ASUS A7V880 - HJÆLP
Fra : Peter Clausen

Dato : 01-04-05 11:38

Hej

Jeg har lige købt et nyt bundkort samt cpu, og ram. Jeg har faktisk 2
problemer, som jeg ikke er helt klar hvordan ka løses.

Det første problem går ud på at når jeg spiller World Of Warcraft, så ka den
finde på at gå i sort i skærm, faktisk uden vidrer. Sker nogen gange efter
10 minutter eller 3-4 timer. Ka det være fordi at jeg mangler en større
strømforsyning, den jeg har nu er på 350W hvilket jeg synes burde være nok.
Men er jo trodsalt nogle lidt "halv" tunge dele.

Det andet problem går ud på at jeg har mangler en driver til mit nye
bundkort, denne endhed har udråbstegn ud for sig "OHCI" Compliant IEEE
1394-værtscontroller", og den er placeret under "IEEE 1394
Bus-værtscontrollere"

Mine specifikationer:

AMD 3000 XP 400 FSB

ASUS A7V880

512 Single Channel PC3200

ASUS Gefroce FX 5600 256 DDR-RAM

Dual Layer DVD Brænder

Audigy 2 lydkort

Jeg håber der er nogen som ka hjælpe mig, da jeg er ved at få et føl over
det her.

Med venlig hilsen

Peter Clausen
peter@edb.dk

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-04-05 23:05

> [...]
> større strømforsyning, den jeg har nu er på 350W hvilket jeg synes burde
> være nok. Men er jo trodsalt nogle lidt "halv" tunge dele.

Hvad siger din CPU temperatur under belastning?

> [...]
> bundkort, denne endhed har udråbstegn ud for sig "OHCI" Compliant IEEE
> 1394-værtscontroller", og den er placeret under "IEEE 1394

Denne udgang sidder på dit Audigy 2 lydkort - ikke bundkort - hvad
har du installeret af driver til lydkortet?

Fra : Peter Clausen

Dato : 02-04-05 02:58

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad siger din CPU temperatur under belastning?

Min CPU's temperatur ligger på 61C, og mit bundkort ligger på 48C.

> Denne udgang sidder på dit Audigy 2 lydkort - ikke bundkort - hvad
> har du installeret af driver til lydkortet?

Jeg har fundet ud af dette her problem, tog kortet over i PCI slot 3 istedet
for slot 5, og derefter fandt windows driverene.

På forhånd tak

Peter Clausen
peter@edb.dk

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-04-05 10:26

Det kunne måske være et varmeproblem - prøv
evt. at pille siderne af kabinettet.

Fra : Peter Clausen

Dato : 02-04-05 14:27

Det har jeg prøvet også falder temperaturen fra 61-62 til 45-47. Men det
underlige ved det hele er at den køler der er monteret fulgte med cpu'en, så
den burde jo egentlig køle nok. Men hva er max temperaturen for en AMD
3000XP 400 FSB.

På forhånd tak

Peter Clausen
peter@edb.dk

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-04-05 18:07

"Peter Clausen" <peter@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så den burde jo egentlig køle nok. Men hva er max temperaturen for en AMD

Hjælper det på dit problem med WoW at pille kabinetsiderne af?
Hvis det gør kunne det måske hjælpe med nogen kabinetblæser(e).
Nedlukningstemperaturen er vist nok 85grader for din CPU.

Fra : Peter Clausen

Dato : 02-04-05 19:19

Sjovt nok, så fungere det faktisk at kabinet siderne ikke er på. Jeg har
lige siddet og spillet wow i 8 stive timer , så det må siges at fungere.
Men hva ka bedst betale sig, at købe en ny køler til cpu'en eller et par
kabinet blæsere.

Med venlig hilsen

Peter Clausen
peter@edb.dk

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-04-05 20:01

Jeg ville prøve med en kabinetblæseren først - det lyder
som om det under alle omstændigheder er tiltrængt i dit
tilfælde.

Fra : Peter Clausen

Dato : 02-04-05 20:34

Det vil jeg så gøre, og du skal have stor tak for din hjælp. Hvis det ikke
var for dig, var jeg nok blevet en af de 33% =>
http://newz.dk/forum/item/53908/#

Med venlig hilsen

Peter Clausen
peter@edb.dk