Asus bundkort til socket 939
Fra : BorreBoy

Dato : 04-04-05 09:47

Hej.

Valget står mellem A8N-E

Eller A8V-e Deluxe

Det første er med NForce 4 chipsæt, og det andet er med VIA K8T890

Er der nogen, der vil komme med anbefalinger til det ene eller det andet?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-04-05 15:06

BorreBoy wrote:

> Valget står mellem A8N-E

Et herligt bundkort, men chipset køleren larmer generelt meget.

> Eller A8V-e Deluxe

Ingen erfaringer.

Fra : Morten Bowman

Dato : 04-04-05 15:59

On Mon, 4 Apr 2005 10:46:35 +0200, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> wrote:

>Hej.
>
>Valget står mellem A8N-E
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=129061
>
>Eller A8V-e Deluxe
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=125977
>

>Det første er med NForce 4 chipsæt, og det andet er med VIA K8T890
>

>Er der nogen, der vil komme med anbefalinger til det ene eller det andet?

Jeg har ingen erfaringer med jeg er selv ved at undersøge og har læs mange
tests. nForce 4 Ultra vinder over K8T890, men primært på funktionalitet. Men
er stabilt og leverer varen.
http://makeashorterlink.com/?P556150DA

Kig evt også på:
DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-04-05 23:34

BorreBoy wrote:
> [...]
>

> Det første er med NForce 4 chipsæt, og det andet er med VIA K8T890
>

> Er der nogen, der vil komme med anbefalinger til det ene eller det andet?

Har lige købt et MSI K8N SLI, det er nice!

http://memos.dk/sbn/hardware2005/index5.php

Du kunne måske tage et kig på deres K8N Neo4 Platinum board, det er det
samme bare uden SLI og SB Live 24bit

Men uanset hvad så tag et med nForce 4, det er klart VIA's chipset
overlegent

Fra : BorreBoy

Dato : 05-04-05 07:19

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme bare uden SLI og SB Live 24bit
>
> Men uanset hvad så tag et med nForce 4, det er klart VIA's chipset

Tak for svarene. Det blev A8N-E.
Ville gerne ha' haft et K8N Neo4, men det var ikke til at få fat i.

Har dog store problemer med at køre RAID 1 med mine Maxtor SATA diske (havde
aldrig problemer på mit gamle P4C800 Deluxe).
Får spontane blå skærme i Windows, der efterfølges af genstart, og
fejlmeddelelser om mit RAID array.
Når jeg så slukker computeren, kører det fint igen, indtil dt altså atter
går galt. SURT!

Håber der snart kommer en ny BIOS opdatering.

Fra : Peet

Dato : 07-04-05 19:18

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> BorreBoy wrote:

> Men uanset hvad så tag et med nForce 4, det er klart VIA's chipset
> overlegent

Sikke da en gang udokumenteret sludder ..... som tidligere skrevet
er det hvilke funktioner man ønsker der bør afgøre valget.