USB 2,0
Fra : Hans-Henrik

Dato : 20-03-05 19:51

Hej,

Min datter har netop fået en Ipod Mini. Men desværre understøtter den kun
USB2,0 og ikke 1,0 som der er på min Pc. Jeg kører med Windows XP og en
Pentium IV på 2,26 Ghz (en Dell maskine). Kan man rent software mæssigt
opgradere fra USB 1,0 til 2,0 eller skal man ned og købe et USB 2,0 kort og
sætte i maskinen?

Mvh
Hans-Henrik

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 20-03-05 23:44

"Hans-Henrik" <hh.husen@it.dk> skrev i en meddelelse
> Men desværre understøtter den kun
> USB2,0 og ikke 1,0 som der er på min Pc.

Det plejer nu ikke at gøre det store. Overførelsen bliver bare lidt
langsommere. Ipodén skulle gerne kunne håndtere den langsomme port. (Vil jeg
mene, uden at have kendskab til det.) Sådan plejer det at hænge sammen. Hvad
siger computeren når du tilslutter den? Noget med hurtig enhed tilsluttet
langsomt usb hub?

> Kan man rent software mæssigt opgradere fra USB 1,0 til 2,0
Nej

> eller skal man ned og købe et USB 2,0 kort og sætte i maskinen?

Ja. Der kræves en fysisk enhed der kan håndtere usb 2. Noget jeg helt
sikkert vil anbefale. Overførelsen er meget hurtigere, (Kan ikke huske
præcist hvor meget) Noget med 40 gange hurtigere, og en investering i vil
blive glade for i længden. Via dette får du fuld udnytte af din datters
ipod.
F.eks. denne http://www.bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=DIV-4-11-7 179 kr.
Men der findes mange andre på marked.
--