K7VT4A Pro???
Fra : Tommy C

Dato : 03-04-05 14:27

Hej Gruppe

Fik den ide, at jeg ville opgradere på min gamle maskine, og er nu nået til
Bundkortet.

Men det går ikke heeelt efter planen, alt kørte fint og stabilt på det gamle
AD73 RAID kort, med VIA KT-266A NB chip og VIA VT-8233ACD på SB.

Resten af udstyret er flg.:

CPU: AMD Athlon-PECM, 1,4GHz Thunderbird 266MHZ FSB

RAM: 2X SpecTek 256 MB PC2700 DDR SDRAM

Grafik: WinFast A340TD - GeForce FX5200
http://www.leadtek.nl/nts/uk/products/gc/index.php?page=gc.php&pronameid=35&tab=1

Lyd: CMI 8738PCI-6ch http://www.cmedia.com.tw/product/CMI8738.htm

PSU: Huntkey 250W lownoise.

Investerede så i et ASRock Bundkort, model K7VT4A Pro:
http://www.asrock.com/product/product_k7vt4a_pro.htm

Og så startede balladen: Lyden er som en gammel langbølge radio, man sidder
nærmest og venter på meddelelsen om Danmarks befrielse. Baggrunds sus, og
knasende lyd, som om højttaleren er sprunget.

Har både forsøgt med det indbyggede lydkort, og mit PCI kort, højttalere,
hovedtelefon, og USB headset. De giver alle samme lyd :o/

Ved film visning, er billederne opløst i firkanter på størrelse med en
gammel DOS prompt, og på nettet kan den ikke vise *.jpg billeder, de bliver
også opløst i firkanter. Men hvis jeg downloader billedet, er der ingen
problemer, så vises det fint og klart.

Web grafik og .*GIF billeder er der ingen problemer med.

Har prøvet ca. alle BIOS-, jumper indstillinger, og bus hastighedder, men
intet hjælper, har også fået byttet kortet hos forhandleren, i den tro at
det var der fejlen lå, men desværre var det heller ikke løsningen

Nu er jeg ved, at løbe tør for ideer, og håber der er en af jer, der har den
forkromede løsning, inden jeg bryder helt sammen, og skyder maskinen, som
medlidenheds drab

--

Mvh.
Tommy C

Fra : TC

Dato : 04-04-05 14:32

Slet ingen gode ideer?

Kan det være PSU´en der leverer for lidt, eller er 250W rigeligt?

Mvh.
Tommy C

Fra : Woodi

Dato : 05-04-05 10:23

"TC" <sgtommyc@fjernyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Slet ingen gode ideer?
>
> Kan det være PSU´en der leverer for lidt, eller er 250W rigeligt?
>
> Mvh.
> Tommy C

med måbende øjne læser jeg 250W!!
øøø skift lige den ud med en 300W el 400W

Vh. Woodi.

Fra : Tommy C

Dato : 05-04-05 11:42

"Woodi" <> skrev i en meddelelse

> med måbende øjne læser jeg 250W!!
> øøø skift lige den ud med en 300W el 400W
>
> Vh. Woodi.

Har nu en NorthQ 400W PSU monteret, eneste forskel er mere støj

Har ombestemt mig, går ned og river hovedet af forhandleren istedet for, at
henrette min stakkels PC

--

Mvh.
Tommy C

Fra : TC

Dato : 06-04-05 15:11

"Woodi" <> skrev i en meddelelse

> med måbende øjne læser jeg 250W!!
> øøø skift lige den ud med en 300W el 400W
>
> Vh. Woodi.

Hvorfor skulle de 250W egentlig være for lidt?
Der er jo ikke tale om en mother af en gaming maskine m. P4 processor o.l.

Så vidt jeg kan se, er det der bruger meget strøm: Processor og drev, men da
de har kørt fint med de få Watt på det gamle MB, burde de jo også køre lige
så fint på det nye??

Mvh.
Tommy C