Lyd på Asus A8N-SLI
Fra : Peer K

Dato : 20-03-05 14:25

Hej,

Jeg har fået mig et Asus A8N-SLI motherboard. Der sidder en Realtek
ALC850 AC97 dims på. Men jeg kan ikke få noget lyd overhovedet. Jeg har
tjekket, at den er slået til i BIOS.

Først installerede jeg fra Asus driver CD'en. No go. Så uninstallede jeg
og lod Windows (XP Pro SP2) installere driveren. No go. Så
uninstallede jeg, downloadede en driver (wdm_a370.exe) fra Realtek's
site og installerede den. No go.

Nu aner jeg sgu' ikke hvad jeg skal finde på.

Ideer modtages med kyshånd!

(ja, jeg har skruet op for volumen)

Fra : Sander

Dato : 20-03-05 16:35

Nu kender jeg slet ikke det board, men hvis N'et står
for N force, er der så ikke en Nforce driver der skal
installeres også.

Sander.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-03-05 19:02

Peer K wrote:
> [...]
> site og installerede den. No go.
>
> Nu aner jeg sgu' ikke hvad jeg skal finde på.

Check evt. at du har en PSU som kan levere -5 og -12 volt, da lydkortet
ofte bruger disse spændinger

Fra : Thor

Dato : 21-03-05 09:39

Nu har du vel ikke fjernet jumperen, som giver mulighed for en lydudgang på
kabinettet. Jeg har det samme bundkort og et Wavemaster kabinet. På
kabinettet er der udgange til bla. hovedtelefoner. Denne feature ville jeg
så benytte så jeg fjernede jumperne der sad på stikket på bundkortet og
satte kablet, der fulgte med kabinettet, til. Nu havde jeg lyd på min
hovedtelefonudgang, men ikke mine højtalere. Da jeg satte jumperne på plads
igen, forsvandt problemet. Har du gjort noget lignende?

Thor

Fra : Klaus Petersen

Dato : 26-03-05 18:43

> Nu aner jeg sgu' ikke hvad jeg skal finde på.

Jeg kan anbefale nvidias nforce4 driver kit -
http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp2k_6.53.
Den gør at du kan få surroundlyd i spil.