Hvilke bundkort + CPU er mest stabile Soc~
Fra : Kim

Dato : 03-04-05 07:40

Hej
Jeg står over for at skulle købe nyt bundkort, CPU og Ram men ved ikke hvad
jeg skal købe, det er en Computer som primær surfer mest på internettet, men
som næsten aldrig bliver brugt til spil.
Den skal først og fremmest kunne køre stabil, jeg tænker selv på ca 2,6
mhz.CPU
Det er ikke vigtigt om det er AMD eller Intel og om det f.eks er P4 el
Celeron bare det kører godt hele tiden.
Mvh. Kim

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-04-05 11:03

On Sun, 3 Apr 2005 08:40:21 +0200, Kim <kim014@mail.dk> wrote:

> [...]
> mhz.CPU
> Det er ikke vigtigt om det er AMD eller Intel og om det f.eks er P4 el

Hej
En AMD XP-M 2400+ 35w på et Nforce 2 mobo er et godt bud. Den kan køles
lydsvagt og kører godt og stabilt.

/Thomas

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 03-04-05 11:28

Eller hvad med en Sempron 3000+ (s754) og et nForce3
bundkort eksempelvis Asus K8N som et budgetvenlig løsning.

Fra : Jakob M

Dato : 03-04-05 13:13

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> Eller hvad med en Sempron 3000+ (s754) og et nForce3
> bundkort eksempelvis Asus K8N som et budgetvenlig løsning.

Det vil jeg også anbefale. Så kan man senere opgradere til en 64-bit CPU
hvis man får lyst, den mulighed har man ikke med socket A.

Mvh
Jakob

Fra : Kim

Dato : 03-04-05 14:36

> Det vil jeg også anbefale. Så kan man senere opgradere til en 64-bit CPU
> hvis man får lyst, den mulighed har man ikke med socket A.
>
> Mvh
> Jakob

Er det ikke kun en 1,8 ghz processor ? Celeronen kører 2,6 mhz. Er den ikke
hurtigere og mere stabil ??

Mvh. Kim

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-04-05 15:13

> Er det ikke kun en 1,8 ghz processor ? Celeronen kører 2,6 mhz. Er den
> ikke hurtigere og mere stabil ??
Jo, Nej og Nej

/Thomas

Fra : Kim

Dato : 03-04-05 15:20

> Jo, Nej og Nej
>
> /Thomas
Vil det sige at hvis jeg ofrer 2000,- kr til nyt bundkort + CPU+Ram får jeg
det bedste til prisen, ved at vælge Semron 3000+ og en Abit KV8 PRO bundkort
?? hvilken type ram skal jeg bruge??
Kan man nogen steder se hvordan processorer klarer sig mod hinanden ??
Mvh. Kim

Fra : Jens G

Dato : 03-04-05 15:29

On Sun, 3 Apr 2005 16:20:28 +0200, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

> [...]
>?? hvilken type ram skal jeg bruge??
>Kan man nogen steder se hvordan processorer klarer sig mod hinanden ??

Der er en artikel her:
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2139&p=1

Der er dog ikke sempron 3000+ med i den, så vidt jeg lige kunne se.
--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Jakob M

Dato : 03-04-05 19:18

> Vil det sige at hvis jeg ofrer 2000,- kr til nyt bundkort + CPU+Ram får
> jeg det bedste til prisen, ved at vælge Semron 3000+ og en Abit KV8 PRO
> bundkort

Tag et Abit NF8 eller NF8V i stedet, det har et andet og bedre chipset
nemlig Nforce3.

> ?? hvilken type ram skal jeg bruge??

DDR PC3200.

> Kan man nogen steder se hvordan processorer klarer sig mod hinanden ??

F.eks. her http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron_7.html

Mvh
Jakob