Hvilket bundkort skal jeg vælge. !
Fra : Palle

Dato : 09-04-05 12:11

Hej i gruppen.

Er ved at skrabe nogle stumper sammen til en pc.
Jeg forventer at en pentium 4 , 3.2 ghz socket 474 skal indgå
på kortet af mærket ( ASUS )+ 4x512 mb ram.
Det som driller mest er nok det omkring rammen. !
Hvad skal det hedde ! Kingston har været under overvejelse , dog
er det en hel jungel af finde rundt i , og det er ikke kun
omkring rammen , kortet ikke mindst. !

Hvilket kort er godt , kort og godt - uden det koster en bundegård. !
1.000.- eller lidt over er ok pris + hvilken ram kunne indgå !

Hvad er din egen config.
Det kunne være interessant at høre , da det sikkert kunne hjælpe mig meget.

På forhånd tak for hjælpen.

Palle..................

Fra : Johnny B 2000

Dato : 09-04-05 14:02

jeg ville vælge asus p4c800(-e) deluxe eller p4p800(-e) deluxe

men jeg er oxo kun til asus ( wonder why )

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Palle

Dato : 09-04-05 20:30

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> wrote in

> jeg ville vælge asus p4c800(-e) deluxe eller p4p800(-e) deluxe
>
> men jeg er oxo kun til asus ( wonder why )

Har godt nok luret lidt på den model - derfor at prisen også godt
måtte overskride lidt de 1.000. ! 8)
Men hvilken ram er mest hensigtmæssigt at bruge i forbindelse
med sådan et kort. !!
Det skal helt være så problemløst som overhovet muligt - jeg er ikke
nødvendigvis en helt til at finde en løsning på en evt.
underlig fejl-melding af uset omfang. !!
Det er den gamle her på 9 år som skal "opgraderes" men tidens tand
har gjort edb en anelse mere skrøbelig.
Pc'er i dag overlever vel næppe 9 år uden et eller andet står af. !!

Palle......

Fra : Johnny B 2000

Dato : 09-04-05 23:15

pc3200 går fint an ... gerne 2x512 mb

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-04-05 12:51

<--------------->
> [...]
> Hvad skal det hedde ! Kingston har været under overvejelse , dog
> er det en hel jungel af finde rundt i , og det er ikke kun
<------------------->
Har du nogen stumper & hvilken ? som du skal genbruge
eller skal du ud og købe det hele, i givet fald bør du
nok overveje at skifte til socket 775 istedet for den forældet
socket 478

Fra : Kim

Dato : 10-04-05 20:21

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev
> Har du nogen stumper & hvilken ? som du skal genbruge
> eller skal du ud og købe det hele, i givet fald bør du
> nok overveje at skifte til socket 775 istedet for den forældet
> socket 478

Hey Madsen, lige nu har jeg et MB fra Chaintech - MPM800
hvor den understøtter Intel Processor-socket 478 hvor der nu
sidder en ægte Intel P4 2,8Ghz Cpu ( Prescott tror jeg ).

Den CPU vil vel ikke kunne sidde på en socket 775 istedet hva ?

Jeg påtænkte nemlig at købe et nyt MB - Asus P4P800-E Deluxe (Socket 478)
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800%20Deluxe&langs=01
for det skal jo passe med cpu'en ik ?

Hvad er fordelene ved et socket 775 frem for et socket 478 ?

Jeg er da nødt til at købe et MB der har socket 478 for eller
skal jeg jo til at købe en ny cpu igen ik ?

Er der MB der understøtter både socket 775 og socket 478 ?

Bær over med mig hvis mine spørgsmål er for dumme jeg er ikke
en haj på dette område nemlig ( endnu ).

Mvh Kim

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-04-05 23:01

<---------------->
> Hey Madsen, lige nu har jeg et MB fra Chaintech - MPM800
> hvor den understøtter Intel Processor-socket 478 hvor der nu
> sidder en ægte Intel P4 2,8Ghz Cpu ( Prescott tror jeg ).
<--------------->
Okay jeg forstår du er træt af via chip sættet, forståligt nok
Du skrev at du "forventer at en pentium 4 , 3.2 ghz socket 474
skal indgå" her syntes jeg det begyndte at lyde som nye stumper
hvis du har en 2.8 Ghz cpu og ram ville det være lidt spild af penge
at købe nye, det var kun hvis du skulle ud at købe nyt det ville
være smart at gå til socket 775, syntes de nye socket 775 cpu'er
køre lidt bedre end de gamle socket 478, har nu ik noget at bygge
det på, andet end jeg syntes de er noget køligere ved max belastning

Mit gode gamle Abit IT7 brændte af og jeg nægtede at købe et
socket 478 MB., købte istedet ny cpu og et Asus P5P800
til små ca 615 Kr. da det havde ny socket type 775 og samtidig havde en
AGP port til mit ny indkøbte Geforce 6600GT
samt jeg kunne genbruge mine alm. DDR ram, hvor socket 775 MB.
ellers normalt kun understøtter DDR2 ram

<------------>
> Den CPU vil vel ikke kunne sidde på en socket 775 istedet hva ?
<------------>
Nej på socket 775 sidder alle benende på MB. istedet for på cpu'en

<------------>
> Jeg påtænkte nemlig at købe et nyt MB - Asus P4P800-E Deluxe (Socket 478)
> http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800%20Deluxe&langs=01
> for det skal jo passe med cpu'en ik ?
<------------->
Lyder meget fornuftigt

<------------------->
> Hvad er fordelene ved et socket 775 frem for et socket 478 ?
<------------------->
Jeg mener de nye cpu'er bliver knap så varme, + den er mere
fremtidssikret, du skal nok ik regne med der kommer større
cpu'er end dem du kan købe i dag til socket 478

<------------------>
> Jeg er da nødt til at købe et MB der har socket 478 for eller
> skal jeg jo til at købe en ny cpu igen ik ?
<------------------>
Jo, men hvis du vil købe en ny P4 3.2 Ghz. syntes jeg du skal
overveje at skifte fra start til den nye type

<----------------->
> Er der MB der understøtter både socket 775 og socket 478 ?
Ja http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101120
det koster nu ik mange penge, meen er ik så sikker på
jeg kan anbefale det.. ved ikke om det dur

> Bær over med mig hvis mine spørgsmål er for dumme jeg er ikke
> en haj på dette område nemlig ( endnu ).
Det er helt okay, der findes ingen dumme spørgsmål
kun dumme svar