Problemer med lydkort på ECS K7s5a
Fra : Lars

Dato : 06-04-05 00:48

Jeg har (også) et ECS K7s5a bundkort
Efter at have fået installeret en forkert driver kan jeg ikke få lydkortet
til at fungere igen, har købt et nyt da jeg alligevel skulle have 5.1 lyd.

Ifølge XP kan den godt finde Hardware, og under enhedsinstillinger står der
at enheden fungere korrekt. Længere inde står der at driveren er der men er
ikke startet....

Med lydkortet er der et program der starter op med XP - her kan der godt
komme lyd ud fra (kun lige efter opstart). Er det et IRQ, driver eller ???.
Jeg har forsøgt at geninstallere driverne adskillige gange. Har på
fornemmelsen at det er noget med Midi port og mixer der går galt, eller
indstillinger i bios ??.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 00:11

"Lars" <moesgaard_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ???. Jeg har forsøgt at geninstallere driverne adskillige gange. Har på
> fornemmelsen at det er noget med Midi port og mixer der går galt, eller

Hej Lars,

Du skal gå ind i Kontrolpanelet -> vælge: Lyde og lydenheder og under
fanerne hhv. "Lydenheder" og "Stemme" vælge det lydkort du vil benytte. Det
er såmænd ikke nødvendigt at disable onboard lydkortet - jeg bruger dem
begge afhængig af, om jeg bruger headset og højtalere (på hvert sin
lydenhed). Det går fint på mine K7S5A-bundkort.

Det skal siges, at mikofonen ikke virker så godt på onboard-lydkortet, men
en driver - og/eller en biosopdatering kan klare dette - og samtidig kan du
så opgradere din CPU til XP2600+ ) - se denne link:
http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm. Jeg har
flashet bios på begge mine K7S5A-bundkort med godt resultat - se først
hvilken version du har af bundkort - det står på side 3 i din
bundkortmanual - fx. K7S5A(1.1) Der er vejledninger til hvordan du finder
biosversion og flasher m.v. på deres side.

Hos ECS - på nedenstående link kan du hente driveropdateringer til K7S5A
(1.1):
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?categoryid=1&typeid=4&detailid=74&DetailName=Driver&DetailDesc=K7S5A(1.1)&MenuID=45&LanID=0

Vil du vide lidt mere - så læs her hvad "hardwaretidende" har skrevet derom:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/02/08/21/0348402.

Undskyld mit lange svar - med det var jo fristende at fortælle om
opgraderingen.

Venlig hilsen
Annie