Hjælp til msi bundkort
Fra : Kim og Mona

Dato : 09-04-05 16:25

Hej
Jeg har købt en ny pc .
Der er et msi bundkort:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=642

Hvis min printer hp 930c eller scannerhp 4100c er tilsluttet usb portene
eller blot en af dem er tilsluttet vil den ikke starte op.

Den stopper der hvor bios plejer at finde mine harddiske og skal reset'es
efter at usb kalerne er fjernet. Så starter den op som normalt.

Jeg har en usb spare skinne og med den i starter maskinen også op som
normalt. Har prøvet med og uden strømskinne.

Der er bagpå 4 usb stik som sidder direkte på bundkortet og 2 som sidder i
et stik på bundkortet og kommer op på en "skinne" bagpå. Der er 2 stk på
fronten hvorfra der kommer en ledning til bundkortet. De virker forøvrigt
heller ikke.

Nogen som har forslag til en løsning eller skal i have flere oplysninger?

Kim

Fra : Kim og Mona

Dato : 09-04-05 17:03

"Kim og Mona" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke.
>
> Nogen som har forslag til en løsning eller skal i have flere oplysninger?

Hvis jeg efter at win xp er startet op tilslutter printer eller scanner så
virker de.

Kim

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-04-05 17:16

Prøv at opatere BIOSen hvis den ikke er den nyeste version. Min
lillebror har et MSI K8N Neo2, og har også problemer, blot med USB
tastatur. Samme problem har jeg på mit MSI K8N-SLI Platinum motherboard,
som også fryser nogen gange når mit tastatur er sat til via USB.

Jeg går bare og venter på at de nosser sig sammen til at løse problemet.
Prøv evt. at ændre på nogle indstillinger vedr. USB i din BIOS og se om
det hjælper.

Ang. USB i fronten, som ikke virker, er det fordi du har sat ledningerne
forkert på.

I øvrigt, et spøjst board du har fået fat i der, har aldrig hørt om det
før! Kører du så med AGP eller PCIe kort i det?

Fra : Kim og Mona

Dato : 09-04-05 17:58

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I øvrigt, et spøjst board du har fået fat i der, har aldrig hørt om det
> før! Kører du så med AGP eller PCIe kort i det?

Jeg har et PCIe i.

Jeg ved ikke rigtigt om det er betryggende at vide at jeg ikke er den eneste
eller om det skræmmer mig lidt.

Kim

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-04-05 18:54

> Jeg har et PCIe i.
>
> Jeg ved ikke rigtigt om det er betryggende at vide at jeg ikke er den eneste
> eller om det skræmmer mig lidt.
>
> Kim

prøv at læse lidt på http://forum.msi.com.tw/ om der ikke er andre med
samme problem mht printer og scanner

Må jeg spørge hvor du har købt det board, kan ik se det på edbpriser...

Fra : Kim og Mona

Dato : 10-04-05 07:22

> prøv at læse lidt på http://forum.msi.com.tw/ om der ikke er andre med
> samme problem mht printer og scanner
>
> Må jeg spørge hvor du har købt det board, kan ik se det på edbpriser...

Hos http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310761

kim

Fra : Vega

Dato : 09-04-05 18:49

> [...]
> problem har jeg på mit MSI K8N-SLI Platinum motherboard, som også fryser
> nogen gange når mit tastatur er sat til via USB.

Det problem har jeg ikke på mit K8N Neo4 Platinum. Har også mit tastetur sat
til USB porten.

Mvh. Vega.

Fra : Kim og Mona

Dato : 10-04-05 09:41

> [...]
> heller ikke.
>
> Nogen som har forslag til en løsning eller skal i have flere oplysninger?

Så fik jeg vist løst problemet.
Jeg har kigget lidt på http://forum.msi.com.tw/ og pillet alle usb stik af
bundkortet og sat dem på i en anden rækkefølge.
Det har tilsyneladende virket. nu starter maskinen op med min usb
komponenter tilsluttet.
Tak for hjælpen.

Kim

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-04-05 19:40

> [...]
> bundkortet og sat dem på i en anden rækkefølge.
> Det har tilsyneladende virket. nu starter maskinen op med min usb

Må man høre hvilken rækkefølge du har brugt nu, og hvad du brugte før da
det ikke virkede? Evt. et link til den "guide" du har fulgt

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 14-04-05 17:58

Hvad var det for en løsning som i fandt på jeres USB problemer?

Fra : Kim og Mona

Dato : 15-04-05 18:12

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad var det for en løsning som i fandt på jeres USB problemer?
Hej.
Er lige kommet hjem fra en uge på kursus. Derfro det sene svar.

Jeg pillede de externe usb stik af og prøvede at starte op med printeren
tilsluttet de usbstik som sidder fast på bundkortet i en metalkasse?.
Der startede pc'en op uden problemer.
Så satte jeg de ekstra usbstik som sidder bagpå i en skinne. Der startede
den også op uden problemer.
så tilsluttede jeg front usb stikkene. Og ingen problemer. Og nu virker
front usb'en også. Jeg tilsluttede ikke ben 10. En løsning som står på msi
forum.
Den eneste forskel som jeg kan se der er på før og efter er
at før var usb front på stik 1
ekstra bag usb var på stik 3
nu er front på stik 2 og bag usb på stik 1 og ingen stik 10 på front usb.
Det er der ikke i forvejen på bag usbstikket.

her er linket til den side som jeg gemte men jeg rodede lidt rundt derinde..

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=57472.0

Kim