35 grader.
Zalmans passive køler findes her:

> Køleprofil bliver selvfølgelig siddende

Øh??
Den der sidder på NF7-S Rev2 som standard er ikke andet end en blæser i et
metalhus, skift den og få et dejligt lydløs system

Mvh
Benjamin

Fra : Jakob M

Dato : 13-04-05 19:58

> [...]
> blæser på North?South? bridge??
> Køleprofil bliver selvfølgelig siddende
>
> Jeg kører IKKE overclocked og jeg har ingen kabinetblæsere i.

Hvis du ikke overclocker kan du sagtens pille stikket til blæseren ud, og
lade køleprofilen siddende på northbridgen. Jeg havde absolut ingen
problemer op til 200Mhz FSB. Nu er jeg så også gået over til an Zalman NB47J
fordi jeg ville overclocke, men hvis du ikke har den slags lyster er det
ikke nødvendigt med en Zalman.
Southbridgen bliver lidt lun men jeg har aldrig oplevet problemer alligevel,
så den behøver du heller ikke røre ved.

Mvh
Jakob, der også har et Abit NF7S rev.2