K8N Diamond 24 pins strømstik
Fra : Mads

Dato : 19-03-05 07:55

Hej Gruppe

Jeg har lige fået dette bundkort, og har så fundet ud af der tilsyneladende
skal bruges et 24 pins strømstik fra strømforsyningen, nu har jeg kun 20
pins på min strømforsyning, kan jeg bare bruge det?
stikket passer i men dækker så ikke de sidste 4 huller
eller skal jeg have en ny strømforsyning.

på forhånd tak

mvh

Mads

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-03-05 19:34

Mads wrote:
> [...]
> stikket passer i men dækker så ikke de sidste 4 huller
> eller skal jeg have en ny strømforsyning.

Prøv at tænde maskinen og se. Hvis den brokker sig, er det meget
sandsynligt at den ikke får strøm nok, men hvis den virker, og den endda
kører stabilt er det jo godt nok.

Jeg har selv en K8N-SLI Platinum, og har sat en Chill Innovation 400W v2
med 24 pins stik til, og det kører uden problemer!

Lige et tip til en anden gang, læs manualen på de ting du køber, INDEN
du køber dem

Fra : Vega

Dato : 19-03-05 22:41

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv en K8N-SLI Platinum, og har sat en Chill Innovation 400W v2
> med 24 pins stik til, og det kører uden problemer!

Det burde det vel også!

Mvh. Vega.

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 20-03-05 15:44

> Jeg har selv en K8N-SLI Platinum, og har sat en Chill Innovation 400W v2
> med 24 pins stik til, og det kører uden problemer!

Har samme bundkort og en Chill Innovation 510W PSU med 20 pins stik og her
fryser maskinen. Der er ik nogen sammenhæng i hvornår den gør det. Kan nogle
gang spille flere timer uden problemer. Andre gange står den 5 min på
desktoppen og fryser.

Er det PSU'en som mangler 24 pins stikket eller noget helt andet?

Mvh
TiM

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-03-05 10:42

Tim Hesthaven wrote:

> [...]
> desktoppen og fryser.
>
> Er det PSU'en som mangler 24 pins stikket eller noget helt andet?

Du burde måske bare investere i en 20-24 pins converter, din PSU har
ingen problemer med at levere strøm nok, tror bare dit MBvil have det på
de rigtige ben

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 21-03-05 22:50

> Du burde måske bare investere i en 20-24 pins converter, din PSU har
> ingen problemer med at levere strøm nok, tror bare dit MBvil have det på
> de rigtige ben

Jeg troede at det med at sætte en converter på, bare var for at snyde
bundkortet men det giver rent faktisk mere strøm til bundkortet?

Mvh
TiM

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-03-05 03:51

Tim Hesthaven wrote:

> Jeg troede at det med at sætte en converter på, bare var for at snyde
> bundkortet men det giver rent faktisk mere strøm til bundkortet?
>
> Mvh
> TiM

Nej det er for at bundkortet får strøm ind på de rigtige ben... det
giver ikke mere strøm, det er jo de samme ledninger der går ud fra PSUen...

Fra : Jens G

Dato : 28-03-05 21:13

On Tue, 22 Mar 2005 03:50:46 +0100, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

>Nej det er for at bundkortet får strøm ind på de rigtige ben... det
>giver ikke mere strøm, det er jo de samme ledninger der går ud fra PSUen...

Men hvis det ekstra 12V ben er parallelforbundet med det andet 12V
ben(som jeg mener det er), vil det ikke give nogen forskel med en
20-24 pins adaptor.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 28-03-05 21:15

> Men hvis det ekstra 12V ben er parallelforbundet med det andet 12V
> ben(som jeg mener det er), vil det ikke give nogen forskel med en
> 20-24 pins adaptor.

Dvs så får bundkortet ik den ekstra strøm?

Mvh
TiM

Fra : Jens G

Dato : 29-03-05 17:13

On Mon, 28 Mar 2005 22:15:08 +0200, "Tim Hesthaven"
<timhesthaven@hotmail.com> wrote:

>Dvs så får bundkortet ik den ekstra strøm?

Jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre.
Hvis der ikke kan gå mere end f.eks. 16A i den oprindelige ledning og
20 pins stik, kommer der ikke til at kunne gå mere strøm af at man i
enden deler dem i flere pins. Al strømmen skal jo stadig igennem den
oprindelige ledning og pin.

Fra : Mads

Dato : 20-03-05 17:43

Hej

Jeg har fået det til at virke på Diamond kortet, med min gamle
strømforsyning en Chill Innovation 350W PSU med 20 pins, tilsyneladende
virker det ok, den er ikke gået ned endnu (men det har kun kørt 1 dag),
hverken i spil eller normalt, har AMD 64 3200, 2x512 mb ram, 3 harddiske, 2
blæsere, 1 dvd brænder, 1 geforce 6600 gt og den der antenne der følger med
bundkortet til bluetooth og trådløs netværk tilsluttet.

mvh

Mads

Fra : Hans

Dato : 20-03-05 18:17

Mads wrote:
> [...]
> mb ram, 3 harddiske, 2 blæsere, 1 dvd brænder, 1 geforce 6600 gt og
> den der antenne der følger med bundkortet til bluetooth og trådløs

Det er ikke til at sige på forhånd, så hellere investere i den rigtige
strømforsyning til bundkortet.

Jeg har et MSI RS480M2-IL med en Athlon 64 3000+, og det kører ikke stabilt
med en PSU med kun 20-pins strømstik.

Hans

Fra : Jens G

Dato : 20-03-05 19:32

On Sun, 20 Mar 2005 18:17:12 +0100, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

>Jeg har et MSI RS480M2-IL med en Athlon 64 3000+, og det kører ikke stabilt
>med en PSU med kun 20-pins strømstik.

Af de fire ekstra pins i et 24 polet strømstik er de tre
paralleltforbundne med andre pins, og det sidste er slet ikke
forbundet. 11=+12V, 12=nc, 23=+5V og 24=GND.

+5V har i forvejen fire pins i stikket, men +12V har kun én. Så hvis
ledningen til +12V er for tynd, eller der er en dårlig crimpning, kan
der måske blive problemer.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 20-03-05 18:38

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message

> [...]
> strømforsyning til bundkortet.
>
> Jeg har et MSI RS480M2-IL med en Athlon 64 3000+, og det kører ikke

Så køb sådan en fætter til 35,-
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800449

Mogens

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 28-03-05 20:46

> [...]
> 2 blæsere, 1 dvd brænder, 1 geforce 6600 gt og den der antenne der følger
> med bundkortet til bluetooth og trådløs netværk tilsluttet.

Er dit Diamond kort et PCI kort? Og dit Geforce 6600GT PCIe?
Sidder selv med akkurat samme problem. Systemet kører fuldstændig perfekt
med det gamle pci grafikkort men med det nye Leadtek 6600 GT Extreme PCIe
fryser maskinen i windows. Alt er skiftet i maskinen undtagen min Chill
Innovation 510W, så går egentlig og håber at det er den der er problemet :(

Mvh
TiM