Hvilke dual ram til dette Soltek bundkort ~
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 10:21

Kære gruppe,

Nu har jeg brug for jeres hjælp i forbindelse med hvilke dual-ram, I kan

anbefale mig at købe til dette bundkort: Soltek SL-865Pro2-FGR

(http://www.soltek.de/soltek/product/products_all.php?isbn_st=SL-865Pro2-FGR)

- som jeg påtænker mig at erhverve samtidig. Prisen skal være rimelig -

omkring 1.000 kr. - for 2x512 MB.

Jeg har kigget lidt på: Kingston ValueRAM 2 x 512 MB til 739

kr.(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798).

Er der i øvrigt nogen i gruppen som har erfaring med netop dette bundkort -

og evt. ram??

Venlig hilsen

Annie

Fra : JK

Dato : 08-04-05 11:12

On Fri, 8 Apr 2005 11:21:09 +0200, "Annie" <inni-snabela-grafisk.dk>
wrote:

> [...]
>
>omkring 1.000 kr. - for 2x512 MB.
>

>Jeg har kigget lidt på: Kingston ValueRAM 2 x 512 MB til 739

Det er et særdeles udmærket valg, og prisen er fornuftig (faktisk
fantastisk).

Du bør checke med manualen i hvilke sokler du skal sætte de ram (for
at opnå dual funktion). 1+2 eller 1+3, - det varierer lidt fra
fabrikat til fabrikat.

John

>Er der i øvrigt nogen i gruppen som har erfaring med netop dette bundkort -

særdeles udmærket chipset, det bundkort har.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-05 12:24

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fabrikat til fabrikat.
>
> John

> særdeles udmærket chipset, det bundkort har.

Hej John,

Tak for dit svar.

Venlig hilsen Annie

Fra : Coach [4130]

Dato : 09-04-05 18:03

"Annie" <inni-snabela-grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Nu har jeg brug for jeres hjælp i forbindelse med hvilke dual-ram, I kan
>
> anbefale mig at købe til dette bundkort: Soltek SL-865Pro2-FGR

Jeg bruger samme board med Geil Value 2 x 512mb Dual ram

Det kører super godt.

mvh
Bri@n

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 11:34

"Coach [4130]" <coach[nospam]@[slet]lite.danmark> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger samme board med Geil Value 2 x 512mb Dual ram
>
> Det kører super godt.
>
> mvh
> Bri@n

Hej Brian,
Det var dejligt at få det bekræftet, for jeg har i mellemtiden modtaget en
mail fra Soltek med oplysning om stress test på forskellige ram til det
bundkort. Af de 9 var kun 4 kommet igennem testen, bl.a. Geil-rammene.
Tak for dit svar!

Hilsen Annie