Hjæææælp til Asus bundkort ønskes...
Fra : MicJen

Dato : 09-04-05 13:15

Hej!

Nu er jeg ved at gå ud af mit gode skind over Asus A7V133 bundkortet.

Problemet er dette:
Når det bootes kommer der ét langt beep og så går der 2-3 sekunder og så
lukker computeren ned.

Har prøvet at skifte ram, og gfx-kort. Har pillet alt overflødigt ud, så der
kun er ram, cpu, gfx, floppy og hd tilbage.

Jeg havde for et par år siden fat i et bundkort med lignende problemer, og
troede at det var defekt, indtil en venlig sjæl gjorde mig opmærksom på at
jeg kunne noget med at clear cmos og/eller pille batteriet ud.

Det lykkedes at få gang i kortet dengang, men lige præcis hvad der skulle
gøre kan jeg ikke huske. Dette er imidlertid og så prøvet på dette board
(efter bedste hukommelse), men uden succes.

Er der nogen der har et forslag?

Jeg er 99,9% på at boardet er ok, det er bare med at huske hvordan det skal
gøres korrekt...

Mvh
Michael

Fra : kenzo

Dato : 09-04-05 14:22

Flyt jumperen (læs din manual hvor den sidder) og sæt den tilbage igen.
Eller tage batteriet ud vent 1 minut sæt det i igen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-04-05 14:36

MicJen wrote:
> Hjæææælp til Asus bundkort ønskes...

Næste gang så find på en lidt mindre irriterende overskrift...

> Nu er jeg ved at gå ud af mit gode skind over Asus A7V133 bundkortet.
>
> Problemet er dette:
> Når det bootes kommer der ét langt beep og så går der 2-3 sekunder og så
> lukker computeren ned.

Kig i din mobo manual, der er en liste over hvad bibkoderne betyder

> Har prøvet at skifte ram, og gfx-kort. Har pillet alt overflødigt ud, så der
> kun er ram, cpu, gfx, floppy og hd tilbage.

pil alt andet end RAM, CPU og GFX fra når du skal teste et MB

> Jeg havde for et par år siden fat i et bundkort med lignende problemer, og
> troede at det var defekt, indtil en venlig sjæl gjorde mig opmærksom på at
> jeg kunne noget med at clear cmos og/eller pille batteriet ud.

Find clear CMOS jumperen, flyt den, tænd PCen og sluk den igen, og flyt
jumperen tilbage

> Det lykkedes at få gang i kortet dengang, men lige præcis hvad der skulle
> gøre kan jeg ikke huske. Dette er imidlertid og så prøvet på dette board
> (efter bedste hukommelse), men uden succes.

Det er derfor manualen er en god ting

Fra : Brian Lund

Dato : 10-04-05 04:14

> Jeg er 99,9% på at boardet er ok, det er bare med at huske hvordan det
skal
> gøres korrekt...

Det er nu ellers en gammel svend, jeg kan godt forestille mig at det f.eks.
er en (eller flere) kondensator der er tørret ud og bundkortet derfor ikke
virker længere!

Eller prøv at nulstille BIOS...

Brian

Fra : Steffen Faurholt

Dato : 10-04-05 13:32

"MicJen" <michaelgsjensenFJERN_DETTE_TAK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har et forslag?
>
> Jeg er 99,9% på at boardet er ok, det er bare med at huske hvordan det

Har haft et lignende problem. Det viste sig at blæseren på min cpu køler
kørte for langsomt,og den var instillet i bios til at slukke hvis den ikke
kørte nok omdrejninger. Flyt stikket til cpu køleren, sæt en anden køler med
flere omdrejninger på stikket til cpuen. Start gå ind i bios og disable så
indstillingen til at slukke, genstart så windows,sluk pcen på normal vis, og
flyt cpu stikket tilbage igen.