BIOS og 2800/2100Mhz
Fra : Anni

Dato : 23-03-05 19:44

Hej.
Jeg har købt et system, der viser sig at være neddroslet 2800/2100 og med en
piratudg. af windows.
Piraten bliver udskiftet til en Lovlig udgave, men hvordan klarer jeg
'neddroslingen', jeg er klar over det er i BIOS der skal gøres, og andet ved
jeg ikke. Kan nogen i gruppen hjælpe videre.?
Anni

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 23-03-05 20:16

Hvad menes med "neddroslet 2800/2100"? - er det
CPU'en der er clocket ned fra 2800 til 2100MHz?
Venligst forklar nærmere også hvilket bundkort/CPU
systemet er bestykket med.

Fra : Woodi

Dato : 24-03-05 03:29

"Anni" <A.Kjellerup@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved
> jeg ikke. Kan nogen i gruppen hjælpe videre.?

Hvis det er en AMD 2800+ du tænker på så er den klokket i Bios til
166/168MHz og
med multipli på 12,5 og det giver ca 2100MHz...... ellers må du lige
præsicere det lidt nærmer

Vh. Woodi.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-03-05 03:43

Anni wrote:
> [...]
> 'neddroslingen', jeg er klar over det er i BIOS der skal gøres, og andet ved
> jeg ikke. Kan nogen i gruppen hjælpe videre.?

En XP2800 CPU skal netop kører ca. 2100 MHz (2083 præcist) så hvis det
er fordi den skriver 2100 MHz kører den som den skal!

Hvis den derimod skriver Athlon XP 2100+, er det fordi din FSB kører
133MHz og ikke 166.

Der skal du ind i BIOS (tryk DEL under opstart) og finde et sted hvor du
kan ændre clock hastighederne. Der skal du sikre dig at FSB (Front
Side Bus )er sat til 166 og ikke 133 MHz

Fra : Anni

Dato : 24-03-05 06:03

Hej igen
Jeg kører over og henter den idag, vil derefter kunne se nøjere på maskinen.
Tak for nu indtil videre.
Anni

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-03-05 12:10

Anni wrote:
> Hej igen
> Jeg kører over og henter den idag, vil derefter kunne se nøjere på maskinen.
> Tak for nu indtil videre.
> Anni

Okay men væn dig til at svare UNDER det du citerer, ligesom jeg gør her!
og så klip det overflødige væk

Fra : Jørn Hansen

Dato : 07-04-05 11:29

Nu har jeg fået kigget lidt på maskinen, og med Sisoftware Sandras hjælp
fundet disse tal.

Det er en model. AMD Athlon (tm) XP 2800+
Speed 2,08 Ghz
Det er dette sidste jeg er i tvivl om kan passe?
Håber en kan/vil svare, selvom der er gået lidt tid.

Anni

Fra : Brian Lund

Dato : 07-04-05 19:50

> [...]
> Speed 2,08 Ghz
> Det er dette sidste jeg er i tvivl om kan passe?
> Håber en kan/vil svare, selvom der er gået lidt tid.

AMD Athlon XP med Barton kerne (512 kB cache) som kører FSB 166 MHz (DDR
333) og har en 2800+ rating kører 2083 MHz ved dens rigtige hastighed!

Så svaret er ja.

Brian