RAM-tælling!?
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 06-04-05 19:47

Pænt goddag,

Har lige købt nyt bundkort (ASUS AN7) samt nye ram (Kingston 3x512, 184pins
3200). Under opstart begynder den at tælle ram...og det tager altså lidt for
lang tid at vente på, at den når til 1,5 millioner! Når den har talt ram'ene
begynder den desuden bare at tælle forfra af en eller anden uforklarlig
grund. Det har jeg aldrig set før.
Er der nogen, der kender til dette problem? Kan man evt. slå denne
"ram-tælling" fra et eller andet sted i BIOS'en?

MVH Christian

Fra : Mads

Dato : 06-04-05 20:28

On Wed, 6 Apr 2005 20:47:22 +0200, "Christian Jørgensen"
<kelmar_chr@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Er der nogen, der kender til dette problem? Kan man evt. slå denne
>"ram-tælling" fra et eller andet sted i BIOS'en?

Ja, i de fleste BIOS'er kan det slås fra på en af de første sider.
Jeg mener det hedder Quick Boot eller noget i den retning.
( prøv at kigge i manualen der fulgte med til kortet )

mvh Mads

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-05 21:48

Er du sikker på at 3 RAM-moduler er supported? Læs evt. i manualen
hvilke konfigurationer de anbefaler, som regel er det 1, 2 eller 4
moduler der er standarden

Fra : Brian Lund

Dato : 07-04-05 19:18

> [...]
> Er der nogen, der kender til dette problem? Kan man evt. slå denne
> "ram-tælling" fra et eller andet sted i BIOS'en?

Det er en BIOS indstilling, på mit bundkort hedder den "Quick power on
self-test" og den skal være slået til! (For at den tester quickt, og ikke
sløwt ;))

Brian